شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
با پیگیری های دانشکده علوم پزشکی لارستان:

مطالبه چند ساله مردم عماد شهر به ثمر نشست؛‌ مرکز غربالگری نوزادان صحرای باغ افتتاح شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در آیین افتتاح مرکز غربالگری نوزادان صحرای باغ بیان داشت: در ایام اعیاد قربان و غدیر، خوشحالیم در سومین خود طی چهار ماه از آغاز…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در آیین افتتاح مرکز غربالگری نوزادان صحرای باغ بیان داشت: در ایام اعیاد قربان و غدیر، خوشحالیم در سومین خود طی چهار ماه از آغاز خدمت،‌ مطالبه دو سه ساله مردم عماد شهر خوشبختانه به ثمر نشست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان روز گذشته و طی مراسمی با حضور دکتر سلمانپور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان،‌ دکتر فزونی معاون بهداشت دانشکده،‌عوض پور مشاور عالی ریاست،مسئولان عماد شهر و برخی خیرین منطقه مرکز غربالگری نوزادان صحرای باغ که مطالبه چندین ساله مردم این بخش بود افتتاح شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه مطالبه چند ساله مردم این بخش با همت پزشک مرکز و پشتیبانی معاون بهداشت دانشکده و پیگیری های  انجام شده به ثمر نشست اظهار داشت:  در تلاشیم با کمک شما مردم صبور و خیران بلند همت، مسئولان شهری و شهرستانی و همچنین نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، گام‌های موثری در راستای تحقق سایر مطالبات برداریم.

دکتر فزونی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز در این آیین با اعلام این که نوزادان تازه متولد شده ۳ تا ۵ روزه از لحاظ چهار بیماری فنیل کتونوری، گالاکتوزمی، کم کاری تیروئید مادرزادی و فاویسم مورد آزمایش و غربالگری قرار می گیرند اظهار داشت‌: اگر این بیماریها که غالباً ژنتیکی هستند، زود تشخیص داده شوند، بدون کوچکترین عارضه ای و صرفاً با پرهیز غذایی و درمان دارویی کم هزینه کنترل می شوند.

وی افزود:‌ در مجموعه علوم پزشکی لارستان بر خلاف دانشگاهها و دانشکده های دیگر به خاطر پراکندگی زیاد و تراکم جمعیتی کم، مراکز غربالگری صرفا در مراکز شهرستان مستقر نبوده و در کنار مراکز لار، اوز و خنج و جویم، مراکز بنارویه، بیرم و از امروز هم عمادشهر بخاطر تعداد تولد های بالا در منطقه، به ارائه خدمت در این خصوص می پردازند.

فزونی بیان داشت: تا پیش از این باید، مادر ناخوش احوال به همراه نوزاد دو سه روزه و تنی چند از همراهان مسیری طولانی را طی کرده تا غربالگری نوزادان خود را انجام دهند اما امروز با افتتاح مرکز غربالگری نوزادان عمادشهر، این مرکز می‌تواند ماهانه ۲۰ تا ۳۰ نوزاد را غربالگری کند.

وی همچنبن وعده داد که پیگیری ها انجام شده و قرار است بزودی ۲۰ آزمایش دیگر را به برنامه غربالگری نوزادان اضافه کنیم که این برنامه در مرکز عمادشهر هم به اجرا در خواهد آمد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مطالبه چند ساله مردم عماد شهر به ثمر نشست؛‌ مرکز غربالگری نوزادان صحرای باغ افتتاح شد”

  1. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    درمقابل این همه خدمات مردم نیک اندیش وخیر صحرای باغ. اینگونه خدمات حداقل کار است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین