جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آیا می‌شود ریال قطری‌ها در طرح‌های سودآور لارستان خرج خواهد شد؟!

  یکی از مخاطبان میلاد لارستان با ارسال مطلبی با عنوان  «آیا پای سرمایه گذاران قطری به لارستان باز می‌شود و ریال قطری ها در طرحهای سودآور لارستان خرج خواهد…

 

یکی از مخاطبان میلاد لارستان با ارسال مطلبی با عنوان  «آیا پای سرمایه گذاران قطری به لارستان باز می‌شود و ریال قطری ها در طرحهای سودآور لارستان خرج خواهد شد؟!» به طرح نکات مهم سیاسی و اقتصادی در باب ترغیب ورود سرمایه‌گذاران به لارستان کرده است که در ذیل می‌خوانیم:

۱-جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس جمهور محترم، در چهارمین سفر خارجی خود در راس هیاتی اقتصادی-سیاسی، هفته اول اسفندماه ۱۴۰۰ راهی دوحه، پایتخت قطر شد و با شیخ تمیم بن حامد آل ثانی، امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. در این سفر، ۱۴سند همکاری در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و آموزشی به امضا رسید.

۲- دوازدهم اسفندماه، دکتر ایمانیه، استاندار فارس در یک جلسه ویدئو‌ کنفرانسی با حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر با اشاره بر لزوم توسعه مبادلات بین فارس و کشور قطر تاکید کرد و اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک زیادی میان دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، صنایع، فعالیت‌های دانش بنیان و… وجود دارد. وی گفت: پس از مدت‌ها تفاهم نامه همکاری توسط رییس جمهور ایران با کشور قطر امضا شده است که تعدادی از این تفاهم نامه ها در ارتباط با استان فارس است از این رو می کوشیم فارس سرآمد اجرای این تفاهم نامه ها باشد.

۳- استاندار فارس، در نشست فروردین ماه ۱۴۰۱ با تعدادی از سرمایه گذاران کشور قطر نیز ضمن بیان اینکه با شناسایی نیاز‌های کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، استان فارس می‌تواند تامین کننده وسایل و موارد مورد نیاز این کشور اعم از مواد غذایی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، مرکبات و… باشد، به همکاری دراز مدت استان فارس با کشور قطر اشاره کرد و پیشنهاد داد که گلخانه‌هایی در فارس برای تولید محصولات کشاورزی، باغی و گل با سرمایه گذاری قطری‌ها ایجاد شود و محصولات آن نیز به سایر کشور‌های منطقه خلیج فارس صادر شود.

۴- در تاریخ ۲۵ اسفندماه سازمان توسعه تجارت ایران با انتشار نامه ای از سازمانهای صنعت، معدن تجارت استانها خواست طرحهای جذاب اقتصادی برای ارائه به سرمایه گذاران قطری را تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ به آن سازمان ارسال کنند.

با توجه به توضیحات فوق و عزم جدی مقامات عالیرتبه دو کشور مهم منطقه برای برقراری مراودات اقتصادی و بازرگانی بلندمدت و با عطف به نامه شماره ۱۴۰۰/۴۴۰/۴۸۰۰۱ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ سازمان توسعه تجارت ایران:

▪️آیا سازمان صمت استان فارس، پاسخ نامه سازمان تجارت ایران را تهیه کرده است؟ چه پروژه هایی از استان فارس به قطری ها پیشنهاد خواهد شد؟ در لیست پیشنهادی استان فارس، پروژه هایی از لارستان هم وجود دارد؟

در پایان، شما مخاطب گرامی، اگر در جایگاه استاندار فارس بودید، چه پروژههای سودآوری که تامین کننده منافع طرفین باشد، جهت سرمایه گذاری و اجرا *در حوزه جفرافیایی لارستان*، به سرمایه گذاران قطری پیشنهاد میدادید؟

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین