پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بررسی مشکلات 7 واحد تولیدی لارستان در کارگروه رفع موانع تولید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید لارستان هم مسایل و مشکلات هفت طرح تولیدی و سرمایه گذاری و همچنین دغدغه فعالان اقتصادی…

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید لارستان هم مسایل و مشکلات هفت طرح تولیدی و سرمایه گذاری و همچنین دغدغه فعالان اقتصادی و صاحبان طرح های تولیدی واقع در شهرک های صنعتی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان، عبدالعظیم خادم حمزه در حاشیه چهارصد و سی ودومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهر بیرم لارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید لارستان هم مسایل و مشکلات هفت طرح تولیدی و سرمایه گذاری و همچنین دغدغه فعالان اقتصادی و صاحبان طرح های تولیدی واقع در شهرک های صنعتی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

خادم حمزه یادآور شد: ایجاد زیرساخت های مناسب برای شهرک ها و نواحی صنعتی چهارگانه شهرستان از جمله در حوزه راه دسترسی، گاز، برق، آب، مخابرات و همچنین تامین منابع مالی و مواد اولیه طرح های تولیدی از دیگر درخواستها و دغدغه های واحدهای تولیدی لارستان بود که قرار است این مشکلات در اسرع وقت احصا و استانداری و حضور دستگاه های خدمات رسان این مسایل بررسی و پیگیری های لازم برای رفع چالش های موجود آنها انجام شود.

وی با گلایه از کاهش اعتبارات عمرانی در ایجاد شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: عدم تامین اعتبارات مصوب و یا کاهش آن به ویژه در ایجاد زیرساخت‌های لازم باعث افزایش قیمت زمین و هزینه‌های جاری شده است که منجر به کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی دولت در ایجاد شهرک‌های صنعتی تکالیف و وظایف مشخصی دارند، افزود: ایجاد بستر لازم جهت سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی نیازمند اعتبارات عمران تعریف شده‌ای از لحاظ کمی و کیفی است که بر اساس آن سهم هر دستگاه نسبت به تامین زیرساخت‌ها مشخص است.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت جذب سرمایه‌ در راستای رونق اقتصادی منطقه لارستان و بخش بیرم، اظهار داشت: لازمه رشد و جهش اقتصادی در تولید و اشتغال نیز برطرف کردن موانع موجود و مشکلات متعدد صنعتگران است که نیازمند تعامل بین‌دستگاهی و همت بلند مسئولان وظیفه‌شناس دولت جهت دستیابی به اهداف مذکور است.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان هم گفت: بر اساس اعلام شرکت شهرک های صنعتی استان تاکنون تاکنون بیش از ۵۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی لار و در قالب ۱۴۷ قرارداد سرمایه گذاری به متقاضیان واگذار شده است.

داریوش دهقان یادآور شد: همچنین تاکنون۸۵ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی حدود هزار نفر در شهرک صنعتی لار به بهره‌برداری رسیده و سایر واحدها نیز در مرحله ساخت و ساز قرار دارند .

وی افزود :به علت افزایش سرمایه گذاران و متقاضیان در این شهرک صنعتی ،واگذاری زمین به صورت مزایده ای انجام می‌شود.

دهقان تصریح کرد: زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی برای جذب سرمایه گذاران آماده است و این شهرک صنعتی دارای تمامی امکانات زیرساختی است.

وی همچنین خوستار اختصاص مشوق های سرمایه گذاری برای صاحبان طرح های تولیدی در ناحیه های صنعتی حسن لری و پشت سنگر لار شد و گفت: در صورت اعطای این مشوق ها تنها ۱۰ درصد از مبلغ حق انتفاع زمین به صورت نقدی از متقاضیان دریافت می شود و مابقی نیز در اقساط ۴۸ ماهه قابل پرداخت است.

او همچنین خواستار تعیین تکلیف و رفع چالش ها و مشکلات فراروی شهرک های صنعتی در بخش صحرای باغ و بیرم لارستان شد و گفت: البته در شهرک صنعتی صحرای باغ زمین مشخص و در حال اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی هستیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین