پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

از تاکید بر ظرفیت سازی منطقه ویژه اقتصادی تا تسریع در احداث پست برق 400 کیلوولت لارستان

  سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: برخی رقابت های کاذب و دامن زدن به اختلاف های منطقه ای مانع از شکوفایی بسیاری از ظرفیت ها در سطح منطقه لارستان بزرگ…

 

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: برخی رقابت های کاذب و دامن زدن به اختلاف های منطقه ای مانع از شکوفایی بسیاری از ظرفیت ها در سطح منطقه لارستان بزرگ شده و برای توسعه منطقه راهی جز همدلی و وحدت و انسجام درونی نداریم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، داریوش دهقان در نشست با علی پیروز بخشدار مرکزی، ائمه جمعه اهل سنت، شهرداران، شوراها، دهیاران و جمعی از معتمدان  و خیرین بخش مرکزی لارستان اظهار داشت: ظرفیت های بی نظیر و نقاط مشترک فراوانی در منطقه وجود دارد که می توان با تکیه بر آنها و دوری از اختلاف ها زمینه توسعه را بیش از پیش فراهم کرد.

وی بیان کرد: برخی از پروژه ها و مصوبات کلان از جمله مربوط به سفر مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۷ همچنان مغفول مانده که یکی از اولویت های مدیریت اجرایی شهرستان و مدیران مربوط پیگیری جدی برای به سرانجام رساندن و اجرای این مصوبات است.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: طرح ها و مصوبات مربوط به سفرهای مقام معظم رهبری به طور معمول مشکلات اعتباری ندارند و تجربه نشان داده که قدرتمدترین مصوبات به لحاظ پشتوانه های اجرایی و مالی هستند، اما باید دید که دلایل اجرایی نشدن آنها در لارستان تاکنون چه بوده است.

وی ادامه داد: پست برق ۴۰۰ کیلو ولت شهر لار یکی از مهمترین طرح های مربوط به سفر مقام معظم رهبری در لارستان و جنوب فارس است که چندین سال است از این مصوبه می گذرد، اما هنوز اجرایی نشده است.

دهقان همچنین مشکل و کمبود آب در لارستان را به عنوان یکی از چالش های اساسی و مانع جدی برای توسعه این منطقه دانست و گفت: برای رفع چالش کم آبی اجرای خط دوم سد سلمان پیش بینی شده که باید در اسرع وقت مراحل عملیاتی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: منابع آبی موجود در منطقه لارستان بزرگ قابل شرب نیست و کیفیت آن پایین است که می توان با بهره برداری از طرح آبرسانی از خط دوم سد سلمان به این چالش چندین ساله در منطقه پایان داد.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان بهره برداری از طرح چهار خطه جاده لارستان- جهرم–بندرعباس را نیز یکی از خواسته های جدی و مطالبات اساسی مردم و در عین حال یک زیرساخت مناسب برای عبور از بسیاری  مشکلات در منطقه عنوان کرد و گفت: این موضوع را نیز به طور خاص و جدی در دستور کار و پیگیری قرار خواهیم داد.

معاون استاندار فارس همچنین از منطقه ویژه اقتصادی به عنون یکی از ظرفیت های مهم و قرار گرفتن لارستان در مسیر توسعه همه جانبه به ویژه در بخش صنعت دانست و گفت: برای عملیاتی شدن این طرح نیز باید موانع جدی و بوروکراسی های اداری فراروی سرمایه گذاران را در وهله نخست رفع کرد.

دهقان این را هم گفت: البته همین مشکلات کم آبی، نبود زیرساخت راه و حتی اجرایی نشدن پست برق نیز خود از موانع جدی برای عملیاتی شدن و آغاز روند اجرایی طرح های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لارستان است.

پیش از این نیز علی پیروز بخشدار مرکزی لارستان و جمعی از شهرداران، ائمه جمعه اهل سنت، دهیاران، روسای شوراها و معتمدین مسائل و مشکلات شهرها و روستاهای بخش مرکزی لارستان را بیان کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین