جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

ضرورت کادرسازی در ادارات لارستان

سابقا مسئولین ادارات از میان کادرهای مجرب تعیین می‌شدند. مسئول مربوطه برای استفاده بهینه از نیروهای موجود، یک برانداز و جمع‌بندی می‌نمود و یکی دو نفر که توان برنامه‌ریزی و…

سابقا مسئولین ادارات از میان کادرهای مجرب تعیین می‌شدند. مسئول مربوطه برای استفاده بهینه از نیروهای موجود، یک برانداز و جمع‌بندی می‌نمود و یکی دو نفر که توان برنامه‌ریزی و تحلیل مسائل داشتند به‌عنوان معاونت یا چیزی شبیه آن گزینش می‌کرد این دو در غالب مواقع طرف مشورت مسئول مربوطه بودند و در نبود رییس، آن‌ها کارهای اداره را انجام می‌دادند و با گذشت زمان یکی از آن دو که تجربه بیشتری داشت و مورد تأیید مسئول اداره بود به‌عنوان سرپرست یا مسئول جدید انتخاب می‌شد و در برخی ادارات، معاونی وجود داشت که از همه قوانین اداره سردرمی‌آورد و سال‌ها به‌عنوان معاون می‌ماند و مسئولیتی غیر از معاونت به او نمی‌دادند. این مسئله تجربه خوبی بود که هم کادرسازی شود و هم از نیروهای بومی و دلسوز بهره‌برداری گردد. مدتی است برخی مسئولین ادارات به لار می‌آیند و لارستان را محل تحصیل یا سکوی پرش خویش قرار می‌دهند (هرچند تعداد اینگونه مسئولین کم اند) و از کادرسازی هم خبری نیست.

فقط تلاش بر گذراندن زمان با ملایمت است که آخر خدمتی مساله‌ای ایجاد نشود و اگر در سنین پایان خدمت اند   به‌راحتی بازنشسته شوند و اگر در حال  تعالی، به‌خوبی ارتقا یابند.

 به‌هرحال مهم برای یک مسئول این است که نیروهای تحت پوششش رشد کنند و تجربه آن‌ها افزایش یابد و برای مدیریت آینده آماده شوند و جامعه‌از مدیر قبل به‌نحو مطلوب بهره‌مند شود و به‌جای ماهی دادن، ماهیگیری کردن را به دیگران بیاموزد.

 اگر چنین کنند خدمت حقیقی انجام داده و جامعه را از رخوت و سستی رهانیده اند.

به امید آن روز…

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین