جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رونمایی از کتاب و فیلم زندگینامه شهید سلیمان فرخاری در لارستان

طی آئینی از کتاب و فیلم زندگینامه شهید سلیمان فرخاری در لارستان رونمایی شد. به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی و در قالب ویژه‌برنامه یادواره شهید سلیمان فرخاری از کتاب«مادر…

طی آئینی از کتاب و فیلم زندگینامه شهید سلیمان فرخاری در لارستان رونمایی شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی و در قالب ویژه‌برنامه یادواره شهید سلیمان فرخاری از کتاب«مادر و سلیمانش» و همچنین فیلم زندگینامه آن شهید به نام «انتهای کوچه انتظار» رونمایی شد.

این مراسم با حضور امام جمعه شهر لار، معاونین فرماندار لارستان، فرمانده سپاه ناحیه لارستان، خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان، بسیجیان، اقشار مختلف مردم و خانواده شهید سلیمان فرخاری در محل حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد.

کتاب زندگی نامه شهیدسلیمان فرخاری با نام «مادر و سلیمانش» به نویسندگی مریم پیرغیبی و همچنین فیلم زندگینامه این شهید که با نام «انتهای کوچه انتظار» به کارگردانی علیرضا سقائیان لاری وتهییه کنندگی پایگاه شهید یزدی ساخته شده است.

علاوه بر توزیع رایگان کتاب تازه منتشر شده در بین شرکت کنندگان در مراسم یادواره، فیلم زندگانی این شهید بطور رایگان به مدت ۲ شب در محل تالار وحدت شهر لار برای عموم مردم اکران شد.

گفتنی است؛ تصویری از تمثال شهید فرخاری در قالب یک دیوارنگاره در یکی از خیابان‌های اصلی شهر لار به همت بسیجیان پایگاه مقاومت شهید یزدی نقش بسته است.

به گزارش میلاد لارستان، شهید سليمان فرخاری در سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبي در شهر لار متولد شد. با اوج گيري انقلاب در راهپيمايي ها فعالانه شرکت مي کرد. با شروع جنگ تحميلي در آموزش نظامي و فعال کردن پايگاه هاي مقاومت نقش بسزايی داشت.

این شهید وارسته، در عمليات قدس در حالی که از ناحیه شکم مجروح شده بود، به دست نیروهای بعثی اسیر شد و در برابر شکنجه‌های طاقت فرسا و زجرآور نیروهای عراقی مقاومت کرد و در نهایت در۲۰ تیرماه ۱۳۶۴ بر اثر شکنجه و تزريق آمپول هوا در استخبارات(سازمان امنيت عراق) در سن ۲۳ سالگي به شهادت رسید و پیکر آن بزرگوار پس از ۱۶ سال گمنامی به خانواده آن عزیز تحویل داده شد و پس از یک تشییع باشکوه در محل گلزار شهدای مرکزی شهر لار مدفون شد.

شهید سلیمان فرخاری از معدود شهدایی است که دوران رزمندگی، پاسداری، جانبازی، اسارت، شهادت و مفقوالاثری را تجربه کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین