پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 40

جناب وزیر راه،خواهشمندیم عمق خطر را با کل وجود خود حس نمایید…

یکی از کاربران میلادلارستان که در تهران زندگی می کند و برای تعطیلی های ایام نوروز با وسیله شخصی به لار سفر نموده، طی یادداشتی کوتاه خطاب به وزیر راه…

یکی از کاربران میلادلارستان که در تهران زندگی می کند و برای تعطیلی های ایام نوروز با وسیله شخصی به لار سفر نموده، طی یادداشتی کوتاه خطاب به وزیر راه و شهرسازی برای ما ارسال نموده خواستار تسریع در تکمیل جاده مرگ شده است. وی در این یادداشت که با عنوان “آقای وزیر راه،  عمق خطر را با کل وجود خود حس نمایید… ” بیان داشته :

پس از مدتها دوری از خانواده به علت بحران کرونایی، تصمیم گرفتم امسال را با وسیله شخصی از تهران به شهر زیبایم لار سفر نمایم. برای طی طریق از حذود ساعت ۵ صبح  ار مسیر آزارراه خلیج فارس (همان مسیر تهران به شیراز) شروع به حرکت نمودم. در این مسیر ۶ خطه (۳ خط رفت و ۳ خط برگشت) که سقف سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلامی از سوی سازمان راهداری به راحتی محقق می شد و مسیر به اصطلاح کفی در تهران تا اصفهان ظرف چند ساعت پیموده شد.

در ادامه مسیر از اصفهان به سمت شیراز مسیر ۴ خطه می شد که در این فاصله نیز سقف ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده دست یافتنی بود. با توجه به بسته بودن جاده کمربندی شیراز مجبور شدم از داخل شهر شیراز عبور نموده و به سمت مسیر شیراز- جهرم – لار راهی شوم.

در این مسیر جاده بازهم ۴ خطه بود و کم  بیش با همان سرعت معمول  به ادامه راه پرداختم اما دیگر شب فرا رسیده بود…. در ادامه به حدود ۱۴۵ کیلومتری شهر لار رسیدم که جاده دیگر دو خطه(تک بانده) می شد. سرعت را بالاجبار و به دلیل وجود تعداد قابل توجه ماشین های سنگینی که حق و حتی جرئت سبقت گرفتن اژ آنها را نیز نداشتم؛ بسیار کم کردم…. با نگاهی به جاده متوجه شدم کماکان در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارم.

با همان سرعت کم و در انتظار کورسوی امیدی جهت سبقت گرفتن از ماشین هایی جلویی خودم بودم که ناگهان ماشین سنگینی بوق زنان در حال نزدیک شدن بوده و امان سبقت را مجدد از ما برید. به حدود ۱۰۵ کیلومتری شهر لار که رسیدم تابلوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ظاهر شد. این حالت ترس و واهمه از سبقت گرفتن را تا حدود ۳۰ کیلومتری شهر لار با خود و ماشین های پشتی و جلویی همراه داشتم. به ۳۰ کیلومتری لار که رسیدم جاده عملا در ورودی لار به صورت چهاربانده تغییر یافت.

طی بررسی در این مسیر می توان گفت حدود ۴۰ کیلومتر در حوزه اداره کل راه وشهرسازی فارس و حدود ۷۰ کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به صورت تک بانده بوده و عملا می توان گفت ۱۱۵ کیلومتر از مسیر شیراز به لار هنوز بوی مرگ می دهد.

آمار تردد خودروهای سبک و سنگین از جهرم به لار در سال ۱۳۹۸، به یک میلیون و صد هزار و در سال ۱۳۹۹ به بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار  افزایش یافته است. طبق همین آمار، میزان تردد خودروهای سنگین در سال ۹۹ از تردد خودروهای سبک بیشتر بوده که باز هم باید عنایت داشت  که این میزان تردد خودروهای سنگین در یک مسیر کم عرض تک خطه در جریان بوده است.

شاید بیان این موضوع  روی کاغذ راحت و تنها در حدآمار باشد اما اگر  بدانیم که تنها در ۱۰  روز منتهی به ۵ فروردین ۱۴۰۱ حدود ۲۰ کشته و زحمی در این مسیر به ارمغان آمده است، شاید عمق فاجعه را بهتر درک نماییم.

حرکت در این محور اگرچه در طول روز خطرناک است اما در شب فاجعه ای بس خطرناک تر رخ خواهد داد. تنها به این جمله پایانی اکتفا می کنم و آن هم خطاب به جناب قاسمی وزیر راه و شهرسازی، جناب وزیر … اگر می خواهید عمق فاجعه و خطر را با عمق وجود خود حس نمایید خواهشمندیم مسیر  ۱۱۵ کیلومتر فوق در محور جهرم به لار را آن هم در شب و آن هم با ماشین شخصی طی طریق نمایید….خداقوت آقای وزیر…

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “جناب وزیر راه،خواهشمندیم عمق خطر را با کل وجود خود حس نمایید…”

  1. ناشناس گفت:

    اصلا امکان ندارد اقای وزیر با ماشین به مسافرت بروند انهم مسیر لارجهرم .چرا مردم عجله دارند جاده ساخته میشه فعلا بودجه نیست و جاده تهران شمال واجتر است . چونکه مردم خوش نشین تهران میخواهند هر هفته به شمال بروند.حالا چی میشه بعد از مدتی در جاده لار جهرم تصادف فوتی باشد برای انها که مهم نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین