دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

تزریق ۳۵۳ هزار دوز واکسن در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان

رئیس مرکز بهداشت لارستان با بیان اینکه واکسن پاستوکووک پلاس برای دوز سوم یا بوستر استفاده می شود، گفت: سالن شهید باقریه حتی در روزهای تعطیل فعال است. به گزارش میلاد…

رئیس مرکز بهداشت لارستان با بیان اینکه واکسن پاستوکووک پلاس برای دوز سوم یا بوستر استفاده می شود، گفت: سالن شهید باقریه حتی در روزهای تعطیل فعال است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر حسن فزونی در مورد میزان واکسیناسیون در مجموعه علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: در جمعیت بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشکده، میزان تزریق دوز اول ۷۵٫۲ درصد و دوز دوم ۶۸٫۹ درصد است؛ همچنین در جمعیت بالای ۱۸ سال، میزان تزریق دوز سوم ۱۵٫۷۵ درصد است.

وی افزود: در شهرستان های تحت پوشش، بیشترین استقبال در لارستان و سپس خنج بوده است.

رئیس مرکز بهداشت لارستان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از همشهریان ما واکسن خود را در خارج از کشور دریافت کرده اند که هنوز در محاسبات ما وارد نشده است.

دکتر فزونی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان استقبال از کدام یک از واکسن ها بیشتر بوده است گفت: در کل، تعداد ۳۵۳ هزار و ۳۵۶ دوز واکسن در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان تزریق شده است که واکسن های سینوفارم ۷۸٫۹ درصد، آسترازنکا ۱۲ درصد و کووبرکت ۷٫۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند؛ البته علت درصد بالای سینوفارم، بیشتر از اینکه تمایل مردم باشد، در دسترس بودن واکسن سینوفارم است.

وی در پاسخ به این سوال که کسانی که برای نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق کرده اند می توانند برای نوبت سوم واکسن برکت بزنند یا برعکس، کسانی که نوبت اول و دوم برکت زده اند می توانند نوبت سوم سینوفارم تزریق کنند اظهار داشت: از نظر علمی این اقدام می‌تواند انجام شود، اما طبق دستورالعمل گفته اند ترجیحا از نوع قبلی باشد یا از نوع آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند.

رئیس مرکز بهداشت لارستان در مورد واکسن پاستوکووک پلاس گفت: واکسن پاستوکووک در واقع محصول مشترک ایران (پاستور) و کوبا (فینلا) (در کوبا با نام سوبرانا) و از نوع واکسن های بر پایه پروتئین نوترکیب است.

دکتر حسن فزونی افزود: نوع پلاس آن برای دوز سوم یا بوستر قابل استفاده است و گزارش ها نیز از اثرات ایمنی زایی بسیار خوب این واکسن حکایت دارد.

وی در مورد اینکه کسانی که به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت، امارات، قطر و عمان سفر می کنند باید چه واکسن هایی بزنند اظهار داشت: هر کشوری نوع واکسن های مورد قبول خود را اعلام کرده، به عنوان نمونه آسترازنکا در بیشتر کشورها معتبر است.

رئیس مرکز بهداشت لارستان افزود: همشهریان می توانند در این مورد، قبل از اقدام به واکسیناسیون، از مراجع معتبر استعلام بگیرند.

دکتر فزونی در مورد ساعت کاری سالن های واکسیناسیون در لار گفت: در حال حاضر، سالن تجمیعی واکسیناسیون شهید باقریه، در شهر جدید، در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل فعال است و همکاران ما در این سالن از ساعت ۸ تا ۱۴ به خدمت رسانی به مراجعه کنندگان می پردازند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سالن واکسیناسیون در نوبت عصر نیز باز است اظهار داشت: سالن فعلا در شیفت عصر فعال نیست، اما در صورتی که استقبال مردم از واکسن افزایش چشمگیری داشته باشد و تجمعی صورت گیرد، آمادگی داریم جهت رفاه حال همشهریان شیفت عصر را نیز فعال کنیم.

رئیس مرکز بهداشت لارستان در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه جدید امیکرون با سرعت زیادی در حال انتشار است و در نقاط مختلف کشور نیز کشف شده و از طرفی آمار هفته اخیر تست های مثبت در لارستان نسبت به هفته قبل بیش از دو برابر شده است، اکیدا توصیه می کنیم که مردم عزیز و واجدین شرایط، حتما در اسرع وقت واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و جهت دریافت دوز سوم مراجعه کنند و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و دورهمی ها را مدنظر قرار دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین