جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دستگاه های فرهنگی لارستان، برنامه راهبردی پنج ساله با برش شهرستانی ارایه کنند

دستگاه های متولی و عضو شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله با برش شهرستانی و متناسب با سند بالادستی( نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس) را…

دستگاه های متولی و عضو شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله با برش شهرستانی و متناسب با سند بالادستی( نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس) را ظرف یک ماه آینده آماده و به دبیرخانه شورا ارایه کنند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در جلسه شورای فرهنگ عمومی لارستان اظهار داشت: برخی دستگاه های فرهنگی در این زمینه اقدام هایی انجام داده اند که البته سنخیتی با روح برنامه ریزی ندارد و می توان آن را در قالب یک سری کارهای روزمره اداری قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: آنچه مد نظر است و دستگاه های متولی در حوزه فرهنگ و سایر نهادهای اجرایی مرتبط باید آن را به نحو مطلوب انجام دهند ارایه یک برنامه عملیاتی و راهبردی و نه صرف گزارش عملکرد و کارهای روزمره اداری است. دستگاه ها باید ارایه طریق کنند و متناسب با وظایفی که در کتاب نقشه راه مهندسی فرهنگی استان برای هر دستگاه تبیین و تعریف شده است، در سطح شهرستان لارستان نیز بر اساس همین نقشه اما با برش شهرستانی و بومی منطقه ای اقدام به برنامه ریزی و البته اجرای برنامه های راهبردی خود در این عرصه کنند. برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس که سال گذشته رونمایی شد و از امسال نیز برنامه های عملیاتی آن آغاز شده است در قالب یک کتاب ۱۷۶ صفحه ای و با ۶ بخش با موضوعات متنوع و متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان تهیه، تدوین و به همه دستگاههای عضو و مرتبط نیز ابلاغ شده است.

پنج راهبرد و موضوع اساسی در کتاب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس نیز شامل، معنویت، اخلاق، سبک زندگی و خانواده باهویت اسلامی ایرانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو فرهنگ ولایت و امامت، انقلاب علمی و تحول در نظام اداری و مدیریتی با رویکرد جهادی، تحقق عدالت همه جانبه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی، انسجام و ساماندهی جبهه فراگیر فرهنگی انقلاب اسلامی، رسانه متعهد و هنر متعالی اعلام شده است.

فرماندار ویژه لارستان، همچنین در این نشست بر ضرورت ایجاد تعادل و تناسب بین موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند مبنای تصمیم سازی‌ها، ارائه طریق و راهگشا در مسائل مبتلا به حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.

داریوش دهقان، خواستار مشارکت بیش از پیش نخبگان فرهنگی و هنری و صاحبان فکر و اندیشه برای کمک به توسعه و پیشبرد برنامه های فرهنگی و طراحی و ایده های خلاقانه در موضوعات مختلف به ویژه عرصه فرهنگی و هنری شد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی، مرجع و قرارگاه اصلی در پیاده سازی و تصمیم سازی بسیاری از امور در حوزه‌های مختلف و مسائل مبتلا به جامعه و همچنین تاکیدات، اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب است.

دهقان ابراز امیدواری کرد که با همکاری اعضای حقیقی و حقوقی ، نهادهای فرهنگی و ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با بهره گیری از نظرات همه نخبگان، صاحبنظران و دلسوزان و متولیان امور در بخش های مختلف زمینه تعالی و رونق بیش از پیش و شکوفایی فرهنگی در منطقه را رقم زد. دولت و مجموعه مدیریت اجرایی و فرمانداری لارستان هم در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و شرایط حاکم و همچنین بر اساس اسناد بالادستی برخی مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در اولویت برنامه‌های اجتماعی خود قرار داده و البته وظایف و رسالت ذاتی هر دستگاهی برای ورود به این مسائل نیز مشخص است.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین