شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نفوذ سیاسی غرب در آفریقا به پایین‌ترین سطح رسیده است

امام جمعه لار با اشاره به نگرانی کشورهای اروپایی و آمریکا از تحولات کشور نیجر، گفت: این کودتا را می‌توان جدید و مردمی در آفریقا دانست چراکه موجب پایان برتری…

امام جمعه لار با اشاره به نگرانی کشورهای اروپایی و آمریکا از تحولات کشور نیجر، گفت: این کودتا را می‌توان جدید و مردمی در آفریقا دانست چراکه موجب پایان برتری و استعمار آمریکا و کشورهای اروپایی به ویژه کشور فرانسه می‌شود و نفوذ سیاسی غرب در آفریقا به پایین‌ترین سطح رسیده است و حتی امکان اشاعه این کودتای مردمی و ارتش به سایر کشورهای همسایه وجود دارد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به شکست پروژه دشمن در ایجاد جنگ روانی در راستای اخلال در برگزاری عزاداری حسینی به جهت هوشیاری و دقت مردم، اظهار داشت: در طول تاریخ بارها تلاش شد تا نام حضرت سیدالشهدا(ع) را از دل‌ها بزدایند حتی چندین بار قبر مطهر آن حضرت را ویران کردند، اما اراده الهی ماندگاری نام امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه در سطح فضای مجازی حربه‌هایی نظیر نپوشیدن لباس سیاه، نرفتن به حسینیه‌ها، عدم حضور در هیأت‌ها، ندادن نذری و غیره در قالب کمپین تحریم محرم از سوی دشمنان دنبال شد، افزود: یک شبکه گسترده تروریستی با هدایت دشمنان نظام اسلامی و مکتب اهل‌بیت بدنبال انجام عملیات‌های تروریستی به ویژه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی و بازداشت شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه اهانت به ساحت قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک در راستای پروژه تحریم محرم و جداکردن مردم از آن انجام شد، تصریح کرد: خوشبختانه عزاداری امسال نه تنها تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نگرفت بلکه باشکوه‌تر از سالیان گذشته در شهر لار و لارستان برگزار شد.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه شاهد فصل جدیدی در افول غرب در آفریقا هستیم، خاطر نشان کرد: در هفته گذشته گارد ریاست جمهوری کشور نیجر، کاخ ریاست جمهوری را با کودتا تصاحب کردند و پس از چندی تلویزیون نیجر اعلام کرد که فرمانده این گارد به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب شده است.

وی با اشاره به نگرانی کشورهای اروپایی و آمریکا از تحولات کشور نیجر، یادآور شد: این کودتا را می‌توان جدید و مردمی در آفریقا دانست چراکه موجب پایان برتری و استعمار آمریکا و کشورهای اروپایی به ویژه کشور فرانسه می‌شود و نفوذ سیاسی غرب در آفریقا به پایین‌ترین سطح رسیده است و حتی امکان اشاعه این کودتای مردمی و ارتش به سایر کشورهای همسایه وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسوی به آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مردادماه جاری اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال برگزار می‌شود که دارای اهمیت در ابعاد امنیتی، مشارکت مردمی، سلامت انتخابات و رقابتی بودن آن است.

وی با برشمردن مزایای قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: فرصت تحقیق و بررسی صلاحیت سوابق افراد بیشتر خواهد شد و از طرفی زمینه لازم برای مردم در راستای شناخت بهتر کاندیداها فراهم خواهد شد.

امام جمعه لار با گرامیداشت ۱۲ مردادماه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور به فرمان حضرت امام(ره)، اضافه کرد: این شورا از ابتدای تأسیس منشا خدمات و برکات زیادی بوده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “نفوذ سیاسی غرب در آفریقا به پایین‌ترین سطح رسیده است”

  1. ناشناس گفت:

    از روزنامه وزين ميلاد تشكر ميكنيم كه به ديدگاه هاي مردم توجه مي كند.درود بر شما. جناب اقاي موسوي امام جمعه لار ميباشند و نه لارستان

  2. لارستانی گفت:

    جالب. است کودتای جدید. ومردمی. در نیجر ابن هم از عجایب است. کودتای مردمی!! کودتایی که مورد تایید. روسیه است مبارک مردم نیجر. باشد

  3. ناشناس گفت:

    درود بر ديدگاه اقا ويا خانم لارستاني حرف حساب و منطقي

  4. لاری ۶۵.ساله بازنشسته گفت:

    به جای کودتای. نیجر. در آفریقا. فکری به حال مایحتاج ومعیشت مردم. وگرانی. سر سام اور. بکنیم بخدا کمر وگرنه ما زیر. این گرانی اجناس. خم شده. است. ملت فقیر. ایران چکارش. به کودتای. نیجر

  5. ازخور. لارستان معلم گفت:

    مردم لارستان بخاطر. گرانی. ومشکلات زندگی خبر. از بستگان خودشان هم. ندارند وسر. در گریبان. روزگار سخت خود هستند. تا چه. رسد به کودتای ارتش در آفریقا. و کشور. نیجر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین