جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

باید هر شهرستان به یک شهرک یا روستای گلخانه ای مجهز باشد

دهقان پور با اشاره به اینکه ۹ مجتمع گلخانه ای در سطح ۲۹۶ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است، گفت: پنج مجتمع گلخانه ای نیز با سطح ۵۲ هکتار…

دهقان پور با اشاره به اینکه ۹ مجتمع گلخانه ای در سطح ۲۹۶ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است، گفت: پنج مجتمع گلخانه ای نیز با سطح ۵۲ هکتار در این استان آماده بهره برداری است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از شیرازه، مجتبی دهقان پور در همایش نقش انجمن ملی گلخانه سازان ایران در توسعه گلخانه های کشور که صبح امروز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ها الزام کردیم که هر شهرستان به یک شهرک یا روستای گلخانه ای مجهز باشد.

وی با بیان اینکه امروزه کشور ما با پدیده تغییر اقلیم و خشکسالی مواجه است، اظهار کرد: یکی از گزینه های ما برای سازگاری با پدیده تغییر اقلیم استفاده از کشت هایی است که بتواند حداکثر بهره وری را از منابع آب داشته باشد و در عین حال بتواند کمک کند به اینکه مصرف آب در واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند و اگر امکانش باشد بتوانیم تولید را بالاتر ببریم.

دهقان پوربا اشاره به اینکه به دلیل اهمیت موضوع تغییر اقلیم و ضرورت پایداری تولید تا کنون حدود ۷۷۲ هکتار از اراضی مستعد زیردست سدها در استان فارس برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای شناسایی شده اند، ابراز کرد: ایجاد ۶روستای گلخانه ای را در ۶ شهرستان استان فارس دنبال می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری با رویکرد حفظ منابع پایه از جمله آب هدف مان است، اضافه کرد: یکی از گزینه ها و سیاست های اصلی برای دستیابی به اهداف مذکور توسعه گلخانه ها است؛  ما در استان فارس وقتی دهک های توسعه گلخانه ها را بررسی می کنیم می بینیم که در طول تقریبا ۱۵ تا ۱۷ سال گذشته روند توسعه گلخانه ها مطلوب بوده اما با آن جایگاه مطلوب مد نظر هنوز فاصله داریم.

دهقان پور با اشاره به اینکه توسعه گلخانه ها در سطح استان فارس مورد حمایت است و تمهیداتی هم به همین منظور در نظر گرفته شده است، افزود: با آغوش باز پذیرای تمام سرمایه گذارانی هستیم که قصد حضور در استان فارس را دارند و نهایت خدمت را به آن ارائه می دهیم تا بتوانیم از ظرفیت های بیشتر استان استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع مزیت نسبی زیر بخش باغبانی در بخش کشاورزی استان فارس نیز گریزی زد و گفت: ۵۰ گونه و ۲۵۰ رقم از محصولات باغی در این استان کشت می شود که تاکید می کنم این یک قابلیت ویژه برای بخش کشاورزی در زیربخش باغبانی است؛ محصولات باغی استان دارای کیفیت های بالایی است که به عنوان یک مزیت نسبی به شمار می آید و می تواند در اقتصاد اثر گذار باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۶:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین