شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اعلام آمادگی شهرستان‌های خنج، گراش و اوز برای مشارکت در اجرای برنامه‌های سالروز سفر رهبری به لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: در آستانه سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی به خطه لارستان بزرگ، با رایزنی با مدیران ۷ شهرستان…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: در آستانه سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی به خطه لارستان بزرگ، با رایزنی با مدیران ۷ شهرستان جنوب فارس به دنبال تقویت وحدت و همه‌گیری و تقسیم شادی این رخ‌داد مهم برای مردمان این مناطق هستیم.

به گزارش میلاد لارستان، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به لارستان است و مقرر شده امسال با محوریت امام جمعه لارستان و دبیری شهرداری و شورای اسلامی شهر لار، جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی در منطقه لارستان بزرگ به اجرا درآید.

به همین مناسبت و به منظور برنامه‌ریزی و مشارکت شهرها و روستاهای جنوب فارس در اجرای ویژه‌برنامه‌ها، داریوش دهقان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با حضور میدانی در شهرهای خنج، گراش، اوز، جویم، لامرد و مهر و دیدار با فرمانداران و امامان جمعه تسنن و تشیع مناطق، خواستار برگزاری برنامه‌ها به مناسبت سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی به خطه لارستان بزرگ جهت افزایش همگرایی و حفظ و تقویت وحدت شد.

در این راستا و به منظور هماهنگی‌های اولیه، نشستی نیز با شرکت فرمانداران خنج، اوز و گراش به میزبانی فرماندار ویژه لارستان برگزار شد.

در این جلسه صمیمانه، فرماندار ویژه لارستان ضمن استقبال از همکاران خود با شاخه گل و عرض خوش‌آمدگویی در سخنانی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری با لارستان یک رخ‌داد بزرگ، ارزشمند و تاریخی محسوب می‌شود، اظهار داشت: هر چند ۱۹ اردیبهشت‌ماه بنام روز لارستان بزرگ نام‌گذاری شده است، اما می‌بایست به جهت سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این منطقه و با تعمیم برنامه‌ها به سطح شهرها و روستاها،‌ این ایام را جشن گرفت.

داریوش دهقان با تأکید بر اینکه در این ایام مراسم مختلفی در منطقه لارستان بزرگ برگزار می شود، افزود: هدف از طرح این پیشنهاد به منظور بزرگداشت سفر معنوی رهبر معظم انقلاب، انسجام و وحدت بیشتر، نشان دادن سخاوتمندی مردم، محوریت قراردادن علمای بزرگوار این خطه است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی خود به لارستان بزرگ و دیدار با علمای شیعه و سنی اهمیت حفظ وحدت در تمام عرصه‌ها را نشان دادند، تصریح کرد: سالروز سفر مقام معظم رهبری به لارستان بهانه‌ای برای ارتقاء وحدت است.

این مسئول با اشاره به اینکه منطقه لارستان بزرگ دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که می‌بایست از آن حداکثر استفاده شود، خاطر نشان کرد: دشمن سعی دارد با هر ترفندی بدنبال ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، شیعه و سنی، شهرها و روستا باشد.

وی مردم لارستان بزرگ را مردمانی بافرهنگ، اصیل، نیک‌اندیش و با تاریخ چند هزار ساله معرفی کرد و ادامه داد: باید با حذف منیت‌ها در سالروز سفر مقام معظم رهبری همه در کنار هم جمع شویم و نقاط مشترک را برجسته‌تر کنیم.

معاون استاندار فارس با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌هایی نظیر نمایندگی وزارت خارجه، فرودگاه بین‌المللی، تجار خارج‌نشین، بازارهای متعدد و کسبه منصف در راستای رونق اقتصادی و تجاری عنوان کرد: گردهمایی شهرستان های جنوب فارس می‌تواند به الگویی برای نظام و استفاده از ظرفیت‌های بی نظیر لارستان بزرگ تبدیل شود.

فرماندار ویژه لارستان با طرح پیشنهاد سرودن قطعه شعری به مناسبت سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به این دیار کهن و نام‌بردن از تک‌تک شهرستان های جنوب در آن، درخصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته لارستان بزرگ، اضافه کرد: برپایی مراسم شب شعر، همایش علما تسنن و تشیع، برپایی نمایشگاه عکس، اجرای مسابقات ورزشی بومی و محلی، برپایی ایستگاه صلواتی، آذین‌بندی معابر، اجرای همایش لارستان‌شناسی، برگزاری همایش علمی و دانشگاهی، معرفی آئین‌های بومی‌ومحلی، رونمایی از کتاب نویسندگان و غیره از جمله این برنامه‌ها در تمامی مناطق لارستان بزرگ است.

در این نشست، فرماندار شهرستان خنج نیز در سخنانی ضمن استقبال از طرح‌های فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه نیت شما را از اجرای این برنامه‌ها ارج می‌نهیم و وحدت و انسجامی که با اقدامات حضرات آیات آیت اللهی و موسوی‌لاری(ره) شکل گرفته می‌بایست تقویت شود، اظهار داشت: وحدت در لارستان بزرگ در کشور الگو بوده و است و باید همچنان ادامه داشته باشد.

اسفندیاری با بیان اینکه وحدت امروز در خطه لارستان بزرگ با خون‌دل خوردن علمای بزرگ و تلاش مردم اصیل این مناطق رقم خورده است، افزود: اقدام فرماندار لارستان در تعمیم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به سایر مناطق عالی است و از آن استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در راستای رشد و ترقی کلیه شهرستان‌ها تلاش کنیم، تصریح کرد: لارستان بدون خنج، گراش و اوز و بالعکس هیچ معنایی ندارد و همه باید کنار یکدیگر بوده و یکپارچگی خود را ادامه دهیم.

این مسئول با بیان اینکه لارستان جایگاه خاص خود را دارد و نخستین خاستگاه حکومت اسلامی در کشور محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: شهرستان خنج آمادگی دارد تا یک روز از جشن‌های هفته لارستان بزرگ در آن برگزار شود.

در ادامه، فرماندار شهرستان اوز نیز با بیان اینکه اقدام فرماندار ویژه لارستان نیکو و پسندیده است، گفت: در آیات قرآن کریم نیز به وحدت توصیه شده و صمیمیت در مناطق جنوب فارس مثال‌زدنی است و نظیر آن در کمتر جایی دیده می‌شود.

محمد محمدی با بیان اینکه فرصت‌های خوبی در مناطق جنوب فارس وجود دارد که باید از آن استفاده شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم وحدت لارستان بزرگ خدشه دار شود و باید از تفرقه بپرهیزیم و بیشتر به اشتراکات بپردازیم.

وی زبان مشترک مناطق جنوب فارس را یکی از اشتراکات مهم برشمرد و عنوان کرد: می‌توان با برگزاری همایش زبان‌شناسی، این نقطه اشتراک را بیش‌ازپیش برجسته کرد.

محمدی اضافه کرد: در یکی از روزهای این ایام مراسمی نیز در شهر اوز برگزار می‌کنیم.

همچنین در این جلسه محمد کاظم جعفری معاون فرماندار گراش هم با بیان اینکه اگر همه شهرستان‌های جنوب فارس در کنار هم قرار بگیرند و اختلافات را کنار بگذارند، پیروزی از آن ماست، گفت: ما راهی جز تقویت وحدت منطقه را نداریم.

جعفری نیز اعلام آمادگی کرد که مراسم شب شعری به همین مناسبت در گراش برگزار شود.

در پایان این نشست، زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار هم به جمع‌بندی مباحث و تشریح برنامه‌های پیشنهاد سالرهفته لارستان بزرگ پرداخت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اعلام آمادگی شهرستان‌های خنج، گراش و اوز برای مشارکت در اجرای برنامه‌های سالروز سفر رهبری به لارستان”

  1. معلم از لطیفی گفت:

    مردم همه شهرستانهای لار وگراش اوز وخنج و…انتظار دارند که مسولین ونخبگان لارستان در این عرصه دچار خودبزرگ بینی وخودخواهی های اجتماعی. نشوند تا این روند به خوبی ودر سالهای دیگر هم تکرار شود قطعا در غیر اینصورت این برنامه موفق نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین