چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

قنات خشک دهنو خنج پس از ۲۰۰ سال احیا شد

مدیرجهاد کشاورزی خنج گفت: قنات روستای دهنو با سابقه چندصد ساله پس از ۲۰۰ سال خشکیدگی و مخروبه بودن دوباره احیا شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا،…

مدیرجهاد کشاورزی خنج گفت: قنات روستای دهنو با سابقه چندصد ساله پس از ۲۰۰ سال خشکیدگی و مخروبه بودن دوباره احیا شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، علی علی پور در این باره در جمع خبرنگاران با اشاره بر اهمیت و جایگاه قنات به عنوان یک منبع تامین آب پایدار برای کشاورزی و دیگر مصارف در مناطق جنوب،افزود: این قنات در سالیان دور منبع تامین آب مزارع، باغ ها و دامداران منطقه بود که بالغ بر ۲۰۰ سال کاملا خشک شده بود که با احیا و مرمت صورت گرفته تاکنون دبی آب به ۸ لیتر برثانیه رسیده است که با ادامه این روند پیش بینی می شود تا حدود۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

این مقام مسئول اظهار کرد: خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین برداشت بی رویه از چاه های زیرزمینی به وسیله چاه های عمیق موجب افت شدید و کاهش شدید آبدهی چاه ها، قنات ها و چشمه ها شده است.

علی پور با بیان اینکه شهرستان خنج دارای ۳۵ رشته قنات بوده، افزود: امیدواریم خیرین و مردم شهرستان بیش از قبل به اهمیت موضوع احیای قنات که یکی از میراث نیاکان و گذشتگان بوده واقف شوند تا با تلاش بتوان برای آبادانی و رونق محصولات کشاورزان گامی برداشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین