سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

۱۱۰۰ هکتار از کشت دیم شهرستان گراش به برداشت نرسید

  کشاورزان گراشی هم همچون لارستان و دیگر مناطق جنوبی و گرمسیری فارس در سال زراعی جاری از برداشت محصولات زراعی (گندم و جوی) در کشتزارهای دیم محروم ماندند. امسال…

 

کشاورزان گراشی هم همچون لارستان و دیگر مناطق جنوبی و گرمسیری فارس در سال زراعی جاری از برداشت محصولات زراعی (گندم و جوی) در کشتزارهای دیم محروم ماندند. امسال یک هزار و ۱۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان قابل برداشت نیست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: برداشت محصولات گندم و جو امسال در این شهرستان تنها در کشتزارهای آبی در حال انجام است و به دلیل کاهش محسوس بارش ها و البته پراکنش نامناسب بارندگی ها تمامی سطح زیر کشت دیم امسال در گراش از بین رفت.

حسن مرادی بیان کرد: امسال سطح برداشت گندم و جو در مزارع آبی این شهرستان یک هزار و ۳۵۰ هکتار است و میزان تولید هم حدود چهار هزار تن پیش بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش افزود: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش شدید بارش در سال زراعی جاری حدود هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع دیم شهرستان از چرخه تولید خارج شده است .

وی ادامه داد: در سال های پربارش و با پراکنش مناسب بارندگی میزان برداشت گندم در هر هکتار حدود یک ونیم تن بوده است.

این مسوول یادآور شد: امسال علاوه بر وجود خشکسالی و پراکنش نامناسب بارش ها طغیان شدید آفات و به خصوص سن گندم نیز محصولات زراعی این شهرستان را آلوده کرد که تا حدودی با پایش مستمر مزارع، مدیریت خوبی در کنترل آفات داشته ایم و گندم های برداشتی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

سال زراعی از اول مهرماه هرسال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد از آن ادامه دارد.

مرادی افزود: عملیات برداشت مکانیزه گندم با ۱۰ دستگاه کمباین از مناطق جنوبی( دهستان فداغ ) شروع شده و به تدریج به بخش اَرَد خواهد رسید و در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه در مرکز شهرستان ادامه خواهد داشت و مرکز خرید شهرستان واقع در بخش ارد هم برای تحویل و خرید تضمینی ، شروع به کار کرده است.

به گفته مرادی شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین