شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری جشن‌های بزرگ مذهبی از نیازهای اجتماعی مردم است

خطیب جمعه لار برگزاری جشن‌های بزرگ مذهبی را از نیازهای اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: جامعه ما نیازمند به جشن و شادی است اما شادی که مورد رضای خدا و…

خطیب جمعه لار برگزاری جشن‌های بزرگ مذهبی را از نیازهای اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: جامعه ما نیازمند به جشن و شادی است اما شادی که مورد رضای خدا و اقبال عموم مردم باشد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضائی مدیر حوزه علمیه لارستان که در غیاب امام جمعه لار در روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ خطبه‌های نماز جمعه را خواند در سخنانی با بیان اینکه امروز، روز خانواده است و همه می‌دانیم که دین به مسئله خانواده اهمیت زیادی داده است، اظهار داشت: براساس روایات، هیچ بنایی در نزد خداوند متعال، محبوب‌تر و عزیزتر از بنای خانواده نیست.

وی مهمترین علت نام‌گذاری یکی از روزهای سال به نام خانواده را، مقابله با هجمه وسیع غرب به ساحت مقدس خانواده برشمرد و افزود: خانواده در غرب اولویت نیست و تشکیل خانواده در غرب اولویت مردم و حکومت‌ها هم نیست.

این مدرس حوزه علمیه لارستان با اشاره به اینکه یکی از خیانت‌های غربی‌ها، استعمار و استثمار ملت‌هاست، تصریح کرد: انگلستان سرمایه‌های زیادی از کشورهایی نظیر هند و ایران را به یغما بُرد و در خیلی از موارد با دخالت علما جلوی بسیاری از خیانت‌ها گرفته شد.

حجت‌الاسلام‌ رضائی با اذعان به اینکه در جهان امروز کشور کانادا، در حال دزدیدن طلاهای آفریقاست، خاطر نشان کرد: اگر می‌بینیم که غرب به نان‌ونوایی رسیده و رفاه غربی را به رخ دیگران می‌کشند، نتیجه دزدی و غارت ملت‌هاست.

وی دیگر خیانت غربی‌ها را نابود کردن خانواده برشمرد و یادآور شد: تولد فرزندان نامشروع در غرب که براساس آمار منتشر شده، در کشور فرانسه بیش از ۲۵ درصد فرزند نامشروع متولد می‌شود و از هر دو فرزندی که متولد می‌شود، قطعا یک نفر نامشروع است.

خطیب جمعه لارستان با بیان اینکه در کشور آلمان ۳۵ درصد، انگلیس ۴۸ درصد، هلند ۴۹ درصد، سوئد ۵۵ درصد و آمریکا ۴۰ درصد افرادی که متولد می‌شوند، حلال‌زاده نیستند، عنوان کرد: غربی‌ها در تلاش هستند این فاجعه را به سمت ملت‌های مسلمان هم سوق دهند و کانون خانواده را در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران عزیز بکشانند.

حجت‌الاسلام رضائی علت توصیه دین اسلام به حجاب را به منظور حفظ جایگاه خانواده و حرمت انسانیت دانست و گفت: وقتی خانواده و طهارت تولد از بین رفت از انسان غیر حلال‌زاده هر اقدام غیرقابل تصور نظیر سوزاندن قرآن، توهین به پیامبر(ص)، کاریکاتور پیامبر(ص) را ترسیم می‌کند، به عزای حضرت سیدالشهدا(ع) هتک حرمت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا با پدیده شوم بی‌حجابی و بدحجابی، جامعه را به این سمت بکشاند، افزود: انتظار است مسئولین در امر تشکیل خانواده و تسهیل امر ازدواج، توجه بیشتر داشته باشند و هم مردم و خیرین طرح ازدواج آسان را ترویج دهند.

مدیر حوزه علمیه لارستان بر لزوم ثبات بنیان خانواده پس از تشکیل آن با برنامه‌ریزی توسط مسئولین تأکید کرد و یادآور شد: باید با همت مردم و خیرین در راستای تشکیل و تثبیت بنیان خانواده تلاش کرد.

وی شکل‌گیری رویداد پیاده‌روی غدیر را اتفاقی کم‌نظیر ترسیم کرد و افزود: برپایی جشن ۱۰ کیلومتری در تهران با مشارکت گروه ۴۰۰ هزار نفری اجرایی و شرکت میلیونی مردم، تاکنون به این شکل برای برنامه‌های مذهبی کمتر به چشم می‌آمد و نشان می‌دهد که مردم از مسئولین انتظار دارند تا زمینه را برای برگزاری جشن‌های وسیع خیابانی فراهم کنند.

حجت‌الاسلام رضائی برگزاری جشن‌های بزرگ مذهبی را از نیازهای اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: جامعه ما نیازمند به جشن و شادی است اما شادی که مورد رضای خدا و اقبال عموم مردم باشد.

خطیب جمعه لار با اشاره به اینکه به اینکه مردم ایران، مردم مؤمنی هستند و برگزاری چنین جشن‌هایی نشان می‌دهد دین در جامعه کمرنگ نشده بلکه بی‌ایمانی‌ها از خفا به آشکار آمده است، تصریح کرد: اگر ضعف ایمان را در جایی دیدیم، نشانه بی‌ایمان شدن مؤمنین نیست همانگونه که دیدیم، هیچکس مردم را برای شرکت در این حضور میلیونی نکرد و انگیزه و عشق درونی مردم به علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) منجر به این حضور شد.

وی خطاب به مردم لار، با بیان اینکه من ظرفیتی در شما دیده‌ام که قابلیت اُسوه و الگو شدن دارید، خاطر نشان کرد: جمعیت عظیمی مثل عزای سیدوسالار شهیدان زمانی زیبا می‌شود که سیل جمعیت در خیابان با عزاداری نشان دهند که نمونه بارز آن اجتماع با عظمت عزاداران شهر زنجان است و ما این ظرفیت را داریم و این وجه شهر است و شهر را باید با اینها بشناسند.

مدیر حوزه علمیه لارستان با تأکید بر اینکه اینگونه اجتماعات باید در شهر لار شکل بگیرد چرا که نشان از همبستگی است، گفت: شکل‌گیری اینگونه اجتماعات، به شهر قدرت می‌دهد و به جوانان و کودکان عزت‌نفس می‌دهد پس ما نیازمند اجتماعات پرشور و با عظمت در ماه محروم هستیم.

خطیب جمعه لار به مناقشه بین ایران با کشور کویت و عربستان با موضوع میدان گازی آرش به وجود آمده است، اضافه کرد: نسبت به حفظ منافع کشورمان پافشاری می‌کنیم اما در عین حال از ظرفیتی که در این دولت برای مذاکره ایجاده شده نیز استفاده می‌بریم و باید بدانیم که کشورهای اسلامی باید در کنار هم باشند و این ظرفیت منفی و کاذبی برای دشمن ایجاد می‌کند که از این ظرفیت برای بازگشت به قبل از این اتفاقات استفاده کند و بین کشورهای اسلامی روابط تیره را ایجاد کند.

وی به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم و عاقلانه که برای حفظ خط و خطوط انقلاب شکل گرفت، نهاد شورای نگهبان بوده است، تصریح کرد: از جمله وظائف شورای نگهبان نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون اساسی و غیره است.

حجت‌الاسلام رضائی با اشاره به اینکه از ۲۸ تیرماه ماه محرم آغاز می‌شود، اضافه کرد: این ماه محرم، اولین محرم پس از اغتشاشات و اهانت به قرآن و اولیای الهی است و قطعا متفاوت از گذشته خواهد بود و مراسم‌های آن به شکلی با عظمت‌تر برگزار می‌شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۴:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “برگزاری جشن‌های بزرگ مذهبی از نیازهای اجتماعی مردم است”

  1. لاری معلم تربیت گفت:

    مردم ایران وهم چنین لارستان احتیاج به رفاه. آسایش. ومعیشت راحت. وبی دغدغه دارند در جوامعی که مردم مشکلات وگذران. زندگی داشته باشند آنوقت احتیاج به تفریح وجشن وسرور هم پیدا میشود. ولازمی زندگی. هر. انسان هم. روحیه نشاط وسر زندگی. است. اما شوربختانه در سرزمینی که. گرانی ومشکلات معیشتی وجود. دارد ومرنب هم. افزودمیشود. فرصتی. برای. روحیه. ونشاط. وجود. نخواهد. داشت. وبا دستور هم. بوجود. نمی آید

  2. لارستانی. ودلخوشی در زندگی گفت:

    مردم به همه نمونه جشن. ودلخوشی نیاز. دارند دلخوشی هم. با فکر. وروزگار خوب. سازگار. است و خودش به سراغ. آدمها میآید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین