چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تاریخچه کشتی لارستان به سال 1324 برمی گردد؛ در تلاشیم تا خانه کشتی شهرقدیم را راه اندازی نماییم؛ جهت تقویت بخشهای تابعه تاکید ویژه داریم

رئیس هیات کشتی لارستان در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه تاریخچه کشتی در لارستان به سال ۱۳۲۴ می رسد اظهار داشت: در حال حاضر یک خانه کشتی در…

رئیس هیات کشتی لارستان در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه تاریخچه کشتی در لارستان به سال ۱۳۲۴ می رسد اظهار داشت: در حال حاضر یک خانه کشتی در شهر جدید لار فعال است و در صددیم تا خانه کشتی شهرقدیم را نیز با کمک مسئولین و خیرین راه  اندازی نماییم. عسکرپور بیان داشت: تنها نگاهمان به شهر لار نبوده و روی مناطق و بخش های تابعه هم حساب ویژه ای باز کرده ایم و روی تقویت آنها تاکید ویژه داریم

گفتگوی خبرنگار میلاد لارستان با وی را در ادامه می خوانیم:

۱- در ابتدا خود را معرفی نموده و مدارک اخذ شده خود در رشته کشتی و همچنین افتخاراتی که کسب کردید را بیان فرمایید؟

به نام خدا. با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و خوانندگان محترم روزنامه و رسانه کهن میلاد لارستان. بنده داود عسکرپور متولد ۱۳۶۵، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، مدرس دانشگاه، معاون اداره ورزش و جوانان و مسوول هیئت کشتی لارستان و دارای مدرک درجه ملی مربیگری از فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران هستم. ۶ سال عضو تیم ملی بودم و علاوه بر کسب عناوین مختلف کشوری موفق شدم در سال ۱۳۸۳ مدال طلای کشتی آزاد جوانان آسیا را کسب کنم و هم اکنون در کسوت مربیگری نیز فعالیت دارم.

۲- از چه سالی مسئولیت هیئت کشتی لارستان را بر عهده گرفته اید؟

از آبان ماه سال ۱۳۹۸ تا به حال به عنوان خدمتگزار در خدمت هیئت کشتی لارستان هستم. ما از یک خانواده کشتی دوست هستیم. پدرم از بزرگان و مربیان سازنده کشتی است و برادرم هم در حال حاضر در اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان حضور دارد. پسرم هم هر شب به تمرین کشتی  می پردازد. بیشتر اوقات من با کشتی سپری می شود و بیشتر وقت ها در کنار کشتی گیران هستم. علاقه وافر من به کشتی باعث شده تا همسرم نیز به کشتی علاقه شده و در کارهای اداری و تدارکاتی هیئت کشتی لارستان به بنده کمک نماید. در کنار خانواده همیشه حرف از مسابقات و رویدادهای کشتی است و هر زمان که مسابقات کشتی از صدا و سیما پخش می شود خانوادگی به تماشا می نشینیم.

۳- تاریخچه ای از ورزش کشتی مخصوصا در لارستان بیان نمایید؟

تاریخچه کشتی لارستان به سال ۱۳۲۴ برمی گردد. در سال ۱۳۵۰ کشتی گیران هنرستان ابوذر غفاری به مسابقات آموزشگاههای استان فارس اعزام شدند. همچنین در سال ۱۳۵۵ کشتی در مدرسه فراست توسط مربی ورزش آن آمورشگاه آقای قناعتی راه اندازی شد.آقایان بنی زمانی، رضاییان، یوسف هدایتی، غلام شکوهی، پارسایی، عباس سال افزون، احمد رحیمی، رضا راکعی، ابراهیم عزمی، نادر جورکش، جهانگیر غلامی، نعمت الله توسلی، مسعود قنبری، احمد شریفی، کاظم اکبری، نادر آگاه، حمید حدیدی، محمود عسکرپور و علی اکبر عسکرپور کشتی گیران آن زمان بودند.

۴- مهم ترین برنامه های اجرایی هیئت کشتی در دوران تصدی شما بیان نمایید؟

از مهم ترین برنامه های اجرایی هیئت کشتی لارستان طی چند سال اخیر می توان به برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آلیش به مدت یک هفته در لار، میزبانی پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آلیش برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان و آسیا، جذب اعتبار توسط خیرین نیک اندیش برادران قادری به منظور احداث مجتمع فرهنگی ورزشی آموزشی ساحلی شهید اسدالله قادری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان هیئت کشتی لارستان با حضور علیرضا دبیر ریاست فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و راه اندازی رشته کشتی آلیش بانوان برای اولین بار در لار اشاره کرد.

۵- مهم ترین برنامه های که در پیش دارید را بیان نمایید؟

از جمله مهم ترین برنامه های پیش رو  می توان به میزبانی پیکارهای کشتی ساحلی بزرگسالان قهرمانی جهان، برگزاری رقابت های مختلف بین المللی، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور، افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی آموزشی ساحلی شهید اسدالله قادری لار با حضور مسئولان کشوری و استانی، دعوت از آقایان علیرضا دبیر ریاست فدراسیون، حمید سوریان و ابراهیم مهربان نائب رئیس و دبیر فدراسیون کشتی و همچنین مربیان و قهرمانان تیم ملی در لار، حضور تیم لارستان در لیگ برتر کشور، میزبانی دوره های داوری و مربیگری و راه اندازی رشته کشتی در بخش ها و روستاههای لارستان اشاره کرد.

۶- هم اکنون چند نفر از خانم و آقا در هیئت کشتی لارستان عضو هستند؟

هیئت کشتی لارستان بیش از ۱۰۰ کشتی گیر سازمان یافته دارد و به طور حتم با راه اندازی رشته کشتی آلیش بانوان این تعداد افزایش پیدا می کند؛ ضمن اینکه در حال حاضرهیئت کشتی لارستان ۱۰ مربی دارد و ۱۵ نفر از آقایان و بانوان به عنوان مشاور عالی، نائب رئیس بخش آقایان و بانوان، دبیر، خزانه دار و مسوول کمیته های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

۷- مهم ترین عناوین و افتخاراتی که توسط اعضای هیئت کسب شده است چیست؟
از جمله  مهم ترین موارد می توان به کسب مدال برنز پیکارهای کشتی آزاد بزرگسالان جام بین المللی تختی توسط جناب آقای محمدرضا عسکرپور در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران و کسب عناوین متعدد رقابت های کشوری و حضور در اردوهای محتلف تیم ملی توسط ایشان، کسب مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی پیشکسوتان کشور توسط جناب آقای غلامرضا غلامحسین نژاد، کسب مدال طلای مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نونهالان کشور توسط جناب آقای غلامرضا سالاری، کسب مدال نقره جناب آقای سیدمحمد قریشی در پیکارهای کشتی آزاد دانشجویان کشور، حضور جناب آقای حکمت الله ملتفت در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در جام بین المللی شاهد و کسب مدال برنز توسط ایشان در رقابت های بسیج کشور و کسب بیش از ۱۰۰ مدال رنگارنگ توسط کشتی گیران هیئت کشتی در پیکارهای قهرمانی استان فارس در رده های سنی مختلف اشاره کرد.

۸- شیوع ویروس کرونا چه تاثیراتی در برنامه های شما گذاشت و چه مشکلاتی ایجاد نمود؟

هیئت کشتی لارستان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا فعالیت های خود را متوقف نکرد و کشتی گیران در فضای باز تمرینات منظم خود را زیر نظر مربیان دنبال می کردند؛ هر چند برای اجرای برخی از برنامه ها محدویتی وجود داشت. در ایام کرونایی یک دوره مسابقات کشتی مجازی توسط هیئت کشتی لارستان با حضور بیش از ۷۵ کشتی گیر برگزار شد که شور و هیجان خاصی در میان کشتی گیران به وجود آمد و به نفرات برتر این مسابقات مجازی جوایز نفیسی از سوی هیئت کشتی لارستان با حضور بازیار مسئول کشتی های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی و مسئولین استانی و شهرستانی  اهدا شد.

۹- برنامه هفتگی و راه های عضویت در هیات کشتی چیست؟

علاقه مندان به ورزش کشتی می توانند برای ثبت نام در این رشته به اداره ورزش و جوانان لارستان مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۷۷۸۱۰۰۵۶ تماس حاصل نمایند. تمرینات و دوره های آموزشی ورزش کشتی هر روز در مجموعه ورزشی شهید دانشیارلار – خانه کشتی زنده یاد غریب دوست برقرار است.

۱۰- توقع و درخواست های شما از مسئولین و همشهریان چیست؟

با توجه به اینکه رشته کشتی ورزش اول و ملی کشور ماست و در لارستان نیز قهرمانان زیادی در سطح استان و کشور برای این شهرستان افتخارآفرینی می کنند از مسوولان و خیرین لارستان تقاضا دارم تا نگاه ویژه ای به هیئت کشتی لارستان داشته باشند. از همشهریان عزیز لارستانی نیز خواهشمندم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک مانع ورود پیک جدید کرونا شوند تا فعالیت های ورزشی همچنان ادامه داشته باشد.

۱۱- در حال حاضر چند سالن کشتی در شهرستان موجود می باشد و برنامه شما برای گسترش آن چیست؟

در حال حاضر خانه کشتی زنده یاد مسلم غریب دوست در شهرجدید لار فعال است و در صدد هستیم تا با کمک خیرین و همکاری مسوولان خانه کشتی در شهرقدیم لار نیز راه اندازی کنیم؛ ضمن اینکه هیئت کشتی لارستان با اختصاص یک تخته تشک کشتی به بخش بنارویه، رشته کشتی که آرزوی دیرینه نوجوانان و جوانان این بخش بود را نیز در بنارویه فعال کرده است.

۱۲-عمده بودجه شما از چه راهی تامین میگردد؟

عمده بودجه ما از سمت خیرین ورزش دوست تامین می شود. البته تعامل خوبی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فدراسیون کشتی، فرمانداری ویژه لارستان، هیئت کشتی استان فارس، اداره ورزش و جوانان لارستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر لار، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی لارستان، مخابرات لارستان، اداره کل راه و شهرسازی لارستان، فنی و حرفه ای لارستان، آموزش و پرورش لارستان، اداره کل فرودگاه بین المللی لارستان، حمل و نقل و دیگر ارگان های لارستان داریم. هیئت کشتی لارستان تاکنون موفق به جذب بیش از ۵۰ میلیارد ریال بودجه نقدی و غیرنقدی از سوی خیرین و ارگان ها شده است و امیدواریم با همکاری و تعامل هرچه بیشتر با خیرین نیک اندیش و مسوولان لارستان قدمی برای پیشرفت و اعتلای ورزش کشتی در شهرستان برداریم

۱۳- کمبودهای هیئت کشتی لارستان را بیان نمایید؟

خوشبختانه تا حدودی با حمایت خیرین ورزش دوست و همکاری مسوولان دلسوز کمبودهای هیئت کشتی لارستان را مرتفع کردیم؛ اما در حال حاضر با کمبود امکانات سخت افزاری مانند تشک کشتی، دستگاه های بدنسازی و … مواجه هستیم که انشااالله سعی می کنیم این کمبودها نیز با حمایت خیرین و مسوولان مرتفع نمائیم.

۱۴- برنامه شما برای گسترش ورزش کشتی در بخش ها و روستاها چیست؟

نگاه بنده به عنوان مسوول هیئت کشتی لارستان تنها به مرکز شهرستان نبوده و نیست. به امید خدا با تشکیل جلسه های مختلف با مسوولان و خیرین بخش ها و روستاههای لارستان در صدد هستیم تا رشته کشتی را در بخش های تابعه راه اندازی کنیم.

۱۵- کلام اخر؟

در اینجا جا دارد از خیرین نیک اندیش، مسوولان دلسوز لارستان، اعضای هیئت کشتی لارستان، خانواده ام و همچنین سرویس ورزشی رسانه و روزنامه میلاد لارستان تشکر و قدردانی کنم و با پتانسیل خوبی که از ورزشکاران لارستانی سراغ دارم به امید خدا شاهد افتخارآفرینی آنها در میادین بزرگ باشیم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین