شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فعالیت 200 قرآن آموز در موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهر لار؛ طرحهای “رحله” و “حافظون” برنامه ویژه تابستان 1401

یکی از مراکز فرهنگی و قرآنی لارستان که چند سالی است به تربیت حافظان قرآنی مبادرت ورزیده و اتفاقا به توقیقات قابل توجهی هم نائل شده، موسسه بیت الاحزان حضرت…

یکی از مراکز فرهنگی و قرآنی لارستان که چند سالی است به تربیت حافظان قرآنی مبادرت ورزیده و اتفاقا به توقیقات قابل توجهی هم نائل شده، موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه لارستان می باشد.  خبرنگار میلاد لارستان به سراغ نیاوند مسئول موسسه بیت الاحزان شعبه لار رفته و در خصوص فعالیت های جاری و  برنامه های آتی موسسه با وی گفتگویی کوتاه انجام داده که در ادامه آمده است:

لطفا مختصرا موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها را معرفی بفرمایید و بفرمایید فعالیت های این موسسه به چه شکل است؟

موسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از موسسات تخصصی کشور در زمینه اموزش های قرآن کریم مخصوصا حفظ قرآن کریم است که از سال ۹۱در لار فعالیت دارد. الحمدلله در شعبه شهر لار درطول سال کلاس های عمومی قرآن برگزار می شود که علاوه برآن برای تابستان برنامه های ویژه ای درنظر گرفته شده است.

از جمله ی این برنامه ها کلاس های عمومی حفظ-روخوانی-تجوید است که برای تمام ترم های سال در نظر گرفته شده و برای ترم تابستانه بصورت خاص دو طرح «حافظون» و «رحله» مدنظر هست که طرح رحله به صورت ملی در چهل نقطه از کشور برگزار می شود و همزمان برای لارستان هم در نظر گرفته شده است.

  در خصوص تعداد اعضای موسسه در لارستان بیشتر توضیح ارائه فرمایید

موسسه بیت الاحزان شعبه لارستان بزرگ متشکل از ۱۳ شعبه فعال است که شعبه شهر لار یکی از این سیزده شعبه هست که درحال حاضر ۲۰۰قرآن آموز فعال دارد .این مجموعه از موسسات مردمی است که الحمدلله تا امروز به همت خیرین عزیز، فعال بوده است، لذا از خیراندیشان لارستان بزرگ دعوت می کنیم مثل گذشته ما را درهرچه بهتر برگزار شدن این برنامه های قرآنی یاری کنند.

موسسه بیت الاحزان در طول سال برای تمامی سنین ۴سال به بالا، دوره های تخصصی در نظر گرفته که تمام اعضای یک خانواده می توانند هرکدام از کلاس های که مناسب سن خودشان هست، استفاده کنند.

با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و شروع ترم تابستانه موسسه، دو طرح «رحله» و «حافظون» را لطفا بیشتر معرفی بفرمایید؟

طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی جزء سی و سوره بقره درمدت پنجاه روز است که همراه با امکانات خوابگاهی و سه وعده غذا و با حضور اساتید برجسته، ویژه اقا پسرهای ۱۴تا۲۲ساله برگزار می شود. وطرح حافظون نیز حفظ یک جزء قرآن درمدت دوماه بصورت روزانه (شنبه تاچهارشنبه) ویژه دانش آموزان دختر و پسر۱۰تا۱۵ ساله، برگزار می شود درضمن این طرح برای ایتام وسادات کاملا رایگان می باشد.

 

برای هردوطرحِ رحله و‌حافظون، در کنار کلاس های تخصصی، برنامه های آموزشی فرهنگی از قبیل: کلاس تجوید- مفاهیم – جلسات اخلاق و محافل انس باقرآن وبرنامه های تفریحی ورزشی و اردویی هم در نظر گرفته شده است .

لطفا بفرمایید راه های ارتباطی با موسسه شما از چه طریقی است و چطور می شود در طرح ها و برنامه های موسسه ثبت نام کرد؟

شهروندان محترم می توانند بصورت حضوری در ساعات اداری به دفتر موسسه به آدرس: شهرجدید خیابان فرهنگ۶ نبش بلوک دوم مراجعه فرمایند و یا بصورت تلفنی با مسئول آموزش موسسه آقای ایمانی(۰۹۱۷۱۸۴۱۰۰۴) تماس بگیرند. و یا بصورت اینترنتی با مراجعه به سایت موسسه به ادرس beytolahzan.ir (لینک) اقدام به ثبت نام کنند.

سخن آخر

 درپایان از همه خانوادها دعوت می‌کنم که در تربیت قرآنی فرزند خود کوشا باشند و فرزندان خود را جهت شرکت دراین کلاس ها تشویق نمایند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین