دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

شبهه‌های دینی نباید در محافل عمومی یا از تربیون نماز جمعه بیان شود

امام جمعه لارستانوی با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی می‌بایست همچنان پاس داشته شود و اختلافات از راه مباحثات علمی پاسخ داده شود، گفت: برخی موضوع های اختلافی و…

امام جمعه لارستانوی با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی می‌بایست همچنان پاس داشته شود و اختلافات از راه مباحثات علمی پاسخ داده شود، گفت: برخی موضوع های اختلافی و شبهه های دینی نباید در محافل عمومی یا از تربیون نماز جمعه بیان شود، چون بسیاری از مردم اشراف به مسایل  و رویدادهای تاریخی و دینی ندارند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران و خانواده‌های معظم شهدای سلامت، اظهار داشت: حضرت زینب(س) توانست به همه تاریخ و جهان ظرفیت روحی جنس زن را نشان دهد.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب، زن یک بازیچه‌ای در دست هوس‌بازان بود اما بعد از انقلاب زن یک جایگاه واقعی پیدا کرد که نمونه بارز آن رشد چشمگیر بانوان در سطح دانشگاه‌ها، حضور در مشاغل مختلف، تخصص‌های پزشکی زنان و غیره می‌توان مشاهده کرد، افرود: امید می‌رود مسئولان از ظرفیت بانوان متدین و توانمند استفاده بیشتر و بهینه‌ای داشته‌ باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه واقعیات انقلاب باید بیان شود، تصریح کرد: کارهای نشده زیاد است ولی با نگاهی به پشت سر، کارهای انجام شده را هم ببینیم و اگر می‌خواهیم در قبال انقلاب اسلامی قضاوت داشته باشیم، با وجود کمبودها، انتقادات و اشکالات، اما کارهای خوب هم کم نیست.

امام جمعه لارستان با ابراز خرسندی نسبت به اینکه براساس آخرین اخبار، کشور ایران رتبه ۱۵ تولید در جهان را از میان بیش از ۲۰۰ کشور دارد، خاطر نشان کرد: آنهایی که اهل قلم، بیان و اندیشه هستند، می‌بایست این واقعیات برای مردم بیان شود و نباید به طور مستمر ناکامی‌ها و نداشته‌ها را برای مردم گفت و موجب یأس شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع پزشک در کشور عادلانه نیست چراکه در برخی از نقاط کشور کمبودهایی وجود دارد و توزیع عادلانه پزشک می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، تأکید کرد: در لارستان در برخی مناطق بنا بر مراجعات انجام شده، در بعضی مسائل بهداشتی توقعاتی دارند که علاوه‌بر تقدیر و تشکر از کارهای بسیار خوب مجموعه علوم پزشکی لارستان و خیرین، باید به این نکته توجه داشت که مناطق محروم نیز از وجود پزشکان عمومی و متخصص بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام موسوی با محکوم کردن سخنان نسنجیده و اهانت‌آمیز یکی از ائمه جمعه اهل‌سنت، عنوان کرد: محبت اهل‌بیت(ع) وجه مشترک امت اسلام و مذاهب مختلف اسلامی در ایران و جهان است.

امام جمعه لارستان با تجلیل از موضع بهنگام و قابل‌تحسین علمای اهل‌سنت در محکومیت این هتاکی، با اشاره به اینکه این اقدام نشان داد که حساب اکثریت برادران و خواهران و علمای اهل سنت از معدود افراد مغرض و هتاک جداست، گفت: شیعه و سنی در سطح ایران و به خصوص در منطقه لارستان برادروار کنار هم زیست دارند، ارتباط دارند و با هم نسبت سببی ایجاد کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی می‌بایست همچنان پاس داشته شود و اختلافات از راه مباحثات علمی پاسخ داده شود، افزود: برخی موضوع های اختلافی و شبهه های دینی نباید در محافل عمومی یا از تربیون نماز جمعه بیان شود، چون بسیاری از مردم اشراف به مسایل  و رویدادهای تاریخی و دینی ندارند.

موسوی عنوان کرد: نباید اجازه داد که اینگونه اختلاف های فقهی و نظری به مساله وحدت مسلمانان و امت اسلام منجر شود و اگر اختلافات و یا شبهه دینی هم هست می توان در محافل علمی و حوزه های علمیه و یا دیگر مراکز پژوهشی این مسایل را به مباحثه گذاشت.

امام جمعه لارستان از دستگاه‌های ذیربط خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث وحدت‌شکن اقدامات قانونی را انجام دهند، ادامه داد: خوشبختانه در خصوص موضوع اخیر مردم و علمای شیعه و سنی تدبیر نشان دادند، اما باید رویه به شکلی باشد که این افراد یک تذکر جدی داده شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین