یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

گله مندی مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان از آژانس های مسافرتی

عباس علی سلیقه دار در نشست خبری که در روز چهارشنبه در محل دفتر این نمایندگی و با حضور رسانه های فعال در لارستان برگزار شد، با اشاره به جذابیت…

عباس علی سلیقه دار در نشست خبری که در روز چهارشنبه در محل دفتر این نمایندگی و با حضور رسانه های فعال در لارستان برگزار شد، با اشاره به جذابیت های فوق العاده گردشگری و توریستی در ایران، ایران را منحصر به فردترین کشور در دنیا به لحاظ داشتن پتانسیل های گردشگری دانست و اظهار کرد: یکی از مناطق بسیار غنی به لحاظ گردشگری همین منطقه لارستان بزرگ است.

وی افزود: با دارا بودن جاذبه های طبیعی مثل: کویر، بیابان، وجود درمانی ترین کوه، غارهای متعدد، آبگرم، آب انبارها و غیره و همچنین قابلیتهای تاریخی و آثار باستانی از قبیل: باغ نشاط، کاروانسراها، قلعه اژدها پیکر، اماکن زیارتی، تعدد مساجد، صنایع دستی و غیره و از طرفی داشتن فرهنگی بسیار غنی مانند: آداب و رسوم خاص، شیرینی های محلی گوناگون، نانهای مختلف، حلوا مسقطی لاری و غیره برای هریک از توریستها بسیار زیبا و ارزشمند است.

مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان با بیان پیشنهادی از مسئولین شهرستان خواست تا با برپائی جشنواره ها و همایش ها، فرهنگ غنی موجود در لارستان را احیاء کنند و از به فراموشی سپرده شدن آن جلوگیری کنند.

وی نخستین گام دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان را در جهت افزایش جذب توریست و گردشگر را، صدور روادید برای مسافرین خارجی در بدو ورود عنوان و خاطر نشان کرد: با برگزاری نشست با دفاتر هواپیمائی، این پیشنهاد مطرح شده است که این دفاتر با همکاران خود در کشورهای خارجی ارتباط بگیرند و بر روی بلیط مسافرین، خدمات اخذ روادید ایران را هم اعلام کنند که مسافر به محض ورود به خاک ایران، ویزای خود را دریافت دارند.

سلیقه دار یکی دیگر از راهکارهای جذب گردشگر به لارستان را، پیشنهاد راه اندازی تورهای مختلف با برنامه های متنوع به دفاتر توریستی خارج از کشور می باشد که مسافران در ایام مختلف به ایران و لارستان عزیمت کنند.

وی با اعلام آمادگی این دفتر در زمینه رایزنی در جهت احیاء آثار تاریخی و همکاری با اداره میراث فرهنگی لارستان، تصریح کرد: اگر نیاز به همکاری این دفتر و یا ارگانهای موجود در منطقه می باشد، آنها را فعال کنند تا به تدریج آثار ملی و سند هویت منطقه لارستان مرمت و احیاء گردد تا برای گردشگران نیز قابل استفاده باشد.

نماینده وزارت امورخارجه در لارستان بیان آماری از ورود گردشگران به ایران، گفت: بر اساس آمار در اردیبهشت ماه سال جاری، میزان صدور روادید ۲٫۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم و روز به روز این مهم درحال افزایش بود.

وی با ابراز تأسف از کمبود امکانات خدماتی و رفاهی جهت گردشگردان در کشور، افزود: متأسفانه با اوج گرفتن افزایش گردشگران خارجی، اخباری مبنی بر کمبود هتل از برخی شهرهای توریست پذیر مثل: اصفهان به گوش می رسید.

سلیقه دار با تأکید بر روند رو به روشد توریست، عنوان کرد: جای جای ایران اسلامی، دارای جذابیت ها و زیبایی های ناشناخته است و باید با ارائه تبلیغات و توجه به قسمتهای مختلف ایران و همچنین تأمین امکانات مورد نیاز در شهرهایی مثل: لارستان، در جذب توریست پیشتاز باشیم.

وی با انتقاد از اینکه در ایران فقط چند شهر به عنوان پذیرنده و مقصد توریست هستند، توصیه کرد: می بایست با برنامه ریزی های مدون و تبلیغات مناسب، قابلیت های شهرهای کشور را به مسافران داخلی و خارجی شناساند.

اگر بخواهیم منطقه لارستان بزرگ را که دارای ناشناختنی های زیادی می باشد، باید با تهیه فیلم های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی، فعالیت های رسانه ای و یا تهیه ویژنامه ها و توزیع آن همراه با روزنامه های کثیرالانتشار در سطح کشور، لارستان را به ایرانیان شناساند.

مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان گفت: خوشبختانه روند روی آوری مسافران خارجی به سمت ایران، رو به افزایش نهاده و در چند سال اخیر، ایران میزبان مسافران زیادی از اتباع کشورهای مختلف دنیا، مثل: چینی، کره ای، آلمان، ایتالیا، اسپانیا بوده است.

او از مسئولین خواست تا با راه اندازی اتاق بازرگانی، گام بلندی در جهت حرکت چرخه تجاری منطقه بردارند و از این طریق زمینه های لازم را برای برپایی نمایشگاه های بین المللی با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی حداقل در حد کشورهای حوزه خلیج فارس در لارستان، برگزار شود و اگر کار را به افراد با تجربه و فعال در این عرصه واگذار کرد، مطمئناً این هدف به آسانی دست یافتنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایندگی دفتر امور خارجه در لارستان هنوز مصوب نشده است، تصریح کرد: برای قطعیت یافتن این موضوع، ما در حال تهیه یک گزارش توجیهی در این زمینه هستیم تا با ارسال آن به وزارت امور خارجه، با تصویب هیئت وزیران این مهم تثبیت گردد.

سلیقه دار با ابراز خرسندی از گسترش روز افزون فعالیتهای نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه زمینه های لازم برای ابقاء و تثبیت این دفتر وجود دارد.

وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب آژانس های مسافرتی فعال در لارستان با این دفتر گفت: در نشستی که با مسئولین این آژانسها داشتیم، با دادن فرمهایی به این عزیزان، درخواست شد تا با ارائه آن به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، آژانس خود را در سیستم وزارت امور خارجه ثبت کنند تا مسافران خارجی در هنگام تهیه بلیط، با هماهنگی دفاتر مسافرتی لارستان، یک کد نیز به مسافر داده می شود تا مسافر در هنگام ورود به ایران به لحاظ صدور روادید در زمان ورود به ایران دچار دلهره و استرس نباشد و ویزا بلافاصله صادر می گردد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان ادامه داد: هرچند بدون داشتن این کد، برای مسافر ویزا صادر می شود. اما برای صدور روادیدی که از قبل هماهنگ نشده است، پس از ورود مسافر به ایران، نیاز به یک سری تشریفات دارد ولی اگر آن کد قبل از حرکت در اختیار مسافر قرار گیرد با خیالی آسوده به ایران و لارستان سفر می کند.

وی اضافه کرد: ثبت دفاتر مسافرتی، باعث بدست آوردن امتیازات زیادی از قبیل: ثبت رسمی در وزارت امور خارجه کشور، شناسنامه شرکتهای مسافرتی اعتبار می یابد، میزان آمار مسافران خارجی و صدور ویزای آن بالا می رود، در بهره مندی از تسهیلات در اولویت خواهند بود.

سلیقه دار با ابراز ناراحتی خود تصریح کرد: متأسفانه با وجود تأیید این اقدام در نشست با آژانس ها، متأسفانه با وجود گذشت سه هفته از این جلسه و با وجود پیگیری های زیاد، هنوز آژانس های مسافرتی فرم های مربوطه را به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه عودت نداده اند.

وی با اشاره به موضوعات و رخدادهای مهم سیاسی روز در عرصه بین الملل، عنوان داشت: در زمان کنونی و در آستانه قرار گرفتن در روز جهانی قدس که به نوعی این روز، روز وحدت مسلمین جهان و برائت از اسرائیل محسوب می شود، با بزرگداشت باشکوه روز جهانی قدس، آب سردی بر آتش تفرقه دشمن بریزند.

مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان با بیان اینکه، رژیم اشغالگر قدس در همه ادوار درصدد بوده است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و هرگاه می خواسته است نقشه های شوم خود را در ضربه زدن به مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین و اعمال ظلم و ستم بیشتر را داشته باشند، همیشه زمانی دست بکار می شوند که اذهان عمومی دنیا درگیر مسئله دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: در این زمان که رژیم اشغالگر قدس، به مردم بی دفاع باریکه غزه حمله ور شد، اخبار و رسانه های جهان متوجه حوادث و اتفاقات ناآرامی های کشور سوریه، حمله جاهلانه گروهک داعش به کشور عراق و همچنین وقایع پیش آمده در کشور اکراین است که هنوز فروکش نکرده است و این سه جریان باعث شده که صهیونیست به این نتیجه رسید که اخبار حمله و حرکات ستمگرانه آنها کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

سلیقه دار با ابراز تأسف از سکوت برخی دولتها و رسانه های کشورهای مسلمان نشین در قبال وحشی گری های رژیم جعلی اسرائیل، گفت: این اقدام، باعث شده است تا مردم آن کشورها از عمق فاجعه اطلاع کافی نداشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا مردم ایران با حضور دوباره خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بعنوان سفیرانی برای اعلام همدردی با مردم ستم کشیده غزه و فلسطین باشند و از اسرائیل غاصب برائت کنند.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین