چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

انتقاد امام جمعه لار از دوگانگی رسانه‌ای درخصوص جنگ‌های اوکراین و یمن

  امام جمعه شهر لار مرکز لارستان فارس گفت: امروز با یک دوگانگی و تحلیل های گاه حتی چندش آور از سوی برخی رسانه های غربی و مجریان آنها در…

 

امام جمعه شهر لار مرکز لارستان فارس گفت: امروز با یک دوگانگی و تحلیل های گاه حتی چندش آور از سوی برخی رسانه های غربی و مجریان آنها در مورد جنگ در دو کشور اوکراین و یمن مواجه هستیم .

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر لار اظهار داشت: برخی رسانه ها و کمپانی های غربی در تحلیل ها و اعلام مواضع خود و انتشار اخباری که از جنگ اوکراین و از یک کشور اروپایی دارند نگاهشان یک سویه و نژادپرستانه است.

وی بیان کرد: با تحلیل محتوایی برخی گزارشات و محتوای خبری و رسانه های غرب این نکته مشخص است که نگاه های نژاد پرستانه حتی در چنین شرایط و بحبوحه جنگ و بمباران از سوی مدعیان و کشورهای غربی علیه مسلمانان هم احساس می شود.

موسوی خرم ادامه داد: مجریان رسانه های غربی بیش از آنکه موضوع و ماهیت جنگ و خونریزی و کشتار انسان های بی گناه را محکوم کنند از اینکه این جنگ و بمباران انسان ها به یک کشور اروپایی و به اصطلاح متمدن غربی و به تعبیر آنها آدم هایی با چشمان آبی و موهای زرد تحمیل شده، اظهار حیرت و نگرانی می کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته شهر لار گفت: آنها حتی می گویند اینجا افغانستان و عراق نیست، اینجا یک کشور متمدن غربی و اروپایی است؛ مردمانش عادت به جنگ ندارند و از اینگونه تحلیل ها که بدون شک چنین اظهارات و تحلیل های یک جانبه خارج از دایره انصاف و عدل خود نشان از حرکت های نژادپرستانه این رسانه ها و مجریان آنها دارد.

موسوی خرم تصریح کرد: بیش از هشت سال است که جنگی نابرابر در یمن اتفاق افتاده و کودکان و زنان و مردم بی گناه از فرط گرسنگی و بی خانمانی می میرند اما همین رسانه های غربی و مجریان و تحلیل گران سیاسی شان کمترین توجهی به این همه مصیبت و رنج های این مردم نداشته اند.

وی گفت: البته جمهوری اسلامی آنگونه که فرمانده معظم کل قوا و رهبر انقلاب اعلام کردند، مخالف جنگ و کشتار و خونریزی مردم در هر جای عالم و مخالف تخریب و بمباران زیرساخت ها و زیربناهای عمومی است.

موسوی خرم افزود: موضع جمهوری ایران اسلامی به تعابیر رهبری معظم این است که به همان میزان که جنگ و کشتار مردم در اوکراین نگران کننده است در یمن و کشوری که هشت سال درگیر بدترین جنایات جنگی شده و مردم و کودکان و زنان در شدیدترین بمب های شیمایی قرار دارند هم باید محکوم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در آن دیدار به نکات مهم و قابل تاملی اشاره کردند که باید مورد توجه و اهتمام جدی از سوی آحاد جامعه به ویژه مسئولان و تصمیم گیران و سیاسیون قرار گیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “انتقاد امام جمعه لار از دوگانگی رسانه‌ای درخصوص جنگ‌های اوکراین و یمن”

  1. لاری معلم گفت:

    این تفکرات رسانه‌ای غربی از آنجا ناشی میشود که معمولا در منطقه خاورمیانه که عموما مسلمان نشین هستند از تمام نقاط جهان بیشتر جنگ و درگیری وجود. دارد و آنها به این نتیجه رسیده اند. البته دوگانگی فکری همیشه ودرتمام طول تاریخ وجود داشته است

  2. دانشجوی لارستانی گفت:

    برای من مهم است که بدانم چرا بیشتر جنگ وجدالهای دنیا در منطقه خاورمیانه که محل زندگی مسلمین است در جریان است در سوریه. عراق. فلسطین ایران افغانستان اعراب لیبی و……

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین