یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

لارستان دروازه تجاری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس است

میلاد لارستان: مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان گفت: لارستان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های تجاری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس است و وزارت خارجه می‌تواند نقش سازنده‌ای در هموار کردن…

وزارت خارجهمیلاد لارستان: مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان گفت: لارستان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های تجاری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس است و وزارت خارجه می‌تواند نقش سازنده‌ای در هموار کردن و گسترش روابط و تعاملات اقتصادی با حوزه خلیج فارس ایفا کند. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ عباس علی سلیقه‌دار امروز بعد از ظهر در نشست خبری با ستایش پیشتازی مردم لارستان از گذشته تا کنون در امر عمران و آبادانی شهر خود اظهار کرد: وجود بانک ها، مساجد متعدد در شهرستان لارستان، نشانگر خلاقیت و موفقیت مردم این منطقه در عرصه اقتصادی و فرهنگی است.

 مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان با تشریح روند ایجاد تأسیس نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان افزود: لارستان به عنوان تنها شهرستان در ایران است که از این امتیاز بهره‌مند است و این محقق شدنی نبود، مگر با همان تلاش و پشتکار مردمی که در مردم این منطقه مشاهده می‌شود.

 وی افزود: با وجود استقرار این نمایندگی در مرکز استان به دلیل بالا بودن احساس نیاز جهت راه‌اندازی نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، یک نمایندگی مستقل از نمایندگی استان فارس در لارستان ایجاد شد.

 سلیقه‌دار با اشاره به وظایف و اختیارات این نمایندگی، تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت نمایندگی وزارت امورخارجه مربوط به ارائه خدمات کنسولی یعنی اموراتی که مستقیماً ارباب رجوع اعم از داخلی و خارجی با آن در ارتباط هستند.

 وی مهم‌ترین نیاز افراد اتباع بیگانه به دفتر نمایندگی‌های وزارت امورخارجه درخواست صدور ویزا برای ورود به کشور مقصد است که به همین خاطر یک شعبه‌ای از نمایندگی جهت صدور روادید در محل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی(ره) لارستان راه‌اندازی شده که مسافران خارجی می‌توانند در بدو ورود ویزای خود را تقاضا و دریافت کنند.

 مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان هدف از ایجاد دفتر صدور روادید در فرودگاه لارستان را ترویج و توسعه صنعت توریسم عنوان و افزود: از طرفی این مهم می‌تواند تعاملات اقتصادی سرمایه‌داران و بازرگانان را با منطقه افزایش دهد.

 وی تصریح کرد: با این اقدام زمینه ورود گردشگران و تجار بدون ویزا از کشورشان به ایران فراهم می‌شود و این افراد می‌توانند ویزای خود را به محض ورود دریافت کنند.

 سلیقه دار درباره دیگر خدماتی که از سوی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات و وظایف این دفتر، تایید اسنادی از قبیل تایید گواهی ولادت، فوت، ازدواج جهت اخذ گذرنامه زوجه، تایید مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارجی، تایید و تنظیم وکالت نامه‌ها و غیره است.

 وی با درخواست از مسئولان، تقاضا کرد تا هرچه سریع‌تر در راه‌اندازی دارالترجمه رسمی، اتاق فنی دادگستری و اتاق بازرگانی در جهت ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر در لارستان اقدام شد.

 وی  با ابراز خرسندی از همکاری فرماندهی نیروی انتظامی لارستان به خاطر راه اندازی و فعال کردن پلیس مهاجرت و ناجا در لارستان، تصریح کرد: این قرارگاه وظیفه تمدید تاریخ ویزای خارجی‌ها مربوط به عزیزان می‌شود.

 سلیقه‌دار گفت: در گذشته سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران، منوط به سیاست‌های واکنشی بوده ولی در حال حاضر علاوه بر آن سیاست‌های کنشی را هم در دستور کار قرار داده و این می‌تواند مسیر را برای روابط خوب با سایر کشورهای جهان در هرجایی که با منافع ملّی و اسلامی ما منافات نداشته باشد هموار کند.

 مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان اظهار امیدواری کرد که  این مهم به ویژه برای کشورهای همسایه و مشترک المنافع این روابط هم بهبود بیابد و همیشه حُسن روابط ادامه داشته باشد و چون یکی از دروازه‌های مهم تجاری ایران با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس منطقه لارستان بزرگ است نقش وزارت خارجه می‌تواند نقش سازنده‌ای در هموار کردن و گسترش روابط و تعاملات اقتصادی این چند کشور با ایران اسلامی ایفا کند.

 وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با فرمانداران جنوب فارس در زمینه رفع مشکل اخراج اتباع ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: ما تلاش کردیم تا با تلطیف روابط این بی‌مهری‌ها علیه اتباع ایرانی را بکاهیم.

 سلیقه‌دار افزود: معمولا برخورد یک دولت با اتباع سایر کشورها  ارتباط مستقیمی با روابط سیاسی دو کشور دارد و این مسئله در بین کشورهایی که ارتباط بیشتری با هم دارند، بیشتر به چشم می‌خورد.

 مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان تأکید کرد: ایران در همه زمان‌ها تلاش کرده است که روابط حسنه و به دور از تنش با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل وجود مشترکات دینی و مذهبی داشته باشد و علم وحدت را بلند کرده است و با اتباع آنها به درستی رفتار شده و باید با رایزنی مشکل اتباع ایرانی نیز رفع شود.

 

وی یکی از ظرفیت‌های نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان را ایجاد روابط خواهر خواندگی لارستان با یکی از شهرهای کشورهای هدف که با آنها روابط بیشتری وجود دارد دانست.

 سلیقه‌دار تصریح  کرد: خواهر خواندگی شهرها یک حرکت نمادین است که این اقدام می‌تواند آغاز یک روابطه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی، ورزشی و غیره باشد که این عمل سبب ایجاد تسهیلات در روابط می‌شود.

 وی با اشاره به فعالیت‌های خوب اقتصادی و بازرگانی مردم لارستان و وجود سرمایه کلان در منطقه، عنوان کرد: وزارت امور خارجه این ظرفیت و امکان را دارد که دست سرمایه گذاران خارجی را در دست مقامات منطقه قرار دهد که این سرمایه با سرمایه‌های داخل تجمیع شود و پروژه های بزرگ و کلان  در منطقه اجرا شود.

 مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان یکی از راهکارهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران را تأسیس مرکزی برای جمع آوری طرح های نخبگان و افراد مبتکر، دانست و گفت: این افراد می‌توانند با حضور در آن از طرح‌های خود دفاع کنند و توجیهات لازم را برای اقناع سرمایه گذاران به کار گیرند.

تهیه و تنظیم: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین