پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 21

لارستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد/بازار تاریخی قیصریه لار باید ایمن شود

رئیس اداره صمت به همراه رئیس اتاق اصناف، اعضای هیات رئیسه و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان با داریوش دهقان سرپرست فرمانداری ویژه لارستان دیدار و گفتگو نمودند….

رئیس اداره صمت به همراه رئیس اتاق اصناف، اعضای هیات رئیسه و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان با داریوش دهقان سرپرست فرمانداری ویژه لارستان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در این دیدار سرپرست فرمانداری ویژه لارستان در سخنانی اظهار کرد: نقش آفرینی بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست و اصناف نقش ویژه‌ای در این رابطه داشتند.

داریوش دهقان با بیان اینکه همراهی اصناف، اتحادیه‌های صنفی در تعطیل کردن بازار و صنوف غیر ضروری برای قطع زنجیره ویروس کرونا در لارستان قابل تقدیر است و این مهم تحسین افکار عمومی و جامعه را به دنبال داشته، ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا، اصناف و بازاریان به صحنه آمده و کمک‌های زیادی کرده اند و از این‌رو مدیون بازاریان و اصناف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید ارتباط مسئولین با بازاریان قطع شود؛ خاطر نشان کرد: بنده اعتقاد دارم مسئولین همیشه بایستی به بازار سربزنند و از روند بازار اطلاع یابند، چون بازار و نقش بازاریان در صحنه های مختلف خیلی اثرگذار است.

او اهمیت بازارهای سرپوشیده را مهم و ضروری دانست و گفت: تمامی بازارهای سرپوشیده می‌بایست از همه لحاظ ایمن باشند، بخصوص سیستم های اطفاء حریق آنها فعال و همه مغازه ها بیمه باشند، چرا که اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد، آنگاه جمع کردن آن سخت است؛ پس باید بهترین سیستم های بروز در این بازارها، نصب شود.

فرماندار ویژه لارستان نسبت به بی توجهی به برخی نکات ایمنی در بازار تاریخی قیصریه و خطرات ناشی از آن هشدار داد و گفت: برای تضمین سلامت شهروندان، گردشگران و بازاریان نیازمند همکاری دستگاه‌های ذی ربط هستیم، چون بار اشتعال در در این بازار بسیار بالا است، بنابراین در صورت وقوع حادثه به سرعت گسترده می‌شود، از طرفی قدیمی بودن ساختمان این اماکن سبب می‌شود تا حریق به راحتی گسترش پیدا کند.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر بازاریان با ما همکاری کنند تا بتوانیم در بحث برق، جداسازی فضاها، سیستم‌های اعلام و اطفا حریق و.. اقدامات لازم را انجام دهیم، می‌توانیم ریسک حریق در بازار را بسیار کاهش دهیم، اما این موضوع نیازمند همدلی است، که بازاریان و کسبه باید همکاری بسیار بیشتری با شهرداری داشته باشند و میراث فرهنگی نیز باید راه‌حلی برای بازسازی و ایمن‌سازی نقاط خاص بازار پیدا کند.

وی در ادامه سخنانش از اتاق اصناف خواست که بصورت مستمر جلسات خود را با حضور خود بازاریان و مسئولین مربوطه برگزار و مسائل و مشکلات بازار را حل و فصل کنند.

فرماندار ویژه لارستان وجود خیرین را در این منطقه یک افتخار دانست و گفت: با همدلی و اتحاد و هم افزایی همه احزاب و گروه ها در راستای پیشرفت و توسعه لارستان قدم برمی داریم.

دهقان با بیان اینکه شکل گیری انقلاب، تشکیل احزاب های سیاسی و هیات های مذهبی همه از بازار شروع شده است، افزود: همه بازاریان کمک کنند تا شاهد رشد و توسعه و پیشرفت لارستان بزرگ باشیم.

وی گفت: با توجه به پتانسل ها و ظرفیت ها و وجود زیرساخت های گمرکی، این منطقه ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد و این مهم را می‌توان با اتحاد و همدلی و با کمک بخش خصوصی اجرایی کرد.

معاون استاندار فارس در پایان تاکید کرد: در خصوص دو بانده کردن جاده جهرم – لارستان – بندرعباس، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت برق، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی خط دوم آب از سد سلمان فارسی پیگیری های لازم صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه ابراهیمی زاده رییس اداره صمت، عبدالرسول قدسی رئیس اتاق اصناف، معاونین وی و روسای اتحادیه های صنفی لارستان نیز مواردی را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین