پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

۸۵۳ واحد مسکونی روستایی در گراش مقاوم‌سازی شد

  فرماندار گراش اعلام کرد که طی سال‌های گذشته ۸۵۳ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوش…

 

فرماندار گراش اعلام کرد که طی سال‌های گذشته ۸۵۳ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوش بهسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش میلاد لارستان، روابط عمومی فرمانداری گراش در مطلب ارسالی روز سه شنبه از قول مجید غلام پور افزود: همچنان ۲ هزار و ۵۱ واحد روستایی دیگر در این شهرستان نیازمند بازسازی و مقام سازی است.

وی در دیدار با عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس سخن می‌گفت، همچنین خواستار نقش آفرینی بیشتر بنیاد مسکن در عمران و آبادانی مناطق روستایی شهرستان گراش شد و افزود: بنیاد مسکن نقش موثری در توسعه روستاها دارد و گراش با حجم بالای محرومیت به ویژه در مناطق روستایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

غلام‌پور با اشاره به ضرورت مقاوم سازی منازل مسکونی در شهرستان گراش، گفت: اگرچه تاکنون این تعداد ۸۵۳ واحد مسکونی این شهرستان تاکنون با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقام سازی شده است اما گرانی برخی مصالح ساختمانی و شرایط خاص امروز ایجاب می کند که در زمینه میزان تسهیلات و کمک های بلاعوض به روستاییان بازنگری اساسی انجام شود.

وی با اشاره به گذشت بیش از ۱۳ سال از ارتقای بخش گراش به شهرستان در سال ۸۸ گفت: گراش با وجود ظرفیت‌های خوب در حوزه های مختلف اما بسیاری از مناطق و روستاهای آن همچنان با مشکلات و نارسایی ها و کمبود زیرساخت های محسوس مواجه است و نیازمند همت و نگاه ویژه مدیران کل استانی و کشوری برای رفع تنگناها و چالش های فرارو است.

غلام پور گفت: انتظار است با همت بنیاد مسکن با توجه به شرایط خاص و مشارکت خیرین، گراش در ساخت و احداث مسکن محرومان از شهرستان‌های پیشرو در استان باشد.

همچنین ضرورت حل مشکلات و موانع پیش رو طرح نهضت ملی مسکن در گراش و اَرَد، تسریع در اجرا و ساخت ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن، اجرای طرح هادی روستای تنگ خور، بازنگری در طرح هادی روستای فداغ بشیرآباد، حسین آباد، کنگ و ریشه، محمد زینا و لب اشکن، تامین زیرساخت شهرک‌های تازه تاسیس در دهستان‌های فداغ و خلیلی و شهر ارد، اختصاص قیر رایگان و آسفالت کوچه و معابر در سطح روستاها، سند دار کردن زمین‌ها، تسریع در واگذاری زمین و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، افزایش تسهیلات، تامین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات اداری از دیگر درخواست‌های فرماندار گراش در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن بود.

فرماندار گراش فارس گفت: یک هزار و ۸۴۵ نفر متقاضی برای طرح جهش مسکن نام نویسی کرده اند؛ در حالی که سهم شهرستان در قالب این طرح ۲۰۰ واحد تعیین شده است.

غلام پور اظهار داشت: تاکنون ۱۱۵ نفر از افراد و متقاضیان این طرح واجد شرایط لازم برای خانه دار شدن در قالب اجرای این طرح ملی شده اند و تکلیف ۸۵ نفر باقیمانده در دست بررسی است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۳۰هکتار زمین در طرح جدید الحاق بخشی از اراضی حومه به شهر گراش، در این شهرستان پیش بینی شده است.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس هم در این دیدار نسبت به رفع مشکلات و پیگیری مطالبات فرماندار قول مساعدت داد

وی گفت: بنیاد مسکن تلاش دارد که فعالیت در روستاها علی رغم کاهش اعتبارات و محدودیت‌ها به هیچ وجه متوقف نشود.

زمانی اضافه کرد: بنیاد مسکن با توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های هادی در روستاها زمینه مهاجرت معکوس روستائیان را فراهم کرده‌ است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین