سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فرودگاه لارستان با 72 نقطه از کشورهای جهان ارتباط دارد+عکس

میلاد لارستان: مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با اشاره به اینکه، با ورود شرکت خارجی “ایر عربیا” به فرودگاه لارستان، این فرودگاه میزبان تعداد زیادی مسافر از شهرهای مهم جهان،…

میلاد لارستان: مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با اشاره به اینکه، با ورود شرکت خارجی “ایر عربیا” به فرودگاه لارستان، این فرودگاه میزبان تعداد زیادی مسافر از شهرهای مهم جهان، مثل: نایروبی آفریقا، مسقط، لبنان، ۱۴ نقطه هندوستان، دمام عربستان و غیره می باشد، گفت: از این پس با ایجاد صنف دفاتر هواپیمایی می توان تورهایی سیاحتی را به مقاصد مختلف، همچون: هندوستان، سریلانکا و غیره راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، عنایت اله انصاری فرد، در یک نشست خبری با خبرنگاران رسانه های فعال در سطح منطقه لارستان بمناسبت روز خبرنگار، با اشاره به تعداد پروازهای انجام شده از فرودگاه بین المللی حضرت آیت ا… آیت اللهی(ره) لارستان در سه ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته و آمارها نشان دهنده افزایش ۴۴ درصدی اعزام مسافر و ۳۷ درصدی جابجایی بار از این فرودگاه در این مدت بوده است.

 

وی با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد فرودگاه بین المللی لارستان، افزود: فرودگاه لارستان، تنها فرودگاه غیرمرکز استان است که اداره کل می باشد، تنها فرودگاه غیرمرکز استان استان است که علاوه بر فعالیت شرکتهای هواپیمایی داخلی ایران ایر و آسمان، شرکت هواپیمایی خارجی (ایرعربیا) در آن فعال است و از سویی تنها فرودگاه غیرمرکز استان است که شعبه ارزی بانک ملت در آن به ارائه خدمت می پردازند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با بیان اینکه، فرودگاه لارستان، اولین فرودگاه کشور است که موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی گردیده است، تصریح کرد: با تلاشها و پیگیری های صورت گرفته، فرودگاه لارستان ششمین فرودگاه کشور است که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد فرودگاهی گردیده است.

وی در مورد جایگاه فرودگاه لارستان به لحاظ آمار پروازی خاطرنشان کرد: به لحاظ آمار پروازهای خارجی، فرودگاه بین المللی لارستان رتبه ششم در بین ۵۴ فرودگاه کشور را به خود اختصاص داده است.

انصاری فرد تغییر نام این فرودگاه فرودگاه لارستان به نام “آیت الله آیت اللهی«ره»” را در سال اقتصاد و فرهنگ یک دستاورد مهم برشمرد و عنوان کرد: در بحث اقتصاد نیز، درصددیم تا با آماده سازی زیرساخت ها، زمینه صادرات بار را از فرودگاه استراتژیک لارستان فراهم کنیم.

وی یکی از ضرورتهای اساسی تحقق این مهم را همکاری بازرگانان و تجار دانست و افزود: امیدواریم با همدلی و همراهی مردم و مسئولین، بتوانیم ندای رهبری را در امر اقتصاد لبیک گوییم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با تأکید براینکه، شاخص عملکرد پروازهای فرودگاههای کشور بیشتر روی پروازهای خارجی بسته می شود، تصریح کرد: دلیل این امر آن است که؛ به لحاظ پرداخت عوارض و افزایش درآمد در فرودگاهها، یک مسافر خارجی معادل ۵ مسافر داخلی است.

وی با اعلام این خبر که، انجمن صنفی دفاتر هواپیمایی در لارستان پس از ۳۰ سال تشکیل گردیده است، خاطر نشان کرد: محاسن این صنف آن است که تمام آژانسهای هواپیمایی در زیر این صنف قرار می گیرند و از این به بعد رونق تورهای زیارتی-سیاحتی، افزایش پروازها، بالا رفتن جذب توریست و غیره در فرودگاه لارستان بوجود خواهد آمد.

انصاری فرد با بیان این که فرودگاه لارستان با ۷۲ نقطه از کشورهای جهان ارتباط دارد، افزود: با ورود شرکت خارجی “ایر عربیا” به فرودگاه لارستان، این فرودگاه میزبان تعداد زیادی مسافر از شهرهای مهم جهان، مثل: نایروبی آفریقا، مسقط، لبنان، ۱۴ نقطه هندوستان، دمام عربستان و غیره می باشد و از این پس با ایجاد صنف دفاتر هواپیمایی می توان تورهایی سیاحتی را به مقاصد مختلف، همچون: هندوستان، سریلانکا و غیره راه اندازی کرد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای تازه فرودگاه بین المللی لارستان را، اخذ گواهینامه استاندارد بین المللی نام برد و تصریح کرد: طبق قوانین ایکائو تمام فرودگاههایی که پرواز خارجی دارند موظف هستند تا گواهینامه استاندارد بین المللی دریافت کنند و تاکنون شش فرودگاه در کشور موفق به این امر مهم شده اند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با ابراز خرسندی از راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، خاطر نشان کرد: برای تکمیل شدن خدمات کنسولی این نمایندگی در لارستان نیازمند ایجاد فرآیندهای لازم مثل: دارالترجمه است که متولی اصلی آن دادگستری لارستان می باشد، امیدواریم با توجه به وجود اساتید حاذق در منطقه لارستان، دارالترجمه راه اندازی شود.

وی یکی دیگر نیازهای نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، علاوه بر تأسیس دارالترجمه را، اخد مجوز برجسته از وزارت امور خارجه عنوان و افزود: این هدف می تواند با پیگیری های نماینده مردم در مجلس و فرماندار ویژه لارستان به نتیجه رساند.

انصادری فرد با بیان اینکه زمینه های لازم برای تشکیل آموزشگاه خلبانی در لارستان فراهم می باشد، اضافه کرد: لارستان پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزش خلبانی در جنوب کشور را داراست و با پیگیری های صورت گرفته، اکنون هم، شرکت آبی فراز کیش مراحل ثبت نام از متقاضیان جهت این مهم در لارستان شروع کرده و علاقمندان دختر و پسر می توانند جهت آموزش خلبانی نام نویسی کنند.

وی با در پیش رو بودن صنعت حمل و نقل هوایی استان فارس، تصریح کرد: استان فارس تنها استانی در کشور است که دارای دو اداره کل فرودگاه بین المللی می باشد و هر دوی این فرودگاهها موفق به اخد گواهینامه استاندارد شده اند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و الواح منقش به آیات قرآن و احادیث از سوی مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، از خدمات خبرنگاران تقدیر و تشکر شد.

 

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین