شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مبارزه با فساد یک مطالبه عمومی از دولتمردان و نمایندگان مجلس است

امام جمعه لارستان مبارزه با فساد را یک مطالبه عمومی از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی از شاخصه‌…

امام جمعه لارستان مبارزه با فساد را یک مطالبه عمومی از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی از شاخصه‌ اصلی حکومت اسلامی است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه کارگری، اظهار داشت: ایشان در اوایل دهه ۸۰ درخصوص پیگیری مبارزه با فساد تذکر داده بودند و همه‌جانبه باید با فساد مبارزه کرد و اگر مسئولین محترم از آن زمان قضیه را دنبال می‌کردند، بدون شک امروز وضع بهتری داشتیم.

وی مبارزه با فساد را یک مطالبه عمومی از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی از شاخصه‌ اصلی حکومت اسلامی است.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه هر فرد در هر جایگاهی خود را مکلف به مبارزه با فساد بداند، تصریح کرد: گاهی مسئولین می‌ترسند در صورت مواجه با فساد با آنها مخالفت شود در صورتی که بنا به آیه قرآنی، کسی که در مسیر کار نیک قرار بگیرد، خداوند دلها را به سوی آنها معطوف می‌کند و محبوب دلها می‌شوند.

این استاد و حوزه دانشگاه با اذعان به اینکه فساد جلوی تولید، پیشرفت و خوبی‌ها را می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد می‌بایست به افراد مطمئن، سالم و امانتدار سپرده شود و کسی که صالح نباشد، نمی‌تواند در قامت افراد مصلح گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه قاطعیت در عدالت، در عین رعایت دقت صورت گیرد، ادامه داد: نباید افراد بی‌گناه را متهم کرد و باید در عین ظرافت، تفاوت تخلف و گناه را بدانیم.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه سازمان بازرسی کشور، اداره اطلاعات و غیره می‌بایست همکاری صمیمانه داشته باشند تا بتوانند نقاط آسیب را در گردش مالی مشخص کنند، عنوان کرد: عمل وزارت اطلاعات به وظائف قانونی خود، نقش بسزایی در مبارزه با فساد داشته باشد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در امر مبارزه با فساد از تبعیض پرهیز داشت، یادآور شد: از شعارهای انشائی و تبلیغاتی در راه مبارزه با فساد پرهیز کرد و فرد مسئول در عمل می‌بایست به دستورات و فرامین رهبری جامه عمل پوشانده شود و مسئولان با جملات انشائی با مردم صحبت نکنند.

وی با اذعان به اینکه تکرار جملات رهبری حُسن نیست بلکه عملیاتی کردن فرمایشات هنر است و این فرد می‌تواند ادعای ولایتمداری داشته باشد، گفت: شهید حاج قاسم نمونه بارز جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبری و ولایتمداری است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سوریه، افزود: در سفر مدتی قبل وزیر خارجه ایران به لبنان و حضور در نقطه صفر مرزی با رژیم صهیونیستی این پیام را به اسرائیلی‌ها رساند که تحرکات آنان در کشورهای آذربایجان و ترکمنستان بی‌جواب نمی‌ماند و سفر مسئولین ایران تا نزدیکی فلسطین اشغالی نشان از عزت، اقتدار و حضور در پشت مرزهای دشمنان است و دست مقاومت گلوی آنان را می‌فشارد و اگر غلطی کنند، پشیمان خواهند شد.

امام جمعه لارستان تحکیم جبهه مقاومت در ابعاد نظامی، امنیتی و اقتصادی علیه «تل‌آویو» را بسیار مهم دانست و افزود: اگر رژیم صهیونستی در ترکمنستان سفارت افتتاح می‌کند، جبهه مقاومت در جنوب لبنان لشکر دارد.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه در زمان حاضر تبادلات اقتصادی ایران با سوریه زیر ۳۰۰ میلیون دلار است در صورتی که ظرفیت توسعه تجاری و صنعتی بسیار قابل افزایش است، تصریح کرد: همان ارتباط اقتصادی که با کشور عراق وجود دارد، می‌تواند به کشور سوریه تعمیم داده شود که سفر اخیر رئیس جمهور به سوریه بسترساز این گشایش‌هاست.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه هفته بسیج سازندگی نام گرفته است، خاطر نشان کرد: در سطح لارستان به همت سپاه و بسیج و نیروهای مردمی، ۱۲۰ گروه جهادی در عرصه‌های اشتغال، اردوی جهادی، پروژه محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی و غیره فعال هستند و کارهای گسترده‌ای انجام شده است.

وی با گرامیداشت ۱۹ اردیبهشت ‌ماه مصادف با سالروز سفر تاریخی و به یاد ماندنی ولی‌امر مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای به لارستان، با بیان اینکه اقدامات خوب و قابل تقدیر در منطقه تحت عنوان تجدلی همدلی آغاز شده است، اضافه کرد: از فرمانداران و ائمه جمعه ۷ شهرستان جنوب فارس بدلیل تجلی دادن وحدت و همدلی در لارستان بزرگ تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مبارزه با فساد یک مطالبه عمومی از دولتمردان و نمایندگان مجلس است”

  1. ناشناس گفت:

    مدیرمسول محترم میلاد، جناب اقای موسوی امام جمعه شهر لار میباشند.اقای میلاد لطفا لارستان بزرگ را کوچک نکنید. حضرت اقا فرمودند شهر لار ومنطقه لارستان بزرگ. اگر فراموش نکرده اید قبلا اقای ایت اللهی امام جمعه لار و اقای موسوی لاری نماینده ولی فقیه در لارستان بوده اند. چه شه که همه چیز عوض شده است؟!؟!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین