پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان در لارستان

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، در این مراسم…

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، در این مراسم که با حضور اعضای شورای تامین، جمعی از مسئولین و بسیجیان شهرستان در محل ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان برگزار شد؛ جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در سخنانی هفته بسیج را به همه دلاورمردان بسیجی و مردم شریف لارستان تبریک گفت.

وی تصریح کرد: امروز بسیجیان عزیز با همان روحیه و فرهنگ بسیجی زمان جنگ در تمامی صحنه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و غیره به مردم خدمت می کنند که این خود از افتخارات است.

حسنی خاطرنشان ساخت: آنچه در انقلاب سال ۵۷ بروز پیدا کرد، نماد و تجسم عینی از ارزشهای دینی، اسلامی و انسانی بود، که در طی قرن های گذشته و قبل از انقلاب، صرفاً در کتابهای تاریخی خوانده ایم، اما بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس همه این مطالب تاریخی که در صدر اسلام و دوران ائمه معصومین سلام الله علیها اتفاق افتاده بود، با مصداق عملاً و علنا در جامعه شکل گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه ای را ایجاد کرد تا مفاهیم ارزشی، ارزشهای انسانی و ایثارگریها، ازخودگذشتگی ها، خدامحوری ها، نوع دوستی ها و فداکاریها تجسم عینی پیدا کند و این وضعیت بعد از پیروزی انقلاب نیز یعنی در هشت سال دفاع مقدس همچون شهادت طلبی، ازخودگذشتگی و ایثارگریها به نحوی تداوم یافت که به‌عنوان فرهنگ اصیل اسلامی و به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما نهادینه شد.

فرماندار ویژه لارستان اظهار کرد: با تولید ارزش های دینی و بازآفرینی این مفاهیم، مردم و حتی جهانیان آنچه را که به عنوان حماسه های جهاد و شهادت و ارزش‌های دینی شنیده بودند، در این ۸ سال جنبه عملی پیدا کرد.

حسنی یادآور شد : در این ۸ سال، ایثار و شهادت دیگر صرفا یک موضوعی ذهنی و تئوریک و تاریخی نبود، بلکه اقدامی عملی و اتفاق عظیمی برای ما ایرانیان و کشور بود که با توسل به آن توانستیم برابر کفر و استکبار جهانی و کسانی که مجهز به سلاح روز بودند، پیروز شویم.

معاون استاندار فارس بیان کرد: باز آفرینی مفاهیم ارزشی در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ارزان به دست نیامده است و وظیفه امروز ما و همه رزمندگان و همه بسیجیان که در عرصه های مختلف به نظام و مردم خدمت می کنند این است که نگذاریم توسط عده ای فرصت طلب مفاهیم ارزشی تنزل پیدا کند و بایستی در راستای حفاظت از ارزش های اسلامی و دینی که با تبعیت از رهبری حضرت امام رحمة الله علیه و در تداوم آن توسط مقام معظم رهبری شکل گرفته، قدم برداریم و در عرصه های مختلف از این مفاهیم ارزشی عملا استفاده نماییم.

فرماندار ویژه لارستان در پایان تاکید کرد: الحمدالله تاکنون با ارزش های اسلامی و اعتماد بین مردم و حاکمیت و مسئولین با قدرت نرم توانسته‌ایم در مبارزه با کفر جهانی قد علم کنیم و انشاءالله در تداوم راه انقلاب از این ارزش های اسلامی برای تداوم و حرکت پویای انقلاب استفاده می شود.

همچنین در این مراسم، فرمانده سپاه ناحیه لارستان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مناسبت هفته مبارک بسیج با قرائت آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده، بسیجیان را مصادیق واقعی این آیه برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ما در بسیج بر مبنای مسئله محوری است به  گونه‌ای که بسیج هر محله برای مسئله موجود در آن محله برنامه‌ریزی می‌کند و متناسب با آن اقدام می‌نماید و بسیج در پی احیای محله اسلامی و امتداد آن تا تشکیل تمدن اسلامی خواهد بود و برای رسیدن به این افق متعالی با تمام تلاش و همت خود به پیش خواهد رفت.

سرهنگ پاسدار عیسی افسری در ادامه ضمن بیان اینکه بسیج لارستان با دارا بودن  ۱۶۱ پایگاه، ۱۱ حوزه مقاومت و ۹ قشر بسیج، هم افزا، همراه کننده و پیش برنده است، گفت: بسیج به ارگانها و نهادها در راستای کمک به آنان در انجام ماموریت شان کمک خواهد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان افزود: در عرصه اجتماعی ترویج ازدواج آسان با ۸۰ نشست و ۱۸ برنامه بر خط، تهیه و ارسال ۶۰ محتوا با موضوع ازدواج، حمایت و رسیدگی به دو محله طرح کرامت، صلح و سازش خانوادگی با ۳۰ مورد مذاکره و حل و فصل دعوا، ۱۴۰ مورد حمایت از معتادین برای ترک اعتیاد و آزادسازی ۲۱ زندانی معسر جرائم غیرعمد بوده است.

وی در عرصه تربیتی، بسیج با داشتن ۵۰۰ حلقه فعال صالحین مکمل نقش خانواده و مدرسه می باشد، بیان کرد: در عرصه فرهنگی با اجرای بیش از ۴۵۰ برنامه فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ بسیج،ایثار،شهادت و جهاد فعالیت نموده است.

افسری گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی ،تشکیل ۱۱۰ گروه جهادی، ۲۲ صندوق قرض الحسنه، توضیع ۱۱۵ هزار بسته معیشتی دربین نیازمندان و محرومین،اجرای  ۴۶ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده و اجرای ۱۲ هزار نفر روز اردوی جهادی در عرصه ساخت مسکن محرومین، آبرسانی، بهداشت و درمان و آموزش انجام شده است.

فرمانده سپاه لارستان خاطر نشان کرد: بسیج با هم افزایی و همکاری با سایر ادارات و ارگانها در موضوع اشتغال موفق به ایجاد ۱۱۱ کارگاه مشاغل خانگی و مشاغل کوچک، تهیه ۲۰سری جهیزیه و ۶۹ مورد جهیزیه موردی به زوجین واجد شرایط در شرف ازدواج شده است و در عرصه مقابله با بیماری کرونا با کمک به عزیزان کادر درمان و بهداشت با اجرای اقداماتی همچون ضدعفونی، کنترل مبادی ورود و خروج،قرنطینه، تهیه بسته های بهداشتی و کمک به واکسیناسیون عمومی و… که نتیجه آن کسب مقام اول کشوری و استانی در طرح شهید سلیمانی بوده است.

این مسئول افزود: در عرصه امنیت ۸۷ تور ایست و بازرسی، ۱۶۰۰ نفر ساعت گشت محله محور و کمک به برادران عزیز نیروی انتظامی، به کارگیری ۶۰۰ نفر طی سه شبانه‌روز برای تامین امنیت انتخابات صورت گرفته است.

فرمانده سپاه لارستان تصریح کرد: در عرصه خدمت به بسیجیان، صدور حدود ۴۵۰ گواهی خدمت، ۲۰۵ فقره کسر خدمت سربازی، سازماندهی هزار فقره پرونده رزمندگان در سامانه الکترونیک ایثار، سازماندهی ۳۶ درصد از جامعه هدف و بسیجیان در سامانه الکترونیک ناب،پرداخت ۱۳۶میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه به بسیجیان بوده است.

افسری عنوان کرد: در عرصه آموزش اجرای ۶۰ نفر آموزش تکمیلی، ۳۰ نفر آموزش مقدماتی دو و سه و سه هزار نفر آموزش یادآور رزم و میدان تیر اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در عرصه فضای مجازی و رسانه کسب مقام دوم کشوری در تولیدات رسانه ای در رقابت با ۲۰ مرکز استان، آموزش تخصصی تولید محتوا و نرم افزارهای موبایلی به ۶۰۰ نفر از علاقمندان این حرفه، تولید محتوای روشنگرانه طی ۱۵ مرحله رزمایش ثامن و ارسال آن به حداقل ۲۰ هزار نفر از مخاطبین و جامعه هدف از اهم فعالیت ها و اقدامات بسیج لارستان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

قرائت قرآن کریم، اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، نیایش، قرائت دعای امام زمان(عج)، مراسم پرچم و قرائت فاتحه در جایگاه یادمان شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین