پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

تولید ماهیانه یک میلیون‌و900 هزار کیلووات در نیروگاه‌های برق خورشیدی لارستان

مدیر شرکت توزیع برق لارستان با بیان اینکه بطور متوسط در ماه مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت است، گفت:…

مدیر شرکت توزیع برق لارستان با بیان اینکه بطور متوسط در ماه مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت است، گفت: رتبه لارستان در سطح استان فارس به لحاظ تعداد جایگاه نیروگاه‌های خورشیدی پنجم و از نظر تولید جایگاه نخست را دارد.

به گزارش میلاد لارستان، این روزها احداث نیروگاه خورشیدی به یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری تبدیل شده و اکثر افراد به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

دولت ایران برای جلب مشارکت سرمایه گذاری‌های خرد در تولید برق، اقدام به خرید برق تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی با شرایط خیلی خوبی می‌کند.

یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی مطمئن، سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی و فرش برق آن به دولت است. دولت برق نیروگاه را به مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی خرید می‌کند و دوماه یکبار درآمد نیروگاه را به حساب سرمایه‌گذار واریز می‌کند.

امروزه همه ی افراد، حتی تحصیل نکرده ها هم از انرژی خورشیدی مطلع هستند و می دانند می توان با استفاده از این نیروی بی پایان برق تولید کرد.

لارستان در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس، با توجه به شرایط آب‌وهوایی و موقعیت جغرافیایی و همچنین بهره‌مندی از ساعات طولانی مدت آفتابی و روزهای متوالی بدون ابر، یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در ایران به شمار می‌رود.

در این خصوص امین دامن‌کشان مدیر شرکت توزیع برق لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح لارستان ۵۸ نیروگاه خورشیدی خانگی  و یک نیروگاه بزرگ مقیاس ۱۰ مگاواتی قرار دارد، اظهار داشت: کوچکترین نیروگاه خورشیدی به لحاظ ظرفیت تولید در لارستان ۵ کیلوواتی و بزرگترین آن نیروگاه ۱۰ مگاواتی است

وی با بیان اینکه بطور متوسط در ماه مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت است، افزود: رتبه لارستان در سطح استان فارس به لحاظ تعداد جایگاه نیروگاه‌های خورشیدی پنجم و از نظر تولید جایگاه نخست را دارد.

مدیر شرکت توزیع برق لارستان از اجرای ۵ طرح جدید در سطح لارستان خبر داد و تصریح کرد: جهت احداث هر کیلووات سامانه خورشیدی تقریبا ۵متر مربع فضا نیاز است که  در حال حاضر برای تولید هر کیلووات برق خورشیدی حدود ۱۸میلیون تومان هزینه می‌شود.

این مسئول درخصوص نحوه خرید برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی، عنوان کرد: با عقد قرارداد ۲۰ ساله بصورت ۲ ماه یکبار پرداخت می‌شود و تقریبا طی بازه ۴ الی ۵ ساله بازگشت سرمایه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲ شرکت مورد تایید برق فارس در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی می‌توان با مراجعه به  سایت    http://solar.meedc.ir/blog/user_page/112اقدام به ثبت درخواست کرد.

دامن‌کشان با بیان اینکه  طی چند سال اخیر در مجموع ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت خرید تضمینی برق به کلیه مشترکین خانگی نیروگاه خورشیدی در لارستان پرداخت شده است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی لارستان باعث شده تا در طول سال نور خورشید بصورت مفید وجود داشته باشد و همین موضوع می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران در عرصه احداث نیروگاه خورشیدی را به خود جلب کند.

وی وجود اراضی مناسب جهت اجرای پروژه های بزرگ مقیاس مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی و وجود سرمایه مالی مناسب را جمله شاخص‌های مهم در لارستان برشمرد و تأکید کرد: مدیریت برق لارستان آمادگی استقبال و همکاری همه جانبه با علاقمندان به سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

مدیر شرکت توزیع برق لارستان اضافه کرد: با توجه به نتایج حاصل از عملکرد چند سال اخیر و درآمد این سامانه ها و همچنین حمایت کامل دولت از طرح های نیروگاه‌های خورشیدی، پیشنهاد می‌شود لارستانی‌ها از این طرح جهت سرمایه گذاری مطمئن استفاده کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین