جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جمع آوری 2 هزار و 360 کیلوگرم مواد فاسد در لارستان

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان پس از یکماه تلاش شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی که از ۱۵ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت  پرونده طرح…

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان پس از یکماه تلاش شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی که از ۱۵ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت  پرونده طرح بسیج سلامت نوروزی بسته شد.

به گزارش میلاد لارستان دکتر وحید یگانه  در گفتگو با روابط عمومی همین حوزه گفت:بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی موفق به انجام ۵۰۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مسیرراهی، مراکز عرضه کننده قلیان و همچنین سامانه های آبرسانی و انجام ۱۸۶۰مورد سنجش  با تجهیزات پرتابل بازرسی بهداشت محیط شدند .

وی افزود: ۲۳۶۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در این طرح حمع آوری و معدوم گردید .

این مقام بهداشتی شهرستان اذعان داشت :با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارتهای بهداشتی تعداد ۱۴۷۹ مورد اخطار نواقص بحرانی و غیربحرانی جهت واحدهای صنفی متخلف صادر شده که در همین راستا یک باب امکنه پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری بعمل آمد. دکتر یگانه دارا بودن کارت بهداشت توسط متصدیان اصناف مختلف یکی از مواردی است که مورد توجه بازرسان بهداشت محیط بوده ، اظهار داشت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی تعداد ۳۸۸ مورد کارت بهداشت صادر گردید.

وی نمونه برداری از آب و مواد غذایی مشکوک در این مدت را قابل ذکر دانست و گفت: تعداد این موارد در این طرح، ۷۷مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی و ۱۵۱مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و آب استخرها بوده و ۳۲۵۱ مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده آب انجام شد .

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی یکی از مهمترین اولویتهای بازرسان بهداشت محیط عنوان کرد و افزود: سامانه ۱۹۰ یکی از پلهای ارتباطی مردم با وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی می باشد که در طول یک ماه کشیک نوروزی تعداد ۴۲۶ مورد گزارش مردمی دریافت و مورد پیگیری قرار گرفته است که ۳۰ مورد آن از سامانه کشوری ۱۹۰ گزارش گردیده است.

شایان ذکر است باتوجه به مصادف شدن ایام اعتکاف ماه رجب با طرح بسیج سلامت نوروزی ، نظارت بر محل های برگزاری اعتکاف و آشپزخانه ی تهیه غذای معتکفین، درسه روز متوالی،مورد کنترل قرار گرفت.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین