سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
رتبه 474 تجربی در گفتگو با میلاد لارستان:

 طی چند سال اخیر کمی بی توجهی به مدارس لارستان صورت گرفته؛ قطعا پس از فارغ التحصیلی به منطقه بازمیگردم

با اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ ، خبرنگار میلاد لارستان به رسم هر سال سراغ عده ای از رتبه های برتر در لارستان رفته و مصاحبه هایی کوتاه با آنان ترتیب…

با اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ ، خبرنگار میلاد لارستان به رسم هر سال سراغ عده ای از رتبه های برتر در لارستان رفته و مصاحبه هایی کوتاه با آنان ترتیب داده است. رتبه ۴۷۴ رشته تجربی در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه  طی چند سال اخیر کمی بی توجهی به مدارس صورت گرفته و امیدوارم که در طی سال های آینده به این مورد توجه بیشتری شود بیان می دارد: هنوز به طور دقیق رشته آینده تحصیلم مشخص نیست و ارزومندم هر چه که خیر هست برای همه پیش بیاید.

الناز ثمری در گفتگو با میلاد لارستان می گوید: به نظر من در رشته ی تجربی نیاز به دبیران و اساتید مجرب تر و اماکن آموزشی با امکانات بیشتر و قوی تر نیاز هست و استفاده از تمام ظرفیت های منطقه که متاسفانه در زمان مدیریت سابق خبری از دلسوزی برای دانش آموزان شهرستان نبود. امیدوارم که تحولات بیشتر در آموزش و پرورش باعث موفقیت بیشتر دانش آموزان شهرستان شود.

 

۱- در ابتدا خود را معرفی نموده و رتبه و رشته خود را بیان بفرمایید؟

بنده الناز ثمری هستم رتبه ۴۷۴ رشته علوم تجربی
۲- قصد دارید در چه رشته ای تحصیل کنید؟

هنوز به طور دقیق رشته آینده تحصیلم مشخص نیست و ارزومندم هر چه که خیر هست برای همه پیش بیاید.
۳- به چه صورت از رتبه خود مطلع شدید و واکنش شما چه بود؟

ساعت حدودا ۱:۳۰ از طریق دوستان مطلع شدم که نتایج اعلام شده و حدودا ساعت ۲ توانستم وارد سایت سنجش بشوم و رتبه خودم را مشاهده کنم و در آن لحظه گویا کل خوشی های دنیا را به بنده داده بودند . در ابتدا موضوع را با مشاور مدرسه در میان گذاشتم و ساعت ۳:۳۰ برای اطلاعات بیشتر راجع به کارنامه با آقای کهنسال تماس گرفتیم که وی با صبر جزییات را برایمان توضیح داده و خوشحالی و برق لبخند در چشم خانواده ام دیده شد.

۴- روزانه به چه میزان مطالعه داشتید و روش درس خواندن شما به چه صورت بوده است؟

ساعت مطالعاتی روزانه ام با توجه به دروس آن روز و مدرسه متمایز بود و سعی می کردم در ساعاتی که بازدهی بالاست مطالعه داشته باشم .
۵- بیماری کرونا چه تاثیری بر روی درس خواندن شما گذاشت و چگونه این موضوع را کنترل نمودید؟

کرونا تاثیر بسیار زیادی روی زندگی دانش آموزان داشته و بر عکس آن چیزی که تصور میشد و گفته میشد دانش آموزان راحت هستند و غیره … بسیار سخت و طاقت فرسا بود . و خدا را شکر توانستم این دوران را با کمک و همراهی عزیزانم سپری کنم و سعی کردم گام به گام به سوی هدفم پیش بروم .

۶- نظر شما در مورد آموزش های مجازی که در این مدت با هم روبرو بوده اید چیست؟

راجع به  آموزش مجازی هم می توانم بگویم که جای پیشرفت بسیار زیاد هست اما واقعا درک و فهمی که دانش آموز سر کلاس حضوری داشت خیلی خیلی بیشتر بود و آموزش مجازی ضربه سنگینی را وارد کرد.
۷- سطح امکانات و معلمان شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

برای لار جای پیشرفت بسیار زیاد هست و واقعا حس می کنم  طی چند سال اخیر کمی بی توجهی به مدارس صورت گرفته و امیدوارم که در طی سال های آینده به این مورد توجه بیشتری شود. دبیران هم سعی کرده اند به بهترین عملکرد را خصوصا در دوران کرونا و کنکور ما دانش آموزان داشته باشند و بابت زحماتشان متشکرم . و همچنین تشکر ویژه دارم از اساتید گرانقدر و ارجمندم آقایان تفضلی و نخبه در خارج مدرسه که گام به گام در این مراحل بنده را  همراهی کردند و از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند .

۸- نظر شما در مورد کلمات زیر :
روز آزمون کنکور: روز آزمون کنکور هم اگر دست من بود روز سرنوشت اسمش را می گذاشتم و همچنان وقتی به آن روز فکر می کنم دچار استرس می شوم
زنگ تفریح: زنگ تفریح نیاز لازمه برای تمامی دانش آموزان در هر مقطعی
مشق شب: مشق شب مرور درس ها و استرس شبانه برای روز آتی

۹- آیا از کتاب ها و امتحانات کمک درسی هم استفاده کردید؟

بله از کتاب تست استفاده می کردم و در آزمون نیز شرکت می کردم .
۱۰- توصیه شما به کنکوری های سال آینده چیست؟

توصیه ام این هست که هیچ وقت تسلیم نشوند و در هر جایگاهی و در هر مدرسه ای که هستند به راه خود  ادامه دهند و هر روز هدف هاشان را مرور کنند و خودشان را فقط با خودشان مقایسه کنند و همیشه به خودشان یادآوری کنند که خداوند متعال هیچ گاه بد هیچ کس را نمی خواهد و بهترین ها را برای بندگان رقم می زند.

۱۱- رمز موفقیت خود را در چه میدانید؟

توکل بر خدا و همراهی همیشگی خانواده و دوستان و البته پشتکار و راهنمایی دبیران و اساتید گرامی
۱۲- آیا حاضر هستید بعد از تحصیل به شهرستان بازگردید؟

بله حتما و قطع به یقین
۱۳- در رشته شما چه کمبودهای آموزشی در شهرستان احساس می کنید؟ راهکار ؟

به نظر من در رشته ی تجربی نیاز به دبیران و اساتید مجرب تر و اماکن آموزشی با امکانات بیشتر و قوی تر نیاز هست و استفاده از تمام ظرفیت های منطقه که متاسفانه در زمان مدیریت سابق خبری از دلسوزی برای دانش آموزان شهرستان نبود. امیدوارم که تحولات بیشتر در آموزش و پرورش باعث موفقیت بیشتر دانش آموزان شهرستان شود.
۱۴- کلام پایانی؟

همیشه و در همه حال به این نکته باور داشته باشیم که خداوند متعال حواسش به ما هست.  هیچ وقت از پرسیدن و راهنمایی گرفتن خجالت نکشیم. از مشاور مهربانم خانم خندان ممنونم که راهنمای من بودند و بنده را یاری کردند . از دوستانم ممنونم که همیشه به بنده  انرژی میدادند. و واقعا هیچ کلمه ای را پیدا نمی کنم که زحمات خانواده مهربانم  را توصیف نماید

مصاحبه: حسین داوری

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین