جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 36

باید محصولاتی که در لارستان تولید می شود افق صادراتی داشته باشد

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه باید محصولاتی که در لارستان تولید می شود افق صادراتی داشته باشد و به خارج کشور ارسال شود، گفت:…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه باید محصولاتی که در لارستان تولید می شود افق صادراتی داشته باشد و به خارج کشور ارسال شود، گفت: ارتباط مردم لارستان با کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار زیاد است و در واقع این یک فرصت برای پیشرفت منطقه می باشد.

به گزارش میلاد لارستان، داریوش دهقان در جمع تعدادی از نخبگان و روسای ادارات لارستان با بیان اینکه در واقع کشورهای استعماری با کارهای علمی توانستند دنیا را تحت سیطره خود قرار دهند، اظهار داشت: این کشورها اقتصاد و فرهنگ را با توجه به علم خود تعیین و کنترل کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر صنعت، صنایع نظامی و فرهنگ کشورها پیشرفت کرده بخاطر پیشرفت علمیشان پیشرفت است، افزود: اگر جمهوری اسلامی نیز می خواهد توسعه یابد باید در پیشرفت های علمی خود بیشتر سرمایه گذاری کند.

معاون استاندار فارس با اذعان به اینکه باید محصولاتی که در لارستان تولید می شود افق صادراتی داشته باشد و به خارج کشور ارسال شود، تصریح کرد: ارتباط مردم لارستان با کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار زیاد است و در واقع این یک فرصت برای پیشرفت منطقه می باشد.

این مسئول با تأکید بر اینکه یک صنعت زمانی پیشرفت می کند که حداقل سی چهل درصد آن صادرات شود، خاطر نشان کرد: نباید نخبگان و تولیدکنندگان ما صرفا به فکر ارسال محصول در داخل کشور باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت ها با همکاری یکدیگر استفاده کرد، ادامه داد: متاسفانه تا کنون این ظرفیت های منطقه مغفول مانده اما باید با کمک یکدیگر این ظرفیت ها را پیشبرد و از ظرفیت حمایت مردمی نیز استفاده کرد و مدیران ما قدردان این مردم باشند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه فقط تعداد محدودی از شهرستان های استان فارس دارای مرکز رشد واحد‌های فناوری هستند که هیچکدام دارای ساختمانی با این عظمت نیستند، عنوان کرد: خیرین و بزرگان لارستان همت کردند تا توانستند برج علم و فناوری را بسازند.

دهقان با اشاره به اینکه باید این مرکز شتابدهنده طرح ها باشد، گفت: خیلی افراد هستند که دارای افکار بسیار خوبی هستند اما قدرت تجاری و صنعتی کردن آن را ندارند و باید بدنبال شتابدهنده نیز در این مرکز باشیم تا فکرها تبدیل به صنعت شود و در ادامه مرکز رشد این صنعت را به تجارت تبدیل کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال تاسیس مرکز رشد جامع در لارستان باشیم، افزود: با توجه به فاصله زیاد لارستان تا مرکز استان می توان به دنبال امتیاز پارک علم و فناوری در لارستان نیز بود.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه سعی خواهیم کرد به دنبال ایجاد کانال و کانون نخبگان در لارستان باشیم، عنوان کرد: باید خودمان تلاش کنیم که به امتیازات مختلف دست یابیم زیرا کسی برای ما دلسوزی نخواهد کرد.

دهقان با تأکید بر اینکه باید نخبگان لارستان با همفکری کمک کنند تا بتوان سند توسعه علمی و اقتصادی لارستان را تدوین کرد، اضافه کرد: مسائل علمی زمانی خوب خواهد بود که به تجارت تبدیل شود چراکه علمی که از آن استفاده نشود فایده ای ندارد پس باید ابتدا فکر به نمونه صنعتی تبدیل شده و در ادامه به نمونه تجاری تبدیل شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین