پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

حاج سید عبدالعلی آیت اللهی نماد وحدت لارستان

لارستان کهن از دیر باز زادگاه بزرگان و فرهیختگانی بوده است که همواره تاریخ به آنها می بالد. به جرأت می توان گفت که مرحوم آیت الله العظمی حاج سیدعبدالعلی…

لارستان کهن از دیر باز زادگاه بزرگان و فرهیختگانی بوده است که همواره تاریخ به آنها می بالد.

به جرأت می توان گفت که مرحوم آیت الله العظمی حاج سیدعبدالعلی آیت اللهی یکی از این فرهیختگانی بود که لارستان کهن در قرن اخیر به خود دیده است.

مردی که از زمان مراجعت شان از نجف به لار در شهریور ماه ۱۳۳۴ شمسی تا زمان وفاتشان در روز جمعه ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۱ شمسی در بیمارستان کوثر شیراز، همواره نمادی از همبستگی، انسجام و همزیستی مسالم تآمیز بین مردم شیعه و سنی لارستان بودند. واقعیت آن است که ارتحال مرحوم سیدعبدالعلی آیت اللهی برای همه ایرانیان به ویژه مردم لارستان چه شیعه و چه سنی ضایعه بزرگی بود. چرا که با وفات ایشان، لارستان یکی از شخصیت های محوری اعتدال و میانه روی خود را از دست داد.

محبوبیت ایشان در میان اهل سنت لارستان اگر بیشتر از اهل تشیع لارستان نبود، قطعا کمتر هم نبود، و مناسبات و ارتباطات آن فقید با علما و عامه اهل سنت زبانزد خاص و عام بود.

یکی از ویژگی های آن فقید، ساده زیستی، تواضع، فروتنی و مردمداری بود. به طوری که بیت ایشان، با وجود سادگی اش همواره به عنوان منزل و مأوایی، به روی همه باز بود و می توان گفت یکی از دلایل محبوبیت ایشان در میان خاص و عام همین ویژگی های فوق الذکر ایشان بود. و نام نیکی که اکنون از ایشان در بین مردم به یادگار مانده، نتیجه آن مرد مداری، بزرگواری، تواضع و صلاح ایشان است. از خداوند متعال خواهانیم که خط و مشی وحدتگرایانه، اصلاحگرانه و مردم دارانه آن فقید، سرلوحه ای برای تمام مردم لارستان و به ویژه علمای سنی و شیعه قرار بگیرد، و مردمان اصیل لارستان کهن بتوانند با تأسی از خط و مشی ایشان، برادر وار در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی را همچون گذشته تجربه کنند.

نگارنده: دکتر سید احمد هاشمی

منبع: پایگاه خبری خور

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “حاج سید عبدالعلی آیت اللهی نماد وحدت لارستان”

  1. اوزی گفت:

    خداوند. رحمتش. کند. انسانی. وارسته. ومورد احترام. همه. مسلمانان وبه. خصوص. اهل. سنت. منطقه. بودند. یاد. وخاطره اش. در. دلها. زنده. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین