شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

تولید کننده لارستانی کالباس و سوسیس خانگی: با یک میکسر خانگی و پرکن دستی شروع به فعالیت کردم، مردم از “سوکاسبز” راضی اند

یک تولید کننده سوسیس و کالباس خانگی که در فضای مجازی فعالیت تبلیغاتی خود را شروع نموده در گفتگو با میلاد لارستان می گوید: با سرمایه اندکی شروع کردم. با یک…

یک تولید کننده سوسیس و کالباس خانگی که در فضای مجازی فعالیت تبلیغاتی خود را شروع نموده در گفتگو با میلاد لارستان می گوید: با سرمایه اندکی شروع کردم. با یک دستگاه میکسر خانگی و یک پرکن دستی کوچک. کار واقعا سخت و خسته کننده ای بود. اما بخاطر علاقه ای که به تولید این محصول داشتم و بیشتر به دلیل این که می دیدم مردم هم مثل خودم  بعد از مدتها می توانند با خیال راحت سوسیس و کالباس نوش جان کنند  بیشتر انرژی می گرفتم. در فضای مجازی تبلیغات کردم و خوشبختانه مردم از محصولاتم راضی اند.

در راستای حمایت از محصولات بومی و تولیدی منطقه و گسترش اشتغال زایی با اسما امیدوار به گفتگو نشسته ایم و از برند سوکاسبز از وی سوال نموده ایم:

میلادلارستان: در خصوص  برند” سوکاسبز” و نام آن در ابتدا توضیحاتی ارائه نمایید

قبل از این که شروع به کار کنم درمورد برند بسیار فکر کردم. دوست داشتم اسمی باشد  که معنی و مفهوم خوبی را به شنونده القا کند و باور غلط در مورد سوسیس و کالباس را از ذهن ها دور نماید. در نهایت مخفف سوسیس و کالباس ( سوکا ) را انتخاب کردم و سبز هم به معنی یک محصول سالم و ارگانیک در کنارش آوردم که نهایتا ترکیبی شد سوکا+سبز .

میلادلارستان: از چه سالی شروع به فعالیت نموده اید؟

حدودا سه چهار سال پیش بود که یکی از اقوام خوش ذوق برای فرزندانش سوسیس و کالباس خانگی درست کرده بود و به طور اتفاقی من هم از آن سوسیس و کالباس ها میل نموده و از طعمشان خوشم اومد. پیش از  این سال ها بود که سوسیس کالباس را به دلیل مضراتش استفاده نکرده بودم. خیلی هیجان زده شدم و دستورش را از وی گرفتم.چند بار برای خانواده درست کردم که همه خوششان امد. بعد کم کم به این فکر افتادم که این محصول خوشمزه، محبوب و مقوی که به دلیل مضرات بازاری بودنش از سبد غذایی مردم تقریبا حذف شده را به صورت سالم و ارگانیک در اختیارشان قرار دهم.

بعد به صورت جدی تر چندین مرتبه با انواع گوشت ها این محصولات را تهیه کردم و به صورت آزمون و خطا تجربه های مختلفی به دست آوردم. اما هنوز به طعم و بافت دلخواه نرسیده بودم. ناامید نشدم و بازهم پیگیری های فراوان انجام دادم و با اساتیدی که در این زمینه کار می کنند مرتبط شدم. چندین کلاس آنلاین و حضوری شرکت کردم و مدرک این حرفه را دریافت کردم. حدود دو سال محصولات مختلفی را برای خانواده ام درست کردم تا تونستم به طعم و بافت دلخواه برسم. آبان ماه سال ۱۳۹۹بود که با تشویق های همسر و خانواده ام به صورت جدی شروع به کار و تولید خانگی کردم.

میلادلارستان:با چه سرمایه اولیه ای؟

من با سرمایه اندکی شروع کردم. با یک دستگاه میکسر خانگی و یک پرکن دستی کوچک. کار واقعا سخت و خسته کننده ای بود. اما بخاطر علاقه ای که به تولید این محصول داشتم و بیشتر به دلیل این که می دیدم مردم هم مثل خودم  بعد از مدتها می توانند با خیال راحت سوسیس و کالباس نوش جان کنند  بیشتر انرژی می گرفتم.

میلادلارستان : تفاوت کار فروشگاه و کارخانجات با محصولات خانگی چیست؟

محصولات کارخانجات و کار در کارخانه و فروشگاه نسبت به کار خانگی واقعا متفاوت است. برای شروع کار در آن مقوله باید انقدر تلاش کرده باشید و به درجه ای از تجربه رسیده باشید که بتوانید جوابگوی انواع سلایق باشید. چون انجا دیگر جای آزمون و خطا نیست. از طرفی باید از دستگاه های خانگی فاصله بگیرید و کار با دستگاه های صنعتی را یادبگیرید. و درمورد مقایسه سود با توجه به این که سرمایه اولیه و هزینه های جاری کارهای بزرگ کارخانه ای نسبت به خانگی خیلی بیشتر است. قطعا برای رسیدن به سود دهی زمان بیشتری باید صرف شود. در کار خانگی سفارش می گیرید و به مقدار مشخص برای مشتری تولید می کنید. اما در کار فروشگاهی باید همیشه محصولات آماده و موجود باشد.

میلادلارستان چند نفر زیرمجموعه دارید؟

در حال حاضر به صورت خانوادگی من، برادرم و خواهرم با هم کار میکنیم. اما انشاا… در آینده دوست دارم بتوانم برای چندین نفر کارآفرینی کنم.

میلادلارستان :  بازار فروش شما  فقط لار هست و یا به فکر ارسال محصولات به سایر شهرستان ها هم هستید؟

فعلا فقط در لار فعالیت داریم. اما در حال حاضر هم دوستان و آشنایانی که در شهرهایی مثل ( شیراز- تهران- بندرعباس- بستک) هستند محصولات مورد نظرشان را سفارش میدهند. همچنین با توجه به امکان فاسد شدن  این محصولات باید حتما فریز شوند و در زمان کوتاهی ارسال و به دست مشتری برسند.

میلادلارستان :  مزیت رقابتی شما نسبت به سایرین چیست؟

محصولات ما بسیار متنوع و با کیفیت هستند. کیفیت و سلامت محصولات برای ما حرف اول را میزند. مردم مراحل تولیدمان را میتوانند از نزریک ببینند و از سالم و بهداشتی بودن کار ما مطمئن شوند و این مژده را هم به مردم میدهم که در آینده هم محصولات متنوع تری تولید خواهیم کرد.

میلادلارستان : چند درصد مشتریهای شما وفادارند؟

اکثر مشتری ها وقتی یک نوبت از محصولات مان استفاده نموده اند از طعم و بافت محصول لذت برده اند  و در ادامه از بقیه محصولات هم استفاده کرده اند.

میلادلارستان چه برنامه ای به منظور ارتقا و گسترش فعالیت خود دارید؟

انشاا… یکی از برنامه های آینده تیم سوکاسبز این هست که در شهر های مختلف بتواند شعبه های دیگری ایجاد نماید که این خودش یک نوع کارآفرینی هم به حساب می آید.

میلادلارستان : تبلیغات و سفارش گیری شما در فضای مجازی به چه صورت هست؟

سفارش گیری من در شروع کار به صورت خانگی بوده فقط از طریق فضای مجازی پیج اینستاگرام sukasabz_lar و واتس اپ و همچنین دوست و آشنایانی که بنده را  میشناختند و اکنون نیز ادامه دارد. خداوند را شاکرم که مشتری ها از محصولات راضی بوده اند و سوکاسبز را به بقیه معرفی کرده و می کنند.

میلادلارستانآیا حاضر به همکاری با دیگران در خصوص راه اندازی واحدهای جدید هستید؟

بله انشاالله در قالب واحد هایی که زیرمجموعه سوکاسبز باشند می توانیم شعبه هایی در خود لار، شهر قدیم و یا شهر های همجوار تاسیس کنیم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “تولید کننده لارستانی کالباس و سوسیس خانگی: با یک میکسر خانگی و پرکن دستی شروع به فعالیت کردم، مردم از “سوکاسبز” راضی اند”

  1. ناشناس گفت:

    اسم ایشون رو چرا عنوان نکردین؟ محرمانه است یعنی؟

  2. ناشناس گفت:

    عنوان کرده دیگه! درست نخوندی!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین