پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

معدوم سازی بیش از ۳۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در لارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از معدوم سازی بیش از ۳۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در ۲۱ هزار بازدید کارشناسان بهداشت محیط خبر داد. به گزارش میلاد لارستان…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از معدوم سازی بیش از ۳۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در ۲۱ هزار بازدید کارشناسان بهداشت محیط خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، حفظ تندرستی و رهایی از رنج و بیماری یکی از مهمترین مسائلی است که همواره در طول تاریخ، فکر بشر را به خود مشغول کرده است. با پیشرفت علم و دانش و شناختن عوامل بیماری‌زا و تاثیر آن بر تندرستی، انسان آموخت که باید در محیط پاکیزه و سالم زندگی کند و از آنچه سلامتی او را به خطر می‌اندازد اجتناب کند.

دکتر حسن فزونی اظهار داشت: در حوزه بهداشت هر گروه قسمتی از امر سلامت را برعهده گرفته تا در برقراری و حفظ سلامت سهیم باشد و یکی از این گروه های مهم، گروه سلامت محیط و کار است که با برنامه ریزی و فعالیت های منسجم و هماهنگ، اثرات بسیار مهمی در تامین سلامت دارند. ما طی دهه اخیر شاهد افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی بوده ایم و این نشانه تاثیر حضور مهندسین بهداشت محیط است. علاوه بر آن کنترل بسیاری از بیماری ها و همه گیری ها از جمله کووید۱۹، مدیون فعالیت های بازرسان بهداشت محیط است.

معاون بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: در حوزه گسترده ی تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشکده ۳۵ کارشناس بهداشت محیط فعال بوده و با بررسی های میدانی، دقیق و منظم خود در حال رصد وضعیت بهداشت محیط منطقه هستند.

وی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال، بیش از ۲۱ هزار بازدید از اماکن و مراکز مختلف صورت گرفته است که نتیجه آن در موارد تخلف، اخطار، پلمب و برخورد های قضایی نیز بوده. در همین مدت بیش از ۳۲۰۰ کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل مصرف نیز معدوم و جمع آوری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط افزود: کارشناسان بهداشت محیط علاوه بر بازدید از مراکز تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی، در حوزه سلامت آب نیز فعالیت جدی داشته و در شش ماه نخست امسال بیش از ۱۸۵۰۰ مورد کلر سنجی و بیش از ۴۰۰ مورد آزمایش شیمیایی و میکروبی آب انجام شده که موارد نامطلوب به ارگانهای مربوطه ابلاغ شده است.

گفتنی است در این مدت بیش از ۳۲۰ مورد شکایت مردمی نیز پیگیری شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین