جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

66 درصد جمعیت لارستان کاملا واکسینه شده‌اند/چه کسانی دوز سوم واکسن کرونا دریافت می‌کنند؟

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در حال حاضر حدود ۷۸٫۵ درصد از جمعیت لارستان دوز اول و ۶۶ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند و واکسیناسیون آنها کامل شده و…

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در حال حاضر حدود ۷۸٫۵ درصد از جمعیت لارستان دوز اول و ۶۶ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند و واکسیناسیون آنها کامل شده و حدود ۳ الی ۴ درصد از جمعیت نیز واکسنشان را در خارج از کشور تزریق داشته‌اند.

حسن فزونی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه دوز سوم یا بوستر(یادآور) واکسن کرونا از مدتی قبل با اعلام وزارت بهداشت و تایید کمیته علمی در حال اجراست، اظهار داشت: در حال حاضر کادر بهداشت و درمان، بیمارانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ درصد و همچنین سالمندان در صورتی که از دوز دومشان ۶ماه گذشته باشد، می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا خود را تزریق کنند.

وی افزود: سالمندان بالای ۶۰ سال اگر دوز اول و دومشان از نوع برکت، سینوفارم یا بهارات باشد، می‌توانند با فاصله ۴ ماه از دوز دوم جهت تزریق دوز سوم  مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در پاسخ به این سؤال که آیا برای دوز سوم می توان واکسن متفاوتی نسبت به دوزهای قبل تزریق کرد؟ تصریح کرد: در این زمینه کمیته علمی دستورالعملی تدوین و ابلاغ شده و بر این اساس کسانی که واکسن دوز اول و دومشان از نوع سینوفارم، برکت یا بهارات بوده، مختار هستند برای دوز سوم یا بوستر از همین واکسن ها یا واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک تزریق کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: کسانی که واکسن دوز اول و دومشان از نوع اسپوتنیک یا آسترازنکا بوده، برای دوز سوم یا بوستر مختار هستند آسترازنکا و یا پاستوکووک را انتخاب کنند.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر لار، یکی سالن شهید باقریه در شهر جدید و دیگری سالن تختی در شهرقدیم فعال هستند، ادامه داد: تا مدتی قبل این مراکز در دو شیفت فعال بودند ولی به دلیل کم شدن استقبال مردم، اخیرا تک شیقت شده اند و سالن شهید باقریه شیفت صبح و سالن تختی شیفت عصر فعال هستند.

فزونی با بیان اینکه در مرکز جامع سلامت خلیل آزاد(بین دوشهر) کار واکسیناسیون مخصوص خانم‌های باردار انجام می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۷۸٫۵ درصد از جمعیت لارستان دوز اول و ۶۶ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند و واکسیناسیون آنها کامل شده و حدود ۳ الی ۴ درصد از جمعیت نیز واکسنشان را در خارج از کشور تزریق داشته‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان با اشاره به اینکه در لارستان حدود ۷۷ درصد واکسیناسیون‌ها از نوع سینوفارم، ۱۲٫۵ درصد آسترازنکا، ۹٫۵ درصد برکت و الباقی اسپوتنیک و تعداد ناچیز هم بهارات بوده است، اضافه کرد: این تفاوت صرفا به معنای اقبال یا عدم اقبال به سمت واکسن خاص نیست چرا که در برهه‌‌های مختلف نوع خاصی از واکسن در دسترس بوده و نوعی دیگر در دسترس نبوده و مردم اکثرا بنا به توصیه های پزشکی، در دسترس ترین واکسن را استفاده کرده اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین