پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

استاندار فارس خواستار رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی لارستان شد

استاندار فارس در دیدار با وزیر اقتصاد با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی لارستان و لزوم ارائه ضمانت نامه بانکی معادل هزینه لازم برای ایجاد زیرساخت و ثبات توان مالی…

استاندار فارس در دیدار با وزیر اقتصاد با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی لارستان و لزوم ارائه ضمانت نامه بانکی معادل هزینه لازم برای ایجاد زیرساخت و ثبات توان مالی این منطقه به منظور اجرای زیرساخت‌ها در یک سوم اراضی منطقه ویژه اقتصادی، گفت: حذف مقررات زائد و طرح موضوع در هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار راهکار رفع مشکلات در منطقه ویژه اقتصادی لارستان است.

به گزارش میلاد لارستان، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس اعلام کرد: در ادامه پیگیری مسائل و مشکلات استان در سطوح ملی، استاندار فارس با احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار کرد و در این نشست به بیان مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی استان و ارائه راهکارها و پیشنهادهایی در این زمینه پرداخت.

استاندار فارس با بیان اینکه نبود مشوق‌های منطقه‌ای برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی در استان به ویژه برای سرمایه‌گذاران ایرانی و فارسی های مقیم کشورهای جنوب خلیج فارس، سرمایه گذاری را با موانعی مواجه کرده است، اضافه کرد: به رغم وجود مشوق‌های قانونی همچون معافیت های مالیاتی گمرکی و غیره این مشوق‌ها اعمال نمی‌شود.

ایمانیه ادامه داد: ارائه مشوق‌های بومی و منطقه‌ای نظیر اختیار حق انتفاع اراضی واگذاری زمین دولتی رایگان، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی خاص، اجازه صدور مجوزهای مربوط به خدمات دولتی به‌ صورت بی‌نام و ..‌. زمینه را برای هدایت سرمایه های خارجی به سمت پروژه‌های اولویت‌دار استان فراهم خواهد کرد.

مشکلات مرتبط با بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری نظیر عدم مشارکت در تامین مالی طرح‌های اقتصادی و طرح های سرمایه گذاری،پایین بودن سقف اختیارات این بانکها در پرداخت تسهیلات، خروج منابع مالی این بانک‌ها از استان، عدم حضور در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و عدم ارائه آمار مصارف و منابع بانکی به مراجع ذیربط از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و در بیان راهکاراهای پیشنهادی برای رفع این مشکلات افزود: بازنگری در قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت بانک‌های خصوصی امری الزامی است.

منطقه ویژه اقتصادی لارستان و لزوم ارائه ضمانت نامه بانکی معادل هزینه لازم برای ایجاد زیرساخت و ثبات توان مالی این منطقه به منظور اجرای زیرساخت‌ها در یک سوم اراضی منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه مطرح کرد.

به اعتقاد ایمانیه حذف مقررات زائد و طرح موضوع در هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار راهکار رفع مشکلات در منطقه ویژه اقتصادی لارستان است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین