دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کورده خنج روزانه فقط ۴ ساعت برق بدون نوسان دارد/ژنراتورهای ارسالی زنگ زده اند….

اهالی روستای کورده خنج فقط حدود ۵ ساعت در طول روز برق بدون نوسان را تجربه می کنند به گزارش میلاد لاستان به نقل از خنج کهن، روستای کورده یکی…

اهالی روستای کورده خنج فقط حدود ۵ ساعت در طول روز برق بدون نوسان را تجربه می کنند

به گزارش میلاد لاستان به نقل از خنج کهن، روستای کورده یکی از روستاهای بخش محمله شهرستان خنج بوده که با جمعیتی حدود ۳ هزار نفر، انتهای شهرستان واقع شده و همین دور بودن از مرکز شهرستان، مشکلات زیادی را برای اهالی این روستا به وجود آورده که “نوسان شدید برق و قطعی آن” از جمله آنها می‌باشد.

اهالی این روستا چندین سال است با این مشکل مواجه هستند اما از ابتدای خردادماه این مشکل به اوج خود رسیده، به گونه‌ای که روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ نوبت افت ولتاژ یا قطعی برق صورت می‌گیرد و ولتاژ برق از ۱۶۰ به ۴۰۰ نیز می‌رسد و این نوسانات شدید موجب شده تعداد بسیار زیادی از وسایل برقی مردم از جمله یخچال، کولر، تلویزیون و حتی محافظ وسایل برقی بسوزد!

در زمان نوسان برق به دلیل ولتاژ بالایی که صورت می‌گیرد، هزینه برق نیز بالا رفته و فیش‌های نجومی صادر می‌شود، به گونه‌ای که پول برق هر منزل به چندین میلیون رسیده است.

این مشکلات کاش به همین جا ختم میشد اما قطعی آنتن تلفن همراه، اینترنت و حتی آب نیز باید به مشکلات این روستا افزود، چون همه اینها بصورت مستقیم به برق مرتبط بوده و نوسان برق، موجب قطعی آنها نیز می‌شود.

به گفته یکی از اهالی روستا، فقط از ساعت ۵ صبح تا ۹:۳۰ برق بدون نوسان در روستای کورده وجود دارد و بعد از آن برق دچار نوسان شدید می‌شود. فرد دیگری از اهالی روستای کورده می‌گوید: نوسانات برق آنقدر زیاد است که زندگی را مختل کرده و کسب و کار مردم کساد شده است؛ حتی برای تهیه نان هم به مشکل برخورده‌ایم و به سختی تهیه می‌کنیم، چون به برق وابسته است.

یکی دیگر از اهالی این روستا از عدم پیگیری مشکلات توسط مسئولین گلایه دارد و می‌گوید: بعد از کلی تلاش و زحمت و پیگیری توسط مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس، برایمان ژنراتور فرستادند اما الان مشخص شده ژنراتور زنگ‌زده است!

اهالی روستای کورده سالیان سال است که پای نظام و انقلاب ایستاده و همواره در تمامی صحنه‌ها حضور داشته‌اند، لذا روا نیست چنین مشکلاتی داشته باشند و اهالی سخت‌کوش این روستا در گرمای شدید هوا، اینگونه سختی بکشند و با تحمل گرما، نظاره‌گر سوختن وسایل برقی خود باشند.

مسئولین محترم شهرستان، نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم و سایر مسئولین مربوطه؛ تا دیر نشده به داد این مردم برسید.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین