شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سیستم نوبت‌دهی کلینک هاشمی لار اصلاح می‌شود/تخلف مالی پزشکان گزارش شود

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: پرداخت نقدی ویزیت و عمل جراحی در مطلب پزشکان کاملاَ غیرقانونی است و اگر موردی وجود دارد که پزشکان هزینه‌ها را نقدی دریافت…

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: پرداخت نقدی ویزیت و عمل جراحی در مطلب پزشکان کاملاَ غیرقانونی است و اگر موردی وجود دارد که پزشکان هزینه‌ها را نقدی دریافت می‌کنند و دستگاه پوز ندارند، مردم می‌توانند به اداره نظارت بر درمان اطلاع دهند.

امین والی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان به چند سوال و پرسش مخاطبان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد که در زیر ابتدا متن ارسالی مخاطبان و سپس پاسخ معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان آورده می‌شود.

مخاطبان: ضمن تشکر از کادر، پرسنل و پزشکان فعال در کلینیک هاشمی بیمارستان امام رضا(ع) لارستان به جهت ارائه خدمات متنوع درمانی، در زمینه اخذ نوبت که شکل اینترنتی انجام می شود، موجب تسهیل در کار مراجعه کنندگان و نظم در نوبت دهی شده است که جای تشکر دارد اما تنها مشکلی که موجب نارضایتی شده، آن است که می بایست ساعت ۲۴ بامداد به سایت مراجعه شود. این مهم برای عده زیادی به جهت دیر وقت بودن مقدور نیست و از طرفی برای افراد سالمند یا کم سواد که قادر به استفاده از ابزارهایی نظیر موبایل یا کامپیوتر نیستند، ایجاد مشکل کرده است. از مسئولان مربوطه تقاضا می شود در صورت امکان ساعت سیستم نوبت دهی تغییر داده شود. لطفا در این مورد توضیح دهید:

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان: این موضوع را پیگیری کردم، حق با شما و مردم عزیز است، متأسفانه به خاطر مشکلاتی که درمورد بیمه‌هاست، این اتفاق افتاده و مجبور شدند که ۲۴ ساعت قبل نوبت‌ها را باز کنند، اما حتما پیگیری می‌کنیم و جلسه‌ای ترتیب می‌دهیم تا بتوان این مشکل را رفع کنیم که کار به گونه‌ای باشد تا بتوان حداقل از یک هفته قبل نوبت‌ها را رزرو کرد که خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

اگر چه نوبت‌دهی اینترنتی یک سری مشکلات نظیر رزرو نوبت و عدم مراجعه به همراه دارد که همین موضوع باعث چالش در درمانگاه شده است.

مخاطبان: روزهای حضور پزشکان متخصص در کلینیک هاشمی بیمارستان لار بسیار کم است و در اغلب موارد نوبت ها تکمیل می شود و با توجه به اینکه هزینه های ویزیت در این درمانگاه تخصصی با نرخ دولتی محاسبه می شود، مردم خواهان افزایش حضور پزشکان در این مرکز درمانی هستند. چرا برای پزشکان روزهای بیشتری جهت حضور در کلینیک الزام نمی شود؟

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان: تعدادی از پزشکان مشارکتی هستند و اصلاَ تعهدی به سیستم دولتی ندارند و نمی‌توان آنها را مجبور به ارائه خدمات در درمانگاه کرد. تعدادی از پزشکان نیز جزء ضریب (K) یا طرحی هستند که این پزشکان حد وظیفه‌ای در سیستم دولتی برای آنها تعریف شده است و پس از یک مدتی می‌توانند مدت زمان کاری خود را در سیستم دولتی کاهش دهند و در بخش خصوصی حضور یابند.

بنده فقط می‌توانم به شهروندان قول بدهم که همه پزشکان طبق قوانین در درمانگاه بیمارستان مشغول به خدمت هستند و میزان ساعات حضور آنها در درمانگاه‌ دولتی براساس وظائف است و ما حداکثر استفاده را از پزشکان می‌بریم.

اگر نگاهی به برنامه حضور پزشکان در درمانگاه هاشمی‌زاده بیمارستان لار انداخته شود، پزشکان رشته‌های پرتقاضا و حساس مثل متخصص اطفال، زنان، جراح، بیهوشی به شکل روزانه و فوق تخصص گوارش ۴ روز در هفته در درمانگاه حاضر هستند و به یاری خدا با حضور متخصصان جدید از ماه آینده، میزان حضور پزشکان در سیستم دولتی افزایش می‌یابد.

در سیستم دولتی، پرداختی‌های مردم بسیار پائین است اما متأسفانه از طرفی این پرداختی‌ها برای پزشکان موجب بی‌انگیزگی شده و آنها دوست دارند در اسرع وقت وظائف‌شان که تمام شد، وارد سیستم خصوصی شوند که به همین دلیل ماندگاری پزشکان در سیستم دولتی به جهت پرداختی‌های پائین، مالیات‌های بالا و سیستم پلکانی وزارت کمتر است.

مخاطبان:  برخی از پزشکان برخلاف رویه قانونی تعیین شده، بجای استفاده از دستگاه پوز در مطب، از بیمار می خواهند هزینه عمل جراحی( پرداخت دستمزد عمل در مطب پیش از ارجاع بیمار به بیمارستان) و حتی ویزیت را نقدی بپردازند که هم موجب فرار از مالیات می شود و هم هزینه اضافه بر بیماران تحمیل می شود. برای جلوگیری از این کار چه باید کرد؟

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان: انجام این نوع پرداخت‌ها، کاملاَ غیرقانونی است و مردم برای ویزیت نباید هزینه‌ای به شکل نقدی بپردازند و اگر موردی وجود دارد که پزشکان هزینه‌ها را نقدی دریافت می‌کنند و دستگاه پوز ندارند، مردم می‌توانند به اداره نظارت بر درمان اطلاع دهند.

درخصوص پرداخت حق جراح نیز این مورد را شخصاَ پیگیری می‌کنم و امید می‌رود که چنین چیزی نباشد و اگرچه در سایر شهرها این اتفاق رایج است اما این مورد را حتما پیگیری می‌کنیم و اگر شهروندان موردی را مشاهده کردند، حتما گزارش دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین