شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

2 درخواست مهم امام جمعه لارستان از رئیس جمهور ایران

امام جمعه لارستان خواستار قرارگرفتن دو مطالبه مهم اجرایی شدن اداره‌کل راهداری لارستان و همچنین توجه به جاده بندرعباس-لار به شیراز در مصوبات سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس…

امام جمعه لارستان خواستار قرارگرفتن دو مطالبه مهم اجرایی شدن اداره‌کل راهداری لارستان و همچنین توجه به جاده بندرعباس-لار به شیراز در مصوبات سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس شد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر لار با اشاره به مخالفت دولت فرانسه در برگزاری جلسه سالانه گروهک منافقین در پاریس، اظهار داشت: پلیس ضدتروریسم کشور آلبانی نیز با حمله به مقر گروهک منافقین آنها را مورد ضرب‌وشتم و دستگیری چند نفر اقدام کرد که یک نفر هم به هلاکت رسید.

وی با اذعان به اینکه اتفاقات فوق از رخدادهای مهم و امیدواری در بازیابی قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است، افزود: جنگ طولانی مدت در کشور اوکراین و ادامه‌دار بودن آن برخلاف گمانه‌زنی‌ها موجب خسارت عظیم برای روسیه و غرب ایجاد کرده است و براساس آمار کشورهای غربی مجبور شده‌اند برای اینکه مردمشان را از سرما حفظ کنند یک تریلیون دلار به مردم خود یارانه بپردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشورهای اروپایی بالغ بر یک میلیون تریلیون دلار از جنگ اوکراین ضرر مالی متحمل شده‌اند، تصریح کرد: بنا به اعلام کارشناسان اگر جنگ اوکراین ۴ ماه پیش متوقف شده بود و می‌خواستند این کشور را بازسازی کنند بیش از یک تریلیون دلار نیاز است که این موارد نشان می‌دهد چه اتفاقاتی برای اقتصاد اروپا رخ داده است.

وی با یادآوری موضوع مطرح شده از سوی دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه «انبار مهمات ما خالی شده است»، خاطر نشان کرد: بخاطر وضعیت نامطلوب کشورهای اروپایی مردم مجبور به خوردن غذاهای حیوانات و تاریخ‌ مصرف گذشته از جمله در کشور انگلستان روی آورده‌اند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در سفر چندماه فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها به چین خواستار ارتباط با این کشور شده‌اند که آمریکا از این موضوع خوشش نیامده و آمریکایی که تا چندی پیش فرانسه و آلمان را مذمت می‌کرد، دو روز پیش وزیر خارجه آمریکا به چین سفر داشته است، ادامه داد: عصاره‌گیری همه اینها ضعف اروپا و آمریکا را نشان می دهد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اخبار غیررسمی مذاکره بین ایران و آمریکا، عنوان کرد: در این اخبار که صحت و سقم آن نامشخص است، اعلام شده که ایران و غرب به توافق دست یافته‌اند یا در مسیر آن قرار دارند که از جمله مفاد آن موضوع هسته‌ای، آزادی زندانیان، پول‌های بلوکه شده و غیره است.

وی به تماس تلفنی ۹۰ دقیقه‌‌ای مکرون رئیس جمهور فرانسه با رئیس جمهور ایران، گفت: همه اتفاقات اخیر پس از اغتشاشات و ایستادگی ملت ایران و بعد از ناامیدی دشمنان رخ داده است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با ابراز خرسندی از افزایش تولید نفت ایران، رشد اقتصادی کشور، آزادسازی پول‌های بلوکه شده، احیای پروژه‌های مُرده و نیمه مُرده، تک‌رقمی شدن بیکاری در بعضی استان‌ها، عضویت ایران در سازمان شانگهای، عضویت در گروه بریکس، سیاست درحال جهانی شدن دلارزدایی و غیره خبر از این می‌دهند که فشارها نه تنها بر جهموری اسلامی نداشت بلکه موجب طی حرکت پیشرفت شده است، ادامه داد: عادی سازی و احیاء روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عربی و مهم جهان عرب بود.

امام جمعه لارستان با اشاره به دیدار اخیر خود با کسبه و بازاریان شهر لار، از اداره دارایی بابت ساماندهی‌های انجام شده در زمینه مالیات تشکر کرد و افزود: کسبه و بازاریان لار درخصوص انصاف و قانع بودن به سود حلال شهره هستند و به همین خاطر درخواست ما از کارشناسان اداره مالیات این است که نحوی مدیریت و راهنمایی داشته باشند که موجب رضایت بیشتر این قشر از جامعه ما که همواره در کنار نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و باید آنها را راهنمایی و مشورت داد.

وی با بیان اینکه براساس شنیده‌ها، رئیس جمهور طی آینده‌ نزدیک قرار است به استان فارس سفری داشته باشد و نیاز است نکاتی به مسئولین استانی یادآوری شود، گفت: این مطالبه‌ای که مطرح می‌کنیم، یک مطالبه ملی است ولی از بس که از سوی مسئولین لار مطرح شده، این تصور شکل گرفته که این موضوع برای لارستان است در حالی که مسئله‌ای ملی است و چون تبعات منفی آن بیشتر برای ماست، داد ما بیشتر از جاهای دیگر است و امیدواریم در سفر رئیس جمهور در لیست مصوبات قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با درخواست از مسئولان برای اجرایی شدن اداره‌کل راهداری لارستان که یکی از موضوعاتی است که لازم است در سفر آتی رئیس جمهوری تعیین تکلیف شود به این معنا که یک خبر خوش برای مردم منطقه داشته باشیم، اضافه کرد: این یک موضوعی نیست که ما یک مطالبه ابتدایی باشد، بلکه یک مطالبه‌ای است که سالیان گذشته انجام شده و مراحل آن طی شده و شاید بیش از ۹۰ درصد آن انجام شده و گام آخر مانده که باید این گام آخر گرفته شود.

وی افزود: موضوع اداره‌کل راهداری لارستان یک درخواست ابتدایی نیست که مطالبه تازه‌ای باشد بلکه براساس اسناد و مدارک موجود، بار دیگر این اسناد جمع‌بندی شود تا هم به دست مسئولان برسد و هم در صورت حضور احتمالی نماینده رئیس جمهور به منطقه در اختیار وی قرار داده شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به تصادفات اخیر در مسیرهای لار به شیراز و لار به بندرعباس، تصریح کرد: این مسیر هم از جمله موضوعاتی است که می‌بایست در سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس تعیین تکلیف شود و یکی از مصوبات این سفر باشد.

وی روز شهادت امام باقر(ع) را تسلیت گفت و به در پیش بودن روز عرفه اشاره کرد و افزود: شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب را گرامی می‌داریم و هفته قوه قضائیه را به همه کارکنان خدوم دستگاه قضایی به ویژه در دادگستری لارستان تبریک عرض می‌کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و یادآور شد: برنامه های خوبی در سطح لارستان برنامه‌ریزی شده است و باید به این ایام نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “2 درخواست مهم امام جمعه لارستان از رئیس جمهور ایران”

  1. ناشناس گفت:

    اقاجان اقاي موسوي خرم، امام جمعه لار ميباشند و نه امام جمعه لارستان. چرا توجه نمي كنيد؟مگر حضرت اقا امام جمعه لار نبودند؟! لطفا لارستان را كوچك نكنيد واز خدا بترسيد

  2. لارستانی گفت:

    برادر جان آقای ناشناس میخواهند بنام. لارستان. تقاضا کنند. ولی. در خود شهر. لار. استفاده. نمایند. آری برادر جان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین