پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17
حسین زاده در جلسه فوق العاده در حضور اعضای کمیسون عمران و معاون وزیر راه:

اگر بودجه نیست برای همه جا نباید باشد؛ گویا در وزارت راه قوم‌گرایی در حال رُخ دادن است؛لازم باشد استیضاح وزیر را کلید می زنیم؛

نشست بررسی پروژه‌های اجرایی در حوزه راه و شهرسازی منطقه به ویژه جاده مرگ پس از سفر اعضای کمیسیون عمران به استان سیستان و بلوچستان و نیز بازدید از محور…

نشست بررسی پروژه‌های اجرایی در حوزه راه و شهرسازی منطقه به ویژه جاده مرگ پس از سفر اعضای کمیسیون عمران به استان سیستان و بلوچستان و نیز بازدید از محور لار-کهورستان که به دعوت نمایندکان هرمزگان انجام شده بود و به دلیل اهمیتی که محور جهرم – جویم – لار – بندرعباس برای نمایندگان داشت، به صورت فوق‌العاده و با دعوت از دکتر خادمی و با حضور  فرمانداران شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز و معاونان اداره کل راه و شهرسازی لارستان  در بتدرعباس برگزار شده و مقرر گردیده  جلسه آینده آن در حوزه انتخابیه برگزار شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم، در این نشست  حسین‌زاده  نماینده مردم در این نشست گفت: محور شیراز – جهرم – جویم – لار – بندرعباس یک محور استراتژیک و راه ارتباطی مرکز کشور با بنادر و جزایر است، اما متاسفانه هر ماه به دلیل دوبانده نشدن شاهد تصادفات و داغدار شدن بسیاری از مردم و خانواده‌ها هستیم. در ۲ سال گذشته، ۱۲۰ نفر کشته شدند. متروپل جاده‌های کشور اینجاست.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در دوبانده شدن این جاده ادامه داد: ما می‌دانیم که کشور با مشکل بودجه مواجه است، اما بارها هم گفتیم که باید از سایر منابع و با روش‌های تجارتی پروژه‌ها را پیش برد. چند جاده مهم در حوزه انتخابیه سال‌هاست که معطل یک اراده برای تکمیل است.

حسین زاده با بیان اینکه مشکل وزارت راه و شهرسازی کمبود بودجه نیست، بلکه عدم اراده و مدیریت می‌باشد، گفت: از یک سو تمرکز این وزارتخانه بر موضوع مسکن است و از سوی دیگر در حوزه راه مدیریت و اراده وجود ندارد. اگر مجبور شویم از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده می‌کنیم و استیضاح وزیر را کلید خواهیم زد.

وی بیان داشت: من متاسفم اما باید بگویم که گویا در وزارت راه و شهرسازی قوم‌گرایی در حال رُخ دادن است. پیمانکار تونل بالنگستان فعالیتش را متوقف کرده، اما در شمالغرب کشور مشغول کار است. وقتی از او می‌پرسیم چرا آنجا کار می‌کنی و اینجا کار نمی‌کنی، می‌گوید آنجا عده‌ای پشتیبان من هستند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم بیان داشت: مردم حق دارند سر ما فریاد بزنند. ما خودمان شبانه با ترس و لرز در این جاده تردد می‌کنیم. درد مردم را می‌دانیم، اما گویا وزارت راه و شهرسازی این اهمیت و حساسیت را نمی‌خواهد درک کند و من این را ناشی از عدم مدیریت و برنامه‌ریزی می‌دانم.

وی خطاب به معاون وزیر راه گفت: تحمل ما و مردم تمام شده است. باید فکر اساسی صورت بگیرد. اگر بودجه نیست، برای همه جا نباید باشد. نه اینکه برای یک محور در فلان منطقه از کشور باشد، اما برای اینجا نباشد. این استدلال و بیان ارقام مختلف، شیره مالیدن سر مردم است. بارها گفتیم، باز هم می‌گوییم باید از روش‌های نو همچون تهاتر نفت، مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ماده ۵۶ استفاده کرد.

حسین‌زاده در پایان با اشاره به دیدارها و تماس‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در رابطه با این محور و سایر محورها داشته است، گفت: این نشست‌ها زمانی اثربخش است که منجر به نتیجه شود، اما متاسفانه ما اثری ندیدیم.

دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه وزارت راه این محور را مهم و استراتژیک نمی‌داند، از تلاش‌های دلسوزانه و دغدغه‌مندانه نمایندگان از جمله حسین‌زاده تشکر کرد و گفت: با اختصاص ۸۰ میلیارد تومان که آن هم معلوم نیست چند درصد آن محقق شود، مشکل این جاده حل نمی‌شود و باید رویکرد وزارتخانه تغییر یابد.

وی ادامه داد: لازم است پلیس‌راه حساسیت این مسیر به دلیل تصادفات‌های بسیاری که در آن رخ می‌دهد را به اطلاع دولت برساند و دولت نیز با روش‌های تهاتر نفت، ماده ۵۶ و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بودجه مناسبی اختصاص دهد.

 

در این نشست  جباری نماینده غرب هرمزگان هم اظهار داشت: این محور در واقع از کریدور های اصلی کشور و کریدور شمال به جنوب است و به نحوی دروزاه ی اتصال کشور به دریا محسوب میگردد، اما این محور برای دولت اهمیت چندانی ندارد و در احداث و تکمیل آن کم کاری های بسیاری صورت گرفته است.

 نماینده غرب هرمزگان در خانه ملت ابراز داشت: عدم توجه به این محور حادثه خیز موجب تصادفات پر تعداد و شدیدی شده است که باعث از دست رفتن جان ده ها نفر از هموطنان و همشهریان عزیز ما در این مسیر شده است.

وی ادامه داد؛ دولت با نگاه ناهمگون، اعتبارات موجود را بر اساس اهمیت و اولویت هزینه نمی کند و بجای اصلاح و بهسازی مسیرهای پر خطر به احداث راه آهن در مناطق غیرضروری می پردازد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید با عزمی جدی پای کار باشد و تکمیل این محور را در اولویت های خود قرار دهد، احداث قطعات کوچک در هر سال در این محور مشکل گشا نیست و من از کمیسیون عمران مجلس میخواهم با استفاده از ظرفیت خود این موضوع را پیگیری نماید تا بتوان قسمت های باقیمانده را در کمترین زمان احداث نمود.

نماینده بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان خاطر نشان کرد؛ باید با تامین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و استفاده از پیمانکاران توانمند و همچنین استفاده از ظرفیت های وزارت نفت در تخصیص بودجه، احداث این محور که از پروژه های استراتژیک کشور است به سرانجام برسد تا شاهد رخ دادن حوادث ناگوار و داغدار شدن خانواده ها نباشیم.

در این نشست در خصوص محورهای ارتباطی خنج – کورده، هیرم و مربد اوز، ارد – مز، لاورستان – کمال آباد، تل تله بیرم و چک چک و تونل بالنگستان نیز بحث و پیگیری شد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “اگر بودجه نیست برای همه جا نباید باشد؛ گویا در وزارت راه قوم‌گرایی در حال رُخ دادن است؛لازم باشد استیضاح وزیر را کلید می زنیم؛”

  1. لارستان مهد تمدن ها .ص گفت:

    از حمایت و پیگیری خواسته های بر حق مردم توسط شما نماینده محترم ممنون و سپاسگزاریم

  2. ناشناس گفت:

    جناب آقای دکتر حسین زاده به عمل کار برآید به سخنرانی نیست

  3. ,2 گفت:

    واقعا حسین زاده فکر می کند مردم کودن هستند تو بودی که با قاسمی به همه مناطق جز لارستان سفر کردی و از نام لارستان هم می ترسی نمایش بس است شما با دشمنان لارستان هم کاسه هستید و از آنها تقدیر می کنید اگر صادق بودید اداره کل راهداری افتتاح شده بود

  4. لاری گفت:

    جناب نماینده محترم جنوب فارس مهندس حسین زاده اقتدار و صلابت خود را نشان دادید این را زودتر می بایستی هم اکنون هم دیر نیست موفق باشید

  5. پسر خاله گراشی گفت:

    آفرین حسین زاده پسر خاله لاری ها خوب صحبت کردند

  6. ناشناس گفت:

    کاش جناب دکتر حسین زاده ، همون طور که خوب صحبت میکنه ،خوب هم عمل کنه !!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین