یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

دو خاطره به بهانه سالگرد ارتحال پیر و مرادمان حضرت آیة الله سيد عبدالعلی آیة اللهي 

از ویژگیهای حضرت آقای آیة الله آية اللهي تسهیل در امور و عدم سختگیری در اجرای احکام و فروعات دین بود بشکلی که موجب ترغیب افراد به اجرای آنها می…

از ویژگیهای حضرت آقای آیة الله آية اللهي تسهیل در امور و عدم سختگیری در اجرای احکام و فروعات دین بود بشکلی که موجب ترغیب افراد به اجرای آنها می شد از جمله این امور آسان گرفتن در دریافت خمس از افرادی که به ایشان مراجعت داشتند بود امری که باعث می شد بسیاری از افراد ، حتی از خارج از منطقه لارستان به ایشان مراجعه نمایند و با طیب خاطر خمس خود را پرداخت کنند.

 فراموش نمی کنم در سالهای اولی که برای پرداخت خمس محضر ایشان می رفتم سؤال میکردند در مورد اینکه آیا خانه دارم ؟ امکانات زندگی را فراهم کرده ام ؟ و در مورد خرید طلاجات برای همسر و…..سؤال می فرمودند و ملاحظه همه مسائل و مخارج زندگی را داشتند و پس از همه ی این ملاحظات ، باز بخشی از خمس را به فرزندانم می بخشیدند .

 تابستان ۱۳۸۲ در منزل قدیمی حضرت آقا درخیابان قاآنی کهنه شیراز خدمت ایشان رسیدم . همزمان تعدادی از برادران اهل تسنّن منطقه عمادده بخش صحرای باغ لارستان که شاغل وساکن قطر بودند وبرای دیدار اقوام شان به ایران آمده بودند نیز خدمت حضرت آقا رسیده بودند بعد از لختی درنگ و صحبت واحوال پرسی ، برادران مزبور مقداری وجه نقد ( حدود ده میلیون تومان ) به عنوان زکات خدمت حضرت آقا عرضه داشتند .

حضرت آقا به آنان فرمودند : ” وجه مزبور را خودتان ببرید در منطقه عمادده بین افراد نیازمند تقسیم کنید من رسید دریافت وجه را هم به شما می دهم ” آقایان پاسخ دادند سی میلیون تومان در عمادده توزیع کرده ایم و دوست داریم این مبلغ را خدمت شما تقدیم کنیم و با دست مبارک شما توزیع گردد ، بهر حال پس از چندبار تأکیدحضرت آقا بر توزیع وجه مزبور توسط خود آقایان ، واصرار آن افراد بردریافت وجه مزبور توسط ایشان، حضرت آقا رو به جناب آقای نسّابه واینجانب کردند وفرمودند تا اگر افراد نیازمندی در نظر داریم آن وجه به آن افراد نیازمند اختصاص یابد . و این چنین مناعت طبع خود را بروز می دادند .

روحش شاد ، و با اجداد طاهرینش محشور باد.

 

یادداشت از : مهندس غلامرضا طاهری فرد فرماندار اسبق لارستان

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین