پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نماینده ولی فقیه در فارس:‌یکی از دلایل اصلی سفر رهبری به لارستان شخصیت عظیم سید لاری بوده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: یکی از دلایل اصلی سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۸۷ به شهرستان لارستان و جنوب فارس،…

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: یکی از دلایل اصلی سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۸۷ به شهرستان لارستان و جنوب فارس، شخصیت عظیم مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری بوده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در فارس،‌ آیت الله دژکام که  به مناسبت سفر تاریخی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ مقام معظم رهبری به لارستان،‌در مراسمی که در گراش تشکیل شده بود شرکت می کرد اظهار داشت: نقش محوری سید لاری در جنبش مشروطیت و نهضت امام و انقلاب بسیار برجسته بوده است.

وی تصریح کرد: این عالم و مجاهد نستوه همواره از احترام ویژه ای نزد مردم جنوب فارس اعم از شیعه و سنی برخوردار بود و از یاران صدیق و وفادار امام و رهبر معظم انقلاب و نظام بودند. وی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۸۷ به شهرستان لارستان و جنوب فارس، شخصیت عظیم مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری بوده است.

وی یادآور شد: در مهاجرتی که مرحوم سید عبدالحسین نجفی لاری از نجف اشرف به ایران داشتند یک دوره ۱۸ ساله در لار، یک دوره حدود چهار ساله در فیروزآباد و یک دوره ۶ ساله نیز در شهر جهرم ساکن بودند. آیت الله دژکام ادامه داد: از این جهت لار در تاریخ معاصر ایران مورد توجه بوده است چنانچه که ملک الشعرای بهار هم که خود از رجال مشروطیت بوده است نام سید لاری و نام لار را در دیوان خود آورده است.

وی تصریح کرد: این افتخار ما مردم جنوب استان فارس است که از این مرجع عالیقدر حمایت کردیم و این یک نسل و دو نسل نیست که مردم این خطه پای آرمانهای انقلاب و نظام ایستاده اند و اجداد ما با حمایت از مرحوم سید عبدالحسین نجفی لاری، وفاداری خود را به آرمان های اسلامی به صورت جدی نشان داده اند. آیت الله سید عبدالحسین لاری  همواره محور وحدت و نقطه وصل و عامل انسجام همه مناطق و شهرهای جنوب فارس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع در این زمینه هم بحث ولایت فقیه است.

آیت الله دژکام افزود: اگر مساله ولایت فقیه تبیین نشود (که در زمان غیبت باید اساس حاکمیت باشد و به لطف خدا هست) و کسی فریب بخورد مسئولیم و باید جلوی انحراف گرفته شود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین