سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

کمبود مشاور در رشته هنر احساس میشود؛‌ همه مسیرهای زندگی قرار نیست از کنکور عبور کند

رتبه ۱۷۷ کنکور هنر  در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه  متاسفانه اطلاعات دقیقی در  رشته هنر وجود ندارد و  کمبود مشاور ی که از رشته هنر سر در…

رتبه ۱۷۷ کنکور هنر  در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه  متاسفانه اطلاعات دقیقی در  رشته هنر وجود ندارد و  کمبود مشاور ی که از رشته هنر سر در بیاورد احساس میشود افزود: خانواده ها بگذارید فرزندان خود انتخاب کنند و با اصرار آنها سمت اولویت دوم و سوم انتخاب رشته تحصیلی نروند. محمد رضا تازه بیان داشت: خانواده هادر  مسیر زندگی حتما فرزاندان خود را  به مهارت آموزی تشویق کنند زیرا که همه مسیر های زندگی قرار نیست که از کنکور عبور کند.

۱- در ابتدا خود را معرفی نموده و رتبه و رشته خود را بیان بفرمایید؟

 محمدرضا تازه هستم.رشته ی انسانی و رتبه ۱۷۷ کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱

۲- قصد دارید در چه رشته ای تحصیل کنید؟

هنوز قطعی تصمیمم را نگرفتم ولی احتمالا بین صدا و سیما و سینما یکی را انتخاب میکنم .
۳- به چه صورت از رتبه خود مطلع شدید و واکنش شما چه بود؟

مستقیما از سایت مطلع شدم و قاعدتا خوشحال
۴- روزانه به چه میزان مطالعه داشتید و روش درس خواندن شما به چه صورت بوده است؟

در اوایل تابستان حدودا روزی ۶ ساعت اما با شروع مهر و به خاطر اینکه مجبور بودم هنر را همزمان با انسانی پیش ببرم ساعت مطالعه  ام  کمتر شد و هفته های پایانی هم میانگین ۹ ساعت . اما خیلی دانش آموزان نباید درگیر ساعت مطالعه شوند و بلکه کیفیت مطالعه اهمیت بیشتری نسبت به ساعت مطالعه دارد
۵- بیماری کرونا چه تاثیری بر روی درس خواندن شما گذاشت و چگونه این موضوع را کنترل نمودید؟

اتفاق بدی که برای کنکوری های امسال  و چند سال قبل رخ داد کرونا بود و افت تحصیلی شدیدی که  به خاطر کرونا رخ داد. به هرحال این امر نیز مانند تمام اتفاقات بدی هست که در سال کنکور ممکن است رخ دهد. بنده به عنوان مثال  یک ماه  مانده به کنکور دستم شکست و عمل کردم و تا چند روز قبل کنکور درگیرش بودم

۶-  نظر شما در مورد آموزش های مجازی که در این مدت با هم روبرو بوده اید چیست؟

به خاطر رشته ی هنر من مجبور بودم کلاس های انلاین ثبت نام کنم چون بیشتر دبیران رشته های تخصصی هنر تهران هستندو آموزش های مجازی حداقل برای من خوب بوده با تمام ضعف و اشکالاتی که داشته است.
۷- سطح امکانات و معلمان شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

در  درس های تخصصی به خاطر شرایط و تفاوتی که کنکور هنر دارد  معلم ها و کلاس ها از تهران و انلاین بود اما  در درس های عمومی معلم هایی  در لار وجود دارند که واقعا کنکوری و استاندارد درس میدهند و از همینجا از همه آنها تشکر میکنم.

۸- نظر شما در مورد کلمات زیر :
روز آزمون کنکور: استرس
زنگ تفریح: آزادی
مشق شب: خاطره
۹- آیا از کتاب ها و امتحانات کمک درسی هم استفاده کردید؟

قطعا.متاسفانه کتاب های وزارتی به تنهایی برای کنکور کافی نیستند.
۱۰- توصیه شما به کنکوری های سال آینده چیست؟

مهم ترین توصیه ای که دارم این است  که اگه  در طول روز  در بی حوصله ترین حالت هم   قرار دارید باز هم حداقل دو ساعت درس بخوانید چون اگه آن روز کلا درس نخواندید فردا هم‌ نمیخوانید و  شاید هفته ها وماه ها ….

۱۱- رمز موفقیت خود را در چه میدانید؟

توکل به خدا . تلاش
۱۲- آیا حاضر هستید بعد از تحصیل به شهرستان بازگردید؟

 به خاطر اینکه قصد دارم در سینما فعالیت کنم  قطعا لار نمیتواند جوابگوی این نیاز باشد و باید در تهران یا کلان شهر ها فعالیتم را ادامه دهم. اما اگر امکان فعالیت باشد چرا که نه!

۱۳- در رشته شما چه کمبودهای آموزشی در شهرستان احساس می کنید؟ راهکار ؟

 متاسفانه در  کل  اطلاعات دقیقی در  رشته هنر وجود ندارد نه در شهر لار بلکه در بسیاری از شهرها و کمبود مشاور ی که از رشته هنر سر در بیاورد احساس میشود
۱۴- کلام پایانی؟

و در کلام پایانی اشاره میکنم به معضلی که هنوز در بین خانواده ها هست و ما شاهدیم که به مراتب تکرار میشود. هنوز می بینم که خانواده ها فرزندان را از کنکور هنر منع میکنند و همان جمله همیشگی حالا تو برو (مهندس/پزشک و ..) بشو در کنارش هنرتو هم ادامه بده. تقاضایی که از خانواده ها دارم این که بگذارید فرزندان خود انتخاب کنند و با اصرار شما سمت اولویت دوم و سوم نروند در این مسیر زندگی حتما فرزاندان خود را   به مهارت آموزی تشویق کنید زیرا که همه مسیر های زندگی قرار نیست که از کنکور عبور کند.

و  اینکه  گاهی اوقات  تفریح از خود درس خوتندن هم مهم تراست . قطعا این مسیر محدودیت هایی دارد ولی شما برای ادامه راه نیاز دارید به انگیزه و تفریح . در اخر تشکر میکنم از تمامی کارکنان کادر دفتر و معلمان  مدرسه ام و مهم‌تر از همه خانواده ام  که  در این راه  بنده را یاری کردند.

مصاحبه: حسین داوری

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین