پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18
رئیس دادگاه لارستان

اختلافات ملکی و دعاوی خانودگی بیشترین حجم موارد دادگاهی و اعتیاد و بیکاری و ارتباط با نامحرم عوامل مهم طلاق در لارستان است؛ با برخی ادارات اتمام حجت کرده ایم

رئیس دادگستری لارستان با بیان اینکه عمده ترین دلایلی که پرونده های طلاق را در دادگاه لارستان به خود اختصاص می دهند  اعتیاد و بیکاری  و ارتباط با نامحرم از سوی…

رئیس دادگستری لارستان با بیان اینکه عمده ترین دلایلی که پرونده های طلاق را در دادگاه لارستان به خود اختصاص می دهند  اعتیاد و بیکاری  و ارتباط با نامحرم از سوی یکی از زوجین می باشد افزود: دز خصوص گزارشات مردمی از برخی ادارات با آنها حجت را تمام کرده ایم.

به گزارش میلادلارستان سید رحیم روان بین در نشستی با اصحاب رسانه  ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: مطابق قانون اساسی ی قوه قضاییه علاوه بر اینکه متولی ایجاد امنیت و اجرای عدالت در جامعه است، وظایف دیگری نیز از جمله؛ پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح جرم، کشف و تحقیق و تعقیب مجرم، اجرای حدود الهی از اهم وظایفی است که بر عهده دارد.

وی افزود: باتوجه به این وظایف ذاتی که بر عهده قوه قضاییه و مجموعه دادگستری است و ضمن تبعیت از قانون اساسی، موضوعی که همیشه بر آن تاکید می‌کنیم بحث تکریم ارباب رجوع بوده و  این مجموعه تلاش دارد با عملکرد خود رضایت مردم شریف لار و شهروندان را جلب نماید.

روان بین بیان داشت: مجموعه قضایی لارستان از ۱۰ همکار قضایی تشکیل شده و در مجموع ۶۰ همکار قضایی و اداری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند و  تلاش مجموعه این بوده که  در اسرع وقت نیاز ارباب رجوع  مرتفع گردد.

رییس دادگاه لارستان با ذکر این نکته که بیشترین حجم موارد دادگاهی در منطقه لارستان منازعات و اختلافات ملکی و دعاوی خانواده می باشد افزود: در پرونده های کیفری نیز جرایم سرقت، مواد مخدر، و جرایم ساده تر شامل تهدید و ضرب و جرح بیشترین موارد  را به خود اختصاص می‌دهد.

روان بین گفت؛ به صورت مصداقی شاید برخی جرایم‌ مثل سرقت که به نوعی ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت مردم دارد درصدی افزایش پیدا کرده اما در باقی موضوعات در چند سال اخیر افزایش یا کاهش چشمگیری نداشته ایم.

وی با بیان اینکه برای دعاوی خانواده تلاش کرده ایم از مراکز مشاوره ای که در سطح شهرستان فعالیت دارند یا شورای حل اختلاف و دیگر نهادهای مرتبط کمک‌ بگیریم.  این مقام مسئول در باب عمده ترین دلایلی که پرونده های طلاق را در دادگاه لارستان به خود اختصاص می دهند گفت؛ اعتیاد و بیکاری یکی از زوجین و نیز ارتباط با نامحرم از سوی یکی از زوجین از علت های عمده طلاق از سوی زوجین بیان شده است

روان بین با اشاره به آسیب های جبران ناپذیر ناشی از مواد مخدر در جامعه افزود: مجموعه دادگستری لارستان  به عنوان یک نهاد قضایی قطعا دارای برنامه ها و ساز و کارهایی جهت جلوگیری از خرید و فروش و مصرف مواد مخدر در جامعه می باشد اما آنچه بیش از این ها می تواند نتیجه بخش باشد عملکرد خانواده هاست که باید مراقبت نمایند.

رییس دادگاه لارستان در باب گزارشات مردمی و شاکی بودن مردم از عملکرد برخی از نهادهای اداری، در راستای رسیدگی به این امور گفت؛ در این باره جلساتی با حضور حفاظت و دادستان با دعوت از مدیریت و عوامل این نهادها صورت گرفته و این موضوع را به آنها منتقل کرده و از آنها اخذ توضیح خواسته ایم، با برخی از آنها اتمام حجت کرده‌ایم، از برخی از آنها تعهد گرفته و به برخی تذکر داده‌ایم،

وی افزود: برخی از این نهادها را به صورت سرزده بازدید داشته‌ایم و در مورد برخی هم در مرحله تحقیقات هستیم که قطعا به صورت جدی پیگیری می کنیم، ضمن اینکه همین قدر که سلامت اداری و عملکرد صحیح مجموعه اداری برای ما مهم است حیثیت افراد نیز اهمیت دارد.

این مفام مسئول در خصوص موضوع دار الترجمه نیز گفت: این موضوع دارای آزمون مخصوص بخود بوده که در تهران برگزار شده و لارستان در آن دخل و تصرفی ندارد

روان بین در پاسخ به این سوال که “چرا گاهی اینطور به نظر می اید که مجرم خیلی سریع تر از انچه تصور شده ازاد می شود؟” اظهار داشت:  قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در یکی دوسال اخیر تصویب شده که در واقع ارزش اموال مسروقه اگر زیر بیست میلیون تومان باشد تنها در صورتی که فرد خاطی شاکی خصوصی داشته باشد قاضی می تواند ورود کند و لذا  در قانون جدید  اگر ارزش مال مسروقه زیر بیست میلیون تومان باشد این جرم سرقت اگر شاکی خصوصی نداشته باشد قابل گذشت است.


وی اظهار داشت قانون پیش بینی کرده در فرض وجود دلایل کافی علیه متهم ، میزان جرم و میزان مجازاتی که دارد مهم‌ترین قرارهای تامین کیفری که قانون پیش‌بینی کرده قرار ( کفالت قرار وثیقه و قرار بازداشت موقت است) البته هر کدام از این ها با توجه به اینکه باید با جرمی که صورت گرفته تناسب داشته باشد استفاده می شود.

روان بین افزود: قرار بازداشت موقت یکی از شدیدترین قرار تامین کیفری است که قانون گذار پیش‌بینی کرده و در پرونده ها با جرایم سنگین مانند سرقت مسلحانه، آدم ربایی و مواد مخدر در سطح کلان و غیره استفاده می شود. اما در برخی موارد قانون فقط به متهم تفهیم اتهام می کند که شما مرتکب چنین جرمی شده اید و قرار کفالت یا وثیقه صادر می کند. اگر شخص متهم اعلام کرد که وکیل یا وثیقه دارد و بتواند آن را ارائه کند بنابراین قاضی هم می تواند متهم را آزاد کند. اما این آزادی متهم به منزله رهایی ایشان از محاکمه نیست و این پرونده در دادسرا در مراحل بعدی پیگیری می شود

رئیس دادگاه لارستان در پایان دیدار با امام جمعه شهرستان، سخنرانی در نماز جمعه، غباروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از زندان لارستان، بازدید از واحد های تولیدی منطقه و  دیدار و ملاقات های مردمی در مساجد شهر لار را از جمله برنامه های هفته قوه قضاییه اعلام نمود.

 

خبرنگار: سحر طاهری

عکس: علی یگانه لاری

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اختلافات ملکی و دعاوی خانودگی بیشترین حجم موارد دادگاهی و اعتیاد و بیکاری و ارتباط با نامحرم عوامل مهم طلاق در لارستان است؛ با برخی ادارات اتمام حجت کرده ایم”

  1. ناشناس گفت:

    سلام به شهرستان کاشان دادگاه تجدید نظر شمال اصفهان را داده اند لطفاً برای استقرار دادگاه تجدید نظر جنوب فارس در لار اقدام کنید الان خود لار صاحب سه حوزه قضایی لار ، بیرم ،بنارپیه است و دادگاه حوزه قضایی عمادشهر نیز تصویب شده و به زودی اجرایی خواهد شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین