جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اعتبارات مصوب دولت برای جبران خسارت سیل در جنوب فارس اعلام شد

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از اختصاص اعتبارات مصوب دولت برای جبران خسارت سیل در جنوب فارس خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در…

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از اختصاص اعتبارات مصوب دولت برای جبران خسارت سیل در جنوب فارس خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی وقوع سیل در دی ماه در جنوب استان فارس بسیاری از منازل، زمین‌های کشاورزی، دام‌ها، راه‌های مواصلاتی و معابری شهری و روستایی آسیب دید و تخریب شد همچنین وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و بارش‌های سیل آسا در مناطق جنوبی فارس علاوه بر خسارت‌های مالی به منازل، تاسیسات و راه‌های مواصلاتی سبب آسیب‌دیدگی افراد و جان باختن ۵ نفر نیز شد.

براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی استانداری فارس سیل اخیر در جنوب استان فارس بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر  ۱۳۰۰  میلیارد تومان به بخش‌های زیر بنایی و  زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت وارد کرد.

همچنین هزار و‌۳۸۰ واحد مسکونی شهری و‌ روستایی در سیل تخریب شده و نیازمند بازسازی و احیا هستند و در این راستا وعده ارائه تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت، از طریق بنیاد مسکن داده و قرار شد که دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت رایگان در اختیار مردم سیل‌زده قرار دهد.

در همین راستا خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس در شهرستان لارستان با حضور مدیر کل بحران استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان‌های لارستان، لامرد، خنج، گراش، اوز، مهر با موضوع ابلاغ اعتبارات مصوبه هیئت دولت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه وضعیت و رفع مشکلات دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی به مناطق سیل زده جنوب استان بررسی شد، گفت: بر این اساس اعتبارات دولت برای جبران خسارت سیل در جنوب فارس مصوب و ابلاغ شده که در این جلسه به آن رسیدگی شد.

عبداللهی با بیان جزئیات این مصوبات افزود: ۶۰۸ میلیارد تومان برای جبران خسارت و بازسازی زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کرده که در شهرستان‌های سیل‌زده هزینه می‌شود همچنین ۱۵۸ میلیارد تومان نیز برای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن اختصاص داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: تسهیلات برای ساخت مسکن هم در نقاط شهری و هم روستایی تعلق می‌گیرد که بر این اساس برای مسکن شهری ۵ به صورت ۵ درصد و برای مسکن روستایی به صورت ۴ درصد محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر کشاورزی جنوب نیز آسیب جدی دیده است، عنوان کرد: در این راستا و برای جبران خسارت به بخش کشاورزی امهال وام‌های کشاورزی به مدت ۳ سال مصوب شده است و علاوه بر آن نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد برای کشاورزان این منطقه در نظر گرفته شده است.

عبداللهی درباره آخرین وضعیت شهر بیرم نیز تصریح کرد: شهر در ثبات است و کمک‌ها برای بازگشت زندگی مردم به وضعیت قبل از سیل ادامه دارد، تلاش همه استان بر این است که خسارت سیل هر چه سریع‌تر جبران شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین