چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17

کارآفرینی جوان «دهفیشی» با زراعت چوب

کارآفرین لارستانی با دستان خالی و بدون هیچ سرمایه‌ای توانست با زراعت چوب بازار اشتغال و درآمد زایی را برای جوانان هم استانی خود فراهم کند. به گزارش میلاد لارستان…

کارآفرین لارستانی با دستان خالی و بدون هیچ سرمایه‌ای توانست با زراعت چوب بازار اشتغال و درآمد زایی را برای جوانان هم استانی خود فراهم کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارآفرین کسی است که کسب و کاری را همراه با ریسک و در شرایط نبود اطمینان برای دستیابی به هدفی به منظور کسب سود یا رشد از طریق فرصت‌های قابل توجه و فراهم کردن منابع لازم برای تبدیل کردن سرمایه به یک محصول یا خدمت راه‌اندازی می‌کند.

با یکی از جوانان لارستانی که در زمینه کارآفرینی فعالیت‌های را انجام داده است همراه می‌شویم.

علی اصغر علمی هستم ۳۳ ساله با مدرک تحصیلی لیسانس علوم اجتماعی ساکن بخش بنارویه روستای دهفیش لارستان

این جوان کار آفرین لارستانی گفت: از اسفند ۹۸ شروع به کار کردم و ۱۵ هکتار از زمین خود را به زراعت چوب اختصاص دادم.

او گفت: هنوز به صورت صنعتی برداشت چوب نداشتیم، زیرا ۵سال زمان می‌برد که بتوانیم برش بزنیم.

علمی گفت: ۵ خانواده به طور مستقیم از این مقدار زمین می‌توانند کسب درآمد داشته باشند.

کارآفرین لارستانی گفت: به طور غیرمستقیم برای ۳۰ نفر اشتغالزایی شده است.

علمی گفت: شروع کار را بدون هیچ سرمایه‌ای شروع کردیم حتی هزینه کارگر را هم نداشتیم که بپردازیم و با کمک دو برادرم، پدرم و تعدادی از دوستانم توانستیم دو هکتار رو به زراعت چوب اختصاص بدهیم.

او گفت: شروع کار را که دوستان منابع طبیعی به صورت گذرا دیده بودند خیلی مورد استقبال قرار گرفت و تشویق کردن و ما هم به صورت صنعتی کشت گونه گز شاهی را که با اقلیم لارستان سازگاری بسیار بالایی دارد گسترش دادیم و انتظار می‌رود درآینده به ۳۰ هکتار افزایش یابد.

کارآفرین لارستانی گفت: مشکل کمبود زمین را در منابع طبیعی مطرح کرد ه ایم که اگر موافقت شود با دادن زمین اراضی ملی می‌توان با ایجاد فضای سبز در منطقه هم پارک جنگی داشت و هم با بیابان زدایی مقابله کرد که مسئولان از لار و شیراز و حتی از تهران به صورت حضوری بازدید کردن و قول دادند که پیگیری کنند.

علمی گفت: ایجاد اشتغال و راه اندازی فضای سبز می‌تواند کمکی باشد به محیط زیست و مقابله با گرمای شدید منطقه و از همه مهمتر کمک به منابع آب زیر زمینی، زیرا سطح آب خیلی کم است.

او گفت: توصیه من به کارآفرینان و کسانی که قصد دارند وارد عرصه کارآفرینی در هر زمینه‌ای شوند این است که ایده‌ها و افکار نوآورانه خود را یادداشت کنند تا بتوانند تولید و اشتغالزایی داشته باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین