پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

معدوم سازی 30 هزار قطعه طیور گوشتی بر اثر بیماری نیوکاسل در لارستان+تصاویر

    کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی لارستان از معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

 

 

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی لارستان از معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، ساغر رحیمی فرد گفت : روز دوشنبه ۲۲ آذرماه با درخواست مرغدار و همکاری اداره دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در منطقه اکیپ های عملیاتی شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی به محل مرغداری  عزیمت کرده و با همکاری مدیر واحد طیور معدوم شد.

به گفته وی این واحد که دارای  ۳۰ هزارقطعه طیور گوشتی بود بعد از گزارش تلفات و نمونه گیری توسط کارشناسان دامپزشکی و انجام آزمایشات لازم مشخص شد که واحد فوق درگیر بیماری نیوکاسل شده است و باید معدوم شود.

رحیمی فرد افزود خوشبختانه فارم فوق بیمه بوده و پرونده به مراکز بیمه ای ارجاع داده شده است.

وی در پایان از مرغداران درخواست کرد که اولا واکسیناسیون به موقع طیور را انجام داده و مسائل امنیت زیستی را رعایت کنند و فارم تولیدی خود را تحت پوشش بیمه قرار داده تا درصورت مواجهه با بیماریها کمتر متضرر شوند.

یماری نیوکاسل بیماری ویروسی بوده که با علائم تنفسی و عدم تعادل اندامهای حرکتی در پرندگان نمود پیدا میکند ، که از طریق هوا و وسائل آلوده منتقل میشود ، شیوع آن بسیار سریع بوده و در صورتیکه تلفات نامتعارف گزارش شود جهت جلوگیری از انتقال بیماری به سایر فارم ها تنها راه کنترل آن معدوم سازی گله درگیر است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین