چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

رکوردداری لارستان در میزان تولید پنبه استان فارس

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: برداشت پنبه از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و تا اواخراسفند  ادامه دارد  به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: برداشت پنبه از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و تا اواخراسفند  ادامه دارد 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان  محمدجواد مظفری اظهار داشت :  پیش بینی می شود حدود ۱۷ هزار تن محصول وش پنبه ازسطح ۵۳۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه  لارستان پس از داراب مقام دوم را از لحاظ سطح و تولید پنبه در استان فارس را داراست بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۳۳ درصد تولید سالانه پنبه در استان فارس مربوط به شهرستان لارستان است.

مظفری با اشاره به اینکه عمده برداشت پنبه با دست انجام می شود ، افزود : نبود کارگر بومی و استفاده از کارگر پنبه چین در شهرستان های همجوار یکی از معضلات برداشت این محصول و از عوامل طولانی شدن مدت زمان برداشت و پر هزینه شدن  آن در لارستان است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: عمده پنبه تولیدی لارستان به کارخانه‌های داخل شهرستان و کارخانه‌های پنبه کاران شهرستانهای داراب و فسا و همچنین خارج از استان به کارخانه‌های استان قم و اشتهارد استان البرز ارسال می شود.

میلاد لارستان: تولید این حجم انبوه از پنبه در لارستان، این انتظار را ایجاد می کند که مسئولان اجرایی و سیاسی راه را برای تسهیل در راه اندازی کارخانه نساجی لارستان که چند سال پیش کلنگ آن به زمین زده شده، تسریع شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین