شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

باید آثار تاریخی که شناسنامه‌های فرهنگی لارستان هستند، حفاظت کنیم

امام جمعه لار با اشاره به سفر اخیر مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور و توجه ایشان به آثار تاریخی، گفت: باید شناسنامه‌های فرهنگی لارستان حفظ کنیم و امید می‌رود با…

امام جمعه لار با اشاره به سفر اخیر مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور و توجه ایشان به آثار تاریخی، گفت: باید شناسنامه‌های فرهنگی لارستان حفظ کنیم و امید می‌رود با پیگیری‌های ادامه دار موضوعات مطرح شده و سایر موارد هم به نتیجه رساند.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به اینکه خواب آمریکا درخصوص غرب آسیا  و ایجاد یک خاورمیانه جدید، تعبیر نمی‌شود و با وجود آنکه دردهای زیادی بر دل ملت‌های این منطقه تحمیل کرده، به اهدافش نمی‌رسد، اظهار داشت: بارزترین شکست آمریکا در غرب آسیا، واقعه «طوفان‌الاقصی» است که از ۲ ماه پیش وزیدن گرفته و منجر به شکست‌های نظامی، اطلاعاتی و تأثیر در افکار عمومی در سطح دنیا به همراه داشت.

وی با اذعان به اینکه در جهان امروز، رژیم صهیونیستی منفورترین ملت‌ها در سطح افکار عمومی دنیاست، افزود:  با وجود همه سیطره استکباری رسانه‌ای صهیونیست‌ها در عصر کنونی در واقعه غزه به چالشی برای غرب تبدیل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشتی خاورمیانه جدید در غرب آسیا به گِل نشسته است، تصریح کرد: راهکار حل مشکل فلسطین همه‌پرسی است و اگر این همه‌پرسی انجام شود، میخی بر تابوت اسرائیل و تاریخ آن زده می‌شود.

امام جمعه لار با ابراز خرسندی از بروز پیروزی در جبهه‌های مقاومت و برملاشدن دسیسه‌ها در ایجاد تفرقه با اتکا به واژه‌های عرب و عجم، شیعه و سنی و غیره‌ها، خاطر نشان کرد: اکنون دوگانه مقاومت و سازش به گفتمان تبدیل شده و گزینه مقاومت روی میز همه امت‌های اسلامی و آزادی‌خواهان است و پشتوانه جهانی دارد که این هم از اثرات طوفان‌الاقصی بود و دیوار بازدارندگی رژیم صهیونیستی فروریخت.

وی با تحسین‌برانگیز خواندن حمله‌های یمن با وسیله موشک و پهپاد به شهر بندری ایلات و کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و خلیج عدن، ادامه داد: گروه‌های مقاومت طی ۲ ماهه اخیر بیش از ۶۰ بار به پایگاه‌های آمریکا حمله کرده‌اند و طوفان‌الاقصی هندسه جنگ جهانی را تغییر داد.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه خون‌های پاکی که در غزه ریخته شد و آن کودکانی که از زیرآوار به شکل زنده خارج می‌شد و لااله‌الاالله می‌گفتند، این امیدها را به دل‌ها انداخته که پایه‌های نظم غربی را سست کرده است، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی علاوه‌برآنکه منجر به شکست جبران‌ناپذیر اسرائیل شد بلکه یک شکست راهبردی و غیرقابل ترمیم نیز برای نظم روبه‌افول آمریکا ایجاد کرده است.

امام جمعه لار با ابراز رضایت از اجرای پروژه‌های کلان در دولت سیزدهم، بیان کرد: بروزرسانی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، تلاش برای بهبود اوضاع نابسامان مسکن، مولدسازی دارایی‌های دولت، کنترل اختصاص بی‌ضابطه ارز ترجیهی به واردات کالاهای اساسی، اصلاح ساختار مالیاتی از نمونه‌های اقدامات در دستور کار دولت است که انجام آن با هدف اصلاح امور بدون نقد و انتقاد نیست و دولت و کارشناسان به اجرای این طرح‌ها امید دارند.

وی افشای پرونده اخیر فساد ۳٫۵ میلیارد دلاری را نتیجه اقدامات دولت در راستای جلوگیری از اختصاص بدون حساب و کتاب ارز دانست و گفت: امیدواریم با درایت و قاطعیت دستگاه قضایی اموال بیت‌المال برگشت داده شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اخیرا اقدامات خوبی در شهر لار در حال اجرا و برگزاری است که نیاز به مدیریت خوب و استمرار دارد، افزود: این اقدامات می‌تواند منجر به ایجاد تحول در لارستان می‌شود و موضوعات را در مسیر علمی مدیریت کند.

امام جمعه لار با یادآوری پیشنهاد کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیاد ریاست جمهوری در سفر اخیر به لارستان مبنی بر استفاده از ظرفیت لار بعنوان شهر شتاب‌دهنده صادراتی با اتکا به دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشورهای خلیج فارس، تصری کرد: این پیشنهاد باید ما را به تحرک وادارد و نخبگان پای کار بیایند و این حرف را جدی بگیرند تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به سفر اخیر مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور و توجه ایشان به آثار تاریخی، ادامه داد: باید شناسنامه‌های فرهنگی لارستان حفظ کنیم و امید می‌رود با پیگیری‌های ادامه دار موضوعات مطرح شده و سایر موارد هم به نتیجه رساند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه طی هفته اخیر کارگاه آموزشی آشنایی با مجازات‌های اسلامی با حضور ۱۱ حوزه قضایی جنوب فارس در شهر لار، گفت: امید می‌رود با پیگیری مسئولان این مسیر استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی طرح سپهر با حضور معاونت‌های پرورشی ۱۴ شهرستان استان فارس در لار، ادامه داد: این نوع کارها می‌تواند ما را به سطح توقع عمومی که به حق است برساند.

امام جمعه لار با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات بدمینتون آقایان با حضور ورزشکاران ۱۸ استان، بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه و غیره در شهر لار، افزود: برگزاری این رویدادها منجر به شناخته شدن بیشتر لار کمک می‌کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه در کنار اقدامات خوب انجام شده می‌بایست به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم متدین شهر لار هم توجه شود، اضافه کرد: از مسئولان تقاضا دارم به دغدغه‌های مردم رسیدگی کنند و از ایجاد حواشی در لارستان جلوگیری شود.

وی با اشاره به طرح جدید ستاد نماز جمعه و حضور اعضای این ستاد در سطح محلات در شب‌های جمعه هر هفته، تصریح کرد: طی این بازدیدهای انجام شده، متأسفانه عدالت در توزیع امکانات در سطح شهر عادلانه نیست و در بعضی موارد در گوشه‌ای از شهر انباشت خدمات مشاهده می‌شود اما برخی محلات نیاز به بازنگری در توجه و تخصیص امکانات دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه از شهرکی در شهر لار بازدید شد که ۴۰۰ خانوار در آن سکونت دارند اما هیچ امکانات ورزشی ندارند اما در گوشه دیگری از شهر دیده می‌شود که چند مرکز ورزشی دارد، گفت: در توزیع امکانات باید بازنگری شود و عدالت توزیع امکانات ایجاد شود و همه مردم در محلات مختلف از خدمات بهره‌مند باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “باید آثار تاریخی که شناسنامه‌های فرهنگی لارستان هستند، حفاظت کنیم”

  1. ناشناس گفت:

    اقاي امام جمعه محترم لار نيز همانند ساير مسولين كشوربه راحتي از كنار اختلاس ٣.٧ ميليارد دلار مربوط به چاي دبش گذشتند.درود بر ايشان بهمين دليل است كه در كشور ما تورم كه مهار نميشود هيچ اختلاس رشد ميكند .احسنت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین