پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

شعله‌ور شدن اُمیکرون؛ فوق قرمز شدن لارستان، خنج و اوز

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: حدود۸۰ درصد افرادیکه با علائم به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند نمونه مثبت دارند. به گزارش میلاد لارستان به…

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: حدود۸۰ درصد افرادیکه با علائم به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند نمونه مثبت دارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی  اظهارداشت: مطابق نقشه رنگبندی هفته اخیر موج ششم کووید۱۹ با سویه امیکرون، تقریباً تمام مناطق زیر مجوعه را در نوردیده و رنگبندی اکثر مناطق را به صورت فوق قرمز و قرمز درآورده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم هشدارهای هفته های اخیر در خصوص قدرت سرایت پذیری فوق العاده زیاد سویه امیکرون، بدلیل عدم توجه جامعه به دستورالعمل ها و پروتکل های حفاظتی موج اخیر بصورت کاملاً انفجاری و به شدت پیشرونده مناطق را درگیرکرده است، به نحوی که حدود۸۰ درصد افرادیکه با علائم به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند نمونه مثبت دارند.

هاشمی افزود: با همه تفاسیر فوق خوشبختانه بدلیل پوشش واکسیناسیون حدود ۸۰ درصد در جامعه، اکثر قریب به اتفاق موارد بصورت علائم خفیف تا متوسط به مراکز درمانی مراجعه کرده ولی کماکان بدلیل ابتلای تعداد زیادی از افراد جامعه انتظار افزایش موارد بستری و مرگ در هفته های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: کماکان تاکید می شود که بهترین و کاراترین راهکار فعلی برای پیشگیری از موارد بستری و مرگ تکمیل نوبت های واکسن براساس دستورالعمل های کشوری است، بنابراین از همه همشهریان عزیز تقاضا می شود تا در صورت تکمیل نبودن نوبت های واکسن در اسرع وقت به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تزریق دوز سوم(یادآور)در گذر از موج ششم کووید بسیار موثر است.

در پایان از افرادیکه هنوز جهت تزریق واکسن مراجعه نکرده اند،عاجزانه درخواست می شود جهت حفظ ایمنی فردی خود و بالارفتن ایمنی جمعی در جامعه جهت تزریق واکسن در اسرع وقت اقدام کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین