جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

جناب استاندار؛ لارستان هوای تازه می خواهد/فرمانداری بومی، مردمی، انقلابی و دارای سوابق موفق اجرایی

میلاد لارستان: نیروی بومی، واژه ای است که بارها از آن یاد کرده ایم اما متاسفانه بارها به  بهانه های مختلف روی آن خط کشیده ایم. از مدیر کل بومی…

میلاد لارستان: نیروی بومی، واژه ای است که بارها از آن یاد کرده ایم اما متاسفانه بارها به  بهانه های مختلف روی آن خط کشیده ایم. از مدیر کل بومی گرفته تا و شهردار بومی، از رئیس اداره بومی و اینک فرماندار بومی.

شاید مهمترین شخصیت سیاسی و اجرایی یک شهرستان که ریاست شورای تامین شهرستان نیز بر عهده اوست را بتوان شخص فرماندار دانست. طی سالیان  مختلف فرمانداران بومی و غیر بومی زیادی در منطقه لارستان روزگار گذرانده و از این حیث می‌توان لارستان را رکورددار تغییرات سینوسی بین فرمانداران بومی و غیر بومی دانست.

از سوی دیگر با نگاهی به برخی شهرستان های اطراف  و رویه حمایت ویژه آنها از نیروهای بومی خود در عرصه های مختلف و حتی در کوچکترین ادارات (چه برسد به فرمانداری که قویترین جایگاه سیاسی هر شهرستان است)  می توان گفت :  حمایت از پتانسیل های بالقوه منطقه ای که اکنون به فعلیت رسیده اند در لارستان متاسفانه به خوبی تخریب شده است.

پس از این مقدمه کوتاه و با نگاهی به تحولات یکی دو سال اخیر منطقه و  تحولات احتمالی آتی  می توان گفت حضور یک نیروی بومی، آشنا به مراودات منطقه ای و آسیب ها و تهدیدهای موجود و  دارای شجاعت بالفعل نمودن پتانسیل های بالقوه منطقه ای به جد در حوزه شهرستان لارستان احساس می شود.

اگرچه شاید شخصیت های غیر بومی قابلیت های خود را داشته باشند، اما بی شک با توجه به پیچیدگی برخی جریان ها در منطقه لارستان بزرگ، یک فرماندار بومی بسیار بهتر از شخصیت غیر بومی می تواند تحولات را رصد نماید.

از سوی دیگر  وسعت لارستان به عنوان بزرگترین شهرستان فارس که طی سالیان گذشته برخی مشکلات امنیتی را نیز به خود دیده است لزوم توجه نیروی بومی به عنوان فرماندار ویژه لارستان را بیشتر گوشزد می نماید.

اگر چه تجربه برخی از فرمانداران بومی در سالهای گذشته برخی تلخی هایی را در اذهان مردم ایجاد کرده اما واگذاری سکان مهمترین دستگاه اجرایی به گزینه ای که از اقبال عمومی در شهرستان برخوردارباشد می تواند  تغییرات اساسی و روان شدن چرخ توسعه در لارستان را نیز منجر شود.

با عنایت به رویکرد دولت سیزدهم  و شخص جناب دکتر رئیسی و نگاه به توان داخل باید گفت: استفاده از پتانسیل های بومی منطقه به عنوان شخص فرماندار ویژه لارستان در راستا با اهداف دولت می باشد و بر این اساس لارستان  فرماندار سفارشی غیربومی را بر نمی تابد و این موضوع به هر حال قابل توجه شخص وزیر کشور و جناب استاندار نیز بایستی قرار گیرد.

لارستان با سبقه تاریخی خود  یک فرماندار بومی مقتدر و دارای سوابق اجرایی متعدد می خواهد که بتواند جامعه نخبگانی و معتمدین شهرستان را در تعامل با هم به سوی توسعه لارستان سوق دهد و گزینه اینچنینی در منطقه کم نبوده و هست.

از سوی دیگر شخص فرماندار علاوه بر بومی بودن شاخص های مهم دیگری نیز بایستی در خود داشته باشد که از آن جمله می توان جوان و انقلابی(مطابق با منویات رهبری در گام دوم انقلاب)، دارای سوابق اجرایی موفق، دارای روحیه شجاعت و پیگیری، دارای برنامه کارشناسی و تخصصی با نگاه حل مشکلات منطقه ای و عدالتخواه و فساد ستیزی و مردمی بودن اشاره نمود.

اینکه چرا عده ای دلسوزنما، با تخریب برخی نیروهای بومی دارای  صلاحیت های فوق در مراکز تصمیم گیری استانی به دنبال اهداف خود می باشند، موضوعی است که سربسته از آن عبور می کنیم اما اثرات آتی این تخریب در آینده را به پای آنان خواهیم نوشت.

فرماندار بومی نسبت به پیشرفت شهر خود شناخت کافی دارد و تلاش مضاعفی بکار می گیرد و دلسوزی بیشتری نسبت به مردم و دیار خود دارد.

حال باید دید آیا وزیر کشور؛استاندار و نماینده مردم در مجلس به مطالبه عمومی مردم در انتخاب و انتصاب یک فرماندار بومی و قوی توجه دارند. جناب ایمانیه؛ لارستان فرمانداری بومی، مردمی، انقلابی و دارای سوابق موفق اجرایی می خواهد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین